2022-04-21, 11:03
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Finns väl en bra anledning till att TV4 tar in två vältränade tjejer i 25-årsåldern efter att Sandra lämnade? 😉
Självklart. De har gjort allt i sin makt att försöka få en kvinna att vinna i 4 säsonger nu, men de snubblar alltid på målsnöret. Jag förstår inte varför de fortsätter att envisas med att ha så mycket fysiska tävlingar i finalerna, fattar inte TV4 att män kommer att vinna i 95% av fallen när det kommer till ren styrka?

Det vore bättre ifall produktionen gick tillbaka till sättet som vinnare korades i Robinson förr i tiden - dvs genom röstning. Det skulle stärka en tjejs chans att vinna i en final gentemot en man. Eller är TV4 rädda för att en man ska vinna mot en kvinna i röstning om vem folk mest tycker om? Ja, för det vore ju otänkbart...,
2022-04-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Angela gav upp utan att kämpa i ”kniven”. Får man kramp så visas det på ngt vis, till exempel en grimas. Anders märkte att det var läggmatch och därför frågade henne om graden av kämpande. Att du inte förstår detta gör att allt annat du skriver tappar all bäring.

Det var ingen "läggmatch". Angela kände efter en stund att det var krampkänningar på G och att det inte var lönt att fortsätta. Har man som hon gjorde stått 3 gånger så länge som Shevin gjorde och under dessa förhållanden inte hunnit återhämta sig ordenligt så är det inte konstigt att hon kände att det var kört. Man kunde tydligt se hennes arm skaka.

Att du inte förstår detta är inte så konstigt när man har föräldrar som är kusiner.
2022-04-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Självklart. De har gjort allt i sin makt att försöka få en kvinna att vinna i 4 säsonger nu, men de snubblar alltid på målsnöret. Jag förstår inte varför de fortsätter att envisas med att ha så mycket fysiska tävlingar i finalerna, fattar inte TV4 att män kommer att vinna i 95% av fallen när det kommer till ren styrka?

Det vore bättre ifall produktionen gick tillbaka till sättet som vinnare korades i Robinson förr i tiden - dvs genom röstning. Det skulle stärka en tjejs chans att vinna i en final gentemot en man. Eller är TV4 rädda för att en man ska vinna mot en kvinna i röstning om vem folk mest tycker om? Ja, för det vore ju otänkbart...,

Dels detta men dels jag tänkte på tittarsiffrorna 😂
2022-04-21, 12:58
Medlem
Idrottsläraren är helt gråhårig och han är bara 45 år. Ser faktiskt något sliten ut för sin ålder. Men helt okej kropp.

Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-04-21 kl. 13:19.
2022-04-21, 13:08
Medlem
2022-04-21, 13:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du de tränar faktiskt fysiskt de bästa i schack. Det går åt en hel del energi att tänka och speciellt under tidspress. Sen kan man visst det säga att t.ex. det finns många starka schackspelare i Ryssland - ja slagkraftiga och jo jag vet att man inte slår varandra på käften under ett schackparti
Om du tycker världsmästare i schack är onormalt fysiskt stark så beror det nog på att du jämför honom med dig själv, om du jämför honom med resten av männen i världen verkar han vara väldigt normal när det kommer till fysisk styrka.
2022-04-21, 13:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Beror på vilken kvinna som står emot vilken man.

2022-04-21, 14:40
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Beror på vilken kvinna som står emot vilken man.

Ändå rätt missvisande jämförelse eftersom Elin och de andra nykomlingarna var helt färska och fulla med energi. Men det kommer ändå inte att hända eftersom de som anses vara för starka alltid röstas ut innan finalveckan. Kvar blir medelmåttorna och då vinner män på ren grundläggande biologi.

Som jag sa tidigare, bättre att gå tillbaka till ursprungssystemet med röstning på vem som skall vinna.
2022-04-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Stämmer inte. Du har gått på övriga deltagares patetiska beundran för en jurist. Hanna har fumlat och tänkt långsamt i en del tävlingar.
Vad stämmer inte? Hon vann visst den där tävlingen överlägset. Vilket program kollar du på? Jag pratade om EN tävling, inte hela programmet.

Berätta gärna vilken tävling specifikt hon har "fumlat och tänkt långsamt i".
2022-04-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ändå rätt missvisande jämförelse eftersom Elin och de andra nykomlingarna var helt färska och fulla med energi. Men det kommer ändå inte att hända eftersom de som anses vara för starka alltid röstas ut innan finalveckan. Kvar blir medelmåttorna och då vinner män på ren grundläggande biologi.

Som jag sa tidigare, bättre att gå tillbaka till ursprungssystemet med röstning på vem som skall vinna.

Kvinnor kan ha lättare att springa långa sträckor än män. https://tyngre.se/artikel/ar-kvinnor-snabbare-an-man-pa-ultradistanser/
2022-04-21, 16:21
Medlem
Ser att Elin tillhör kategorin utvikarna på Instagram, nu minskade respekten för henne. lol Läraren Henrik verkar sympatisk men även Tommy.

Desirée är alldeles för tränad, det ser inte ens bra ut när man ser ut som en man. Anna från en tidigare säsong hejade jag på men hon var också en sån övertränad tjej. https://www.instagram.com/p/CQjExqaJKRj/
https://www.instagram.com/p/CR4EBC1J0E_/
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-04-21 kl. 16:31.
2022-04-21, 17:18
Medlem
Dvärgen Linn låter som hon röker 6 paket cigg..hon ser även sleten ut med dvärglemmar 😀

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in