2022-05-12, 08:29
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
"Det kändes som Hayes ville mörda mig"
"Hayes ville mörda mig"
Wow, vilken skillnad. Du missar helt poängen. Tänker inte besvara dig mer, du är ett feministtroll som inte kommenterat denna tråd innan Tommie-incidenten. Det är bara kolla din historik i denna tråd. Inte en enda kommentar innan det inträffade.

Ditt första inlägg i denna tråd:

Lol, ja, det är tur att vi har en LAG att följa och inte vad feminister tycker är "rätt" och "fel". Om det står i lagtexten att det är 15 år som gäller så är det just 15 år som gäller. Inte vad du eller någon annan tycker är "fel" . Svårt att få in i din skalle?

Ja, en 16-åring är "lovlig", men tanken med lagen är knappast att gubbsjuka 30-plussare ska få sätta på 15-åringar, utan snarare att ungdomar mellan ca 15 och 18 ska kunna ha sex med varandra. Inte för att jag tycker att 15 -åringar ska ha sex ö.h.t.

Människans "konsekvenstänk" är inte färdigutvecklat förrän man är runt 25, så att påstå att en 16 -åring är mogen nog att ha ett förhållande med en man; eller kvinna, för den delen, som är nästan 20 år äldre är både moraliskt och biologiskt tvivelaktigt. Visst finns det undantag, men de flesta 16-åringar är inte särskilt mogna.

Du tycker lagen är viktig? Då vill jag påpeka att enligt lag är det enorm skillnad på att säga"Det kändes som att han skulle döda mig" och "Han tänkte döda mig". Kanske kan den skillnaden få betydelse den dagen då din 16-åriga dotter kommer hem med sin 34-årige "pojkvän"... 😉

PS! Ni som skriker "feministtroll" till höger och vänster, och försvarar 30-plussares rätt att ligga med knappt byxmyndiga flickor - är det lika okej om det är tvärtom, dvs att en 34-årig kvinna har sex med en 16- årig pojke? Om inte; varför inte?

OnT:

Det är för härligt att se Shevin tävla. Hon skryter med hur duktig hon är på precis allt, men hennes paradgren verkar vara att förlora... Det, och att mobba andra, så klart.
Senast redigerad av Charmaine 2022-05-12 kl. 08:36.
2022-05-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Där ser man att det var Shevin Urguns fel att Joel blev mobbad.
Nu när inte hon är där har han ju inte blivit mobbad alls och Peter såg till och med till att Joel fick sitt brev.
Shevin fick fram de värsta sidorna hos lag nord. Varför skulle de egentligen vara taskiga mot någon som Joel som inte gör något?

robinson
2022-05-12, 09:04
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Elin får gärna göra det, Diarré får gärna lägga av. Se nedan!

För jag antar att det är Elin du pratar om i det sista stycket.
Håller med om Desirée fast tycker ändå hon har ett varmt leende och det är rätt sexigt. Kranen går dock fetbort
2022-05-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Robinson torsdag
Tänkte också på det! Hennes son är ju en måltavla för mobbning så hon borde avsky mobbning. Fick lite avsmak för Jessica, då hon måste veta mer än att bli manipulerad av Shevin. Men ja hon är den enda som bett om ursäkt efter programmet iaf.
2022-05-12, 10:02
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Tänkte också på det! Hennes son är ju en måltavla för mobbning så hon borde avsky mobbning. Fick lite avsmak för Jessica, då hon måste veta mer än att bli manipulerad av Shevin. Men ja hon är den enda som bett om ursäkt efter programmet iaf.

Nu har inte jag sett att hon bett om ursäkt, men har hon gjort det så hedrar det henne, säkert inte lätt att alltid göra rätt i dom miljöer och grupper som blir i Robinson. Värre med dom som fortsätter på hemmaplan med att förtala och försöka sänka andra personer likt Hanna, Shevin.
2022-05-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Nu har inte jag sett att hon bett om ursäkt, men har hon gjort det så hedrar det henne, säkert inte lätt att alltid göra rätt i dom miljöer och grupper som blir i Robinson. Värre med dom som fortsätter på hemmaplan med att förtala och försöka sänka andra personer likt Hanna, Shevin.
Ja Hanna och Shevin bör släppa dessa stackars killar. Tommie som är dålig och klumpig på att uttrycka sig men har inte visat sig menat något illa. Joel som bara existerar.

