2022-05-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Ja visst är det härligt. Sen att hon överreagerar är en olycklig historia.
Hon misstolkade Tommy totalt.

Jag tror egentligen inte hon misstolkade Tommie. Det är nog bara så att Tommie fungerar och tänker på ett helt annat sätt än Hanna.

Jag upplevde att Tommie verkligen valde Angela därför att hon är en stark 5-barnsmamma som kan laga mat och ta hand om pojkarna (vilket Hanna föraktade).

Ett problem för Hanna är dock att hon inte klarar att kompromissa med sina egna värderingar och ideal och ställer kravet att alla i hennes omgivning ska ha samma värderingar och ideal. Tyvärr blir det en form av fanatism som inte är hälsosam.

Hannas fanatism genomlyser hela hennes personlighet. Hon är feminist och vegan med ätstörningar och har svårigheter med alla som inte delar hennes ideal.

Nu låter det som att jag inte tycker om Hanna. Men det är faktiskt tvärtom. Jag båda tycker om den person som Hanna framstår som i TV-rutan och sympatiserar med henne. Däremot tycker jag synd om henne och hoppas att hon lär sig acceptera och tolerera att det finns människor med ideal som inte överensstämmer med hennes egna ideal.
2022-05-06, 22:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vi pratar inte juridik - vi pratar snarare om sjuka medelåldersmän som söker kontakt med juridiska barn istället för att lämna dem ifred.

Men lilla gumman, det var du som började dra upp juridiken. En 16-åring må vara barn rent juridiskt, men de är fortfarande två år ifrån att vara myndig och är fullt kapabla att själva bestämma vilka de vill ingå en relation med. Alla stirrar sig inte blind på ålder. Dessutom har du inte en jävla aning om hur de träffades och vad som gjorde att de föll för varandra.
2022-05-06, 22:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Håller med.
Tänker att, är det verkligen värt att utsätta sig som deltagare för den här förnedringen som TV4
utövar för sina sökande till dess dokusåpor...Farmen, Bonde, Robinson!?
I synnerhet Robinson då allt nu för tiden verkar väldigt tillrättalagt. Att fortfarande ha Anders Öfvergård som programledare (fastän han var väldigt illa ute där han anklagades för diverse tråkigheter och blev portad av TV4) övergår mitt förstånd. Att sen förra årets förlorare Hayes Jemide och Anna Frycklund får kliva in igen tyder på mycket dålig fantasi och brist på nytänk.
Samma gäller faktiskt Mattias & Linn. Näe...
jag sumpar snart hela TV4.
Jugge har en kanal på Youtube. Där kan man kolla på många gamla säsonger av Robinson.
Grymt bra!

Säsongen är inspelad innan incidenten som gjorde att Anders fick sparken inträffade.
2022-05-06, 22:46
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jani framträdde någonstans och babblade om att han var yngre än sin ålder och därför "råkar" bli ihop med unga tjejer (jag hittar inte klippet) men det föranledde sannolikt att hon ens kom in på ämnet.

Oväsentligt vilket.

Nej, om en fyrtioåring raggas upp av en sextonåring så är ansvaret den vuxnes -- inte barnets - oavsett vem som raggar.

Det behöver inte vara ett livsmönster - det räcker med en gång för att det skall vara förkastligt.

Att du pratar om "mognadsnivå" när det gäller medelålders och barn säger rätt mycket om vad du är.
Ditt sista lika dräpande som mogna argument viker jag mig inför då jag, som jag förmodar resten av forumdeltagarna förstår, inte äger motargument inför till en fortsättning. GRATTIS!
2022-05-06, 22:54
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Nej, vi pratar inte juridik - vi pratar snarare om sjuka medelåldersmän som söker kontakt med juridiska barn istället för att lämna dem ifred.

Här pratar vi Robinson. Finns andra forum för dig.

Blir ju slut i huvudet när jag måste bläddra förbi ditt

Tror ändå på Henrik 🙂
2022-05-07, 01:01
Medlem
Citat:
Han beskrev sin känsla, han påstod inte att Hayes hade försökt döda honom eller skulle försöka det.

Det Anders och Hayes sysslade med var rent trams och det var starkt av Mattias att stå på sig och inte be om ursäkt för att han uttryckt hur han upplevde Hayes.
Det är väl mer konstigt att Anders inte direkt lade sig och bröt Hayes när Mattias återvände och Hayes fick ett mycket obehagligt raseriutbrott. Han borde snarare åkt från ön för det istället för att få stöttning av Anders mot Mattias.
"Det kändes som Hayes ville mörda mig"
"Hayes ville mörda mig"
Wow, vilken skillnad. Du missar helt poängen. Tänker inte besvara dig mer, du är ett feministtroll som inte kommenterat denna tråd innan Tommie-incidenten. Det är bara kolla din historik i denna tråd. Inte en enda kommentar innan det inträffade.

Ditt första inlägg i denna tråd:
Citat:
Hur tror du han menade det då?
Kan man mena det på något annat sätt än det?

Citat:
Lol, ja, det är tur att vi har en LAG att följa och inte vad feminister tycker är "rätt" och "fel". Om det står i lagtexten att det är 15 år som gäller så är det just 15 år som gäller. Inte vad du eller någon annan tycker är "fel" . Svårt att få in i din skalle?
Senast redigerad av david-taxi 2022-05-07 kl. 01:19.
2022-05-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Grejen var den att både Hayes och Arga Drickaren krävde en ursäkt från Mattias.
Men hur ska man kunna be om ursäkt för något man känner?

