Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
"Det kändes som Hayes ville mörda mig"
"Hayes ville mörda mig"
Wow, vilken skillnad. Du missar helt poängen. Tänker inte besvara dig mer, du är ett feministtroll som inte kommenterat denna tråd innan Tommie-incidenten. Det är bara kolla din historik i denna tråd. Inte en enda kommentar innan det inträffade.
Ditt första inlägg i denna tråd:
Lol, ja, det är tur att vi har en LAG att följa och inte vad feminister tycker är "rätt" och "fel". Om det står i lagtexten att det är 15 år som gäller så är det just 15 år som gäller. Inte vad du eller någon annan tycker är "fel" . Svårt att få in i din skalle?
Ja, en 16-åring är "lovlig", men tanken med lagen är knappast att gubbsjuka 30-plussare ska få sätta på 15-åringar, utan snarare att ungdomar mellan ca 15 och 18 ska kunna ha sex med varandra. Inte för att jag tycker att 15 -åringar ska ha sex ö.h.t.
Människans "konsekvenstänk" är inte färdigutvecklat förrän man är runt 25, så att påstå att en 16 -åring är mogen nog att ha ett förhållande med en man; eller kvinna, för den delen, som är nästan 20 år äldre är både moraliskt och biologiskt tvivelaktigt. Visst finns det undantag, men de flesta 16-åringar är inte särskilt mogna.
Du tycker lagen är viktig? Då vill jag påpeka att enligt lag är det enorm skillnad på att säga"
Det kändes som att han skulle döda mig" och "
Han tänkte döda mig". Kanske kan den skillnaden få betydelse den dagen då din 16-åriga dotter kommer hem med sin 34-årige "pojkvän"... 😉
PS! Ni som skriker "feministtroll" till höger och vänster, och försvarar 30-plussares rätt att ligga med knappt byxmyndiga flickor - är det lika okej om det är tvärtom, dvs att en 34-årig kvinna har sex med en 16- årig pojke? Om inte; varför inte?
OnT:
Det är för härligt att se
Shevin tävla. Hon skryter med hur duktig hon är på precis allt, men hennes paradgren verkar vara att förlora... Det, och att mobba andra, så klart.