Ska Hanna och Shevin vara på någon så är de väl ändå dem själva för att de varit så besatta? Och möjligen Hayes som brutit mot reglerna big time.
2022-05-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Shevin fick fram de värsta sidorna hos lag nord. Varför skulle de egentligen vara taskiga mot någon som Joel som inte gör något?

robinson

Varför ska man ge den till Henrik för som varit borta från familjen i typ 2 veckor? Låter helt otroligt orimligt.
2022-05-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Varför ska man ge den till Henrik för som varit borta från familjen i typ 2 veckor? Låter helt otroligt orimligt.
För att man inte brukar vara borta från sina barn så länge, och det kan bli ännu längre. Sen vet jag inte barnens ålder, är det äldre tonåringar så är det ändå försåtligt att någon annan fick istället.
2022-05-12, 10:55
Medlem
Jonipoons avatar
Shevin alltså, haha... hon gör sin första goda gärning under HELA expeditionen (igår lät hon Hayes vinna den extrainsatta tävlingen vilket var väldigt rättvist) och genast efteråt sitter hon i synken och hyllar sig själv genom att beskriva sig som sååååååå ödmjuk, varm och omtänksam. Haha vilken verklighetsfrånvänd narcissist hon är. T.ex. en god gärning från Putin ändrar liksom inte det faktum att han är ett monster.

Ang. Jessica som var med på mobbningen mot Joel så kan jag bara säga en sak: hon är typiskt svensk och därmed extremt mån om att passa in i gruppen oavsett vad det innebär. Shevin var ledaren av mobben, och utan henne så hade varken Jessica eller Peter någonsin vänt sig mot Joel.

Tack Shevin för att du visar exakt vem du är som person.
2022-05-12, 11:00
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Har sett samma sak. Joel sitter och käkar middag och umgås med Jessica. Peter och han är inte bästa kompisar men stöttar och respekterar varandra.

Shevin är ett ruttet äpple som förgiftar alla omkring sig. Kusligt men intressant hur bra stämningen blev när hon stack. Hoppas fan att hon åker ur gränslandet. Den ormen förtjänar inte en vinst, knappt en flygbiljett hem.
Och det värsta av allt är att Shevin är lärare. Vad säger hon till en elev som säger att den känner sig mobbad i klassen? "Men det är ju du själv som tar avstånd, så du får skylla dig själv", eller?
2022-05-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Shevin alltså, haha... hon gör sin första goda gärning under HELA expeditionen (igår lät hon Hayes vinna den extrainsatta tävlingen vilket var väldigt rättvist) och genast efteråt sitter hon i synken och hyllar sig själv genom att beskriva sig som sååååååå ödmjuk, varm och omtänksam. Haha vilken verklighetsfrånvänd narcissist hon är. T.ex. en god gärning från Putin ändrar liksom inte det faktum att han är ett monster.

Ang. Jessica som var med på mobbningen mot Joel så kan jag bara säga en sak: hon är typiskt svensk och därmed extremt mån om att passa in i gruppen oavsett vad det innebär. Shevin var ledaren av mobben, och utan henne så hade varken Jessica eller Peter någonsin vänt sig mot Joel.

Tack Shevin för att du visar exakt vem du är som person.
Skulle inte säga typisk svensk men att det är så flockdjur fungerar. Dock bör vi tänka efter mer på våra val då vi inte är djur och speciellt vuxna borde vara klokare och mer empatiska.
2022-05-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Och det värsta av allt är att Shevin är lärare. Vad säger hon till en elev som säger att den känner sig mobbad i klassen? "Men det är ju du själv som tar avstånd, så du får skylla dig själv", eller?
Tyvärr tror jag att hon är ännu värre.
Hon känns som någon som skulle kunna starta mobbing mot en elev. Typ frysa ut en person i klassen som har låg självkänsla och då och då låta den svara på svåra frågor inför klassen så alla kamrater kan skratta. Sen sitta och säga åt den att du får sluta gömma dig, jag försöker ju hjälpa dig bara att komma in i gruppen. På lektionen sätter hon sig och snackar med "de populära barnen" och tänker att nu är jag en del av gänget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in