Ponera att det var på det här viset: en manlig deltagare kör med sexuella anspelningar och riktar oönskad uppmärksamhet mot en kvinnlig deltagare.
Kvinnan känner obehag och vill inte vara i mannens närhet.

Sedan kommer Arga Drickaren dit för att medla. Allt kommer bli bra om kvinnan också ber om ursäkt. Men kvinnan förstår inte varför hon ska göra det för hon har känt stort obehag och vill inte be om ursäkt.
Jag hävdar inte att Mattias skulle be om ursäkt. Det handlade inte om vem som hade rätt och fel. Det handlade om att lägga konflikten bakom sig vilket dom till sist gjorde ändå senare. Hayes framstod mer som att han kunde släppa allt. Mattias lät som en trasig skiva som spelade upp samma sak igen. Jag ifrågasätter inte Mattias känslor och uppfattning. Det jag ifrågasätter är hans sätt att försöka komma till en lösning. Det betyder absolut inte att han behövde be om ursäkt.
2022-05-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Ni som talar illa om Hannas kropp, hur ser ni ens ut själva?
Måste man se bra ut för att få tala illa om Hannas kropp på Flashback?
*Väntar på att få bekräftelse och godkännande från dig*
2022-05-07, 01:22
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Vilka skulle ni vilja hänga med på ön?

Elin = Verkar glad rolig och vilja lära sig
Filip= Känns som en snäll, trevlig wildkid som gillar naturen
Henrik = Verkar duktig och trevlig
Jessica = Verkar duktig och har nog lärt sig en del i scouterna
Joel = Optimistisk, rolig och verkar villig att lära sig
Linn = Verkar lättsam och tar Robinson som en semester
Mattis = Verkar smart, intressant och rolig
Tommie = Intressant, rolig och verkar ta Robinson som semester

Tror man skulle ha intressanta samtal och kunna lära sig en del. Samt lära Joel och Elin om ”överlevnad” och friluftslivet.
2022-05-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Jag tror egentligen inte hon misstolkade Tommie. Det är nog bara så att Tommie fungerar och tänker på ett helt annat sätt än Hanna.

Jag upplevde att Tommie verkligen valde Angela därför att hon är en stark 5-barnsmamma som kan laga mat och ta hand om pojkarna (vilket Hanna föraktade).

Ett problem för Hanna är dock att hon inte klarar att kompromissa med sina egna värderingar och ideal och ställer kravet att alla i hennes omgivning ska ha samma värderingar och ideal. Tyvärr blir det en form av fanatism som inte är hälsosam.

Hannas fanatism genomlyser hela hennes personlighet. Hon är feminist och vegan med ätstörningar och har svårigheter med alla som inte delar hennes ideal.

Nu låter det som att jag inte tycker om Hanna. Men det är faktiskt tvärtom. Jag båda tycker om den person som Hanna framstår som i TV-rutan och sympatiserar med henne. Däremot tycker jag synd om henne och hoppas att hon lär sig acceptera och tolerera att det finns människor med ideal som inte överensstämmer med hennes egna ideal.
Mycket klokt skrivet. Det är precis så jag känner även om jag kan uttrycka mig väldigt kritiskt mot feminister. Det är nog för att jag stör mig så mycket på att de har en tendens att vilja sätta folk på plats som inte delar deras ideal och värderingar vilket blir väldigt paradoxalt.

Hanna tål inte att Tommie har ett annat sätt att tänka helt enkelt. Tommie skulle aldrig attackera Hanna bara för hon ser världen från ett annat perspektiv än honom. Det är det som är skillnaden mellan Tommie och Hanna. Det som gör det så svårt att sympatisera med personer som Hanna.
2022-05-07, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Uppdatering på vilka jag gillar:

Favorit: Joel
Gillar: Desirée
Neutral: Henrik, Jessica, Elin
Osäker: Tommie, Linn, Hanna
Snark: Filip, Peter, Hayes
Ogillar: Angela, Shevin

Intressant ändå att se hur ens åsikter kan ändra.

Edit: Med 'snark', menar jag att jag inte bryr mig om dem, alternativt tycker att de är tråkiga. Osäker = Gillar dem ibland, ibland inte. Osäker vad jag tycker om dem helt enkelt.
Kanske därför det är bättre att inte ha så mycket "åsikter" om varje deltagare. Det är så korkat eftersom vi bara ser dom på TV.

Sen kan jag inte fatta hur du kan ha "svårt" för Henrik som verkar vara den snällaste i programmet eftersom han inte hamnat i konflikt med någon. Det är väl därför han sällan ens är med på synk. TV4 vill ha konflikter. Henrik har inte haft något ont att säga om nån i någon synk. Alltid så diplomatisk.
2022-05-07, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Mycket klokt skrivet. Det är precis så jag känner även om jag kan uttrycka mig väldigt kritiskt mot feminister. Det är nog för att jag stör mig så mycket på att de har en tendens att vilja sätta folk på plats som inte delar deras ideal och värderingar vilket blir väldigt paradoxalt.

Hanna tål inte att Tommie har ett annat sätt att tänka helt enkelt. Tommie skulle aldrig attackera Hanna bara för hon ser världen från ett annat perspektiv än honom. Det är det som är skillnaden mellan Tommie och Hanna. Det som gör det så svårt att sympatisera med personer som Hanna.

Precis! Det är en fin gräns mellan att stå upp för sina ideal och att påklistra och påtvinga sina ideal på andra personer. Hanna balanserar på fel sida av den gränsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in