2022-03-28, 21:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Märks att flesta som söker till Robinson är osäkra personer, ofta med lägre bildning. Det behövs inte mycket för att se upp till någon som ”år något” utanför Robinson. Clara Henry och nu Hanna upphöjs av de andra. I och med det placerar man sig under dem. Att ha läst till jurist kräver ingen superintelligens.

Du har rätt i att det inte krävs superintelligens att studera juridik och få examen - dock pannben och ihållighet. Inte alla förunnat.
2022-03-28, 21:04
Medlem
"Vi åker mot ett svart hål, bokstavligt talat"

Inte bara en lyktstolpe ute på rymdäventyr i år!
2022-03-28, 21:28
Medlem
negerapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du får väl ta reda på det ... om det är det intressant för dig att veta! Brukar kostar någon hundralapp för att få domen.

Är man korkad och beställer domen från lexbase så kostar det pengar, ja.
Mailar man istället tingsrätten så får man ut domen gratis.
Supporta inte lexbase-skojarna.
2022-03-28, 21:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerapan
Är man korkad och beställer domen från lexbase så kostar det pengar, ja.
Mailar man istället tingsrätten så får man ut domen gratis.
Supporta inte lexbase-skojarna.

Jag vet. Har jobbat inom rättsväsendet. Men en del går på Mr Koll m fl - nåja deras problem om de vill joxa med att sitta och leta upp domar, gratis eller per kostnad. Känns bara ovanligt nyfiket att vilja gräva i folks privatliv om det inte är nödvändigt som t ex vid en anställning och om yrket kräver utdrag ur brottsregistret. I en produktion för TV så är de fullt medvetna om att människor gräver i deltagarnas förflutna men själva så aktar de sig för att engagera deltagare med grövre brottslighet i bagaget.
2022-03-28, 21:36
Medlem
Mattias med sin låga profil är också fantastiskt underhållande. Man ser hur det bara kliar i hans fingrar.

Det är redan bättre än förra året.
2022-03-28, 21:40
Medlem
Vad fasen, hayes hade en banan i dagens gränslandet????

Finns det bananer där de är? Varför säger de att de bara äter kokos isåfall?
Senast redigerad av IzQn 2022-03-28 kl. 21:43.
2022-03-28, 21:41
Medlem
Jag har missat och hittar inget, vad är DM dömd för? Säkert fler än jag som undrar
2022-03-28, 21:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelageZin
Jag har missat och hittar inget, vad är DM dömd för? Säkert fler än jag som undrar

Du är inte ensam om att undra - kolla det då, via tingsrätten om du tycker det stillar din nyfikenhet.
2022-03-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelageZin
Narkotikabrott, 8 månaders fängelse, domen kom i november.
2022-03-28, 22:04
Medlem
Kan någon berätta för Jani att det inte är fingerstyrka som avgör om man är bra på att hänga i någonting? Förstår inte hur knasbollen tänker
2022-03-28, 22:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Kan någon berätta för Jani att det inte är fingerstyrka som avgör om man är bra på att hänga i någonting? Förstår inte hur knasbollen tänker

Var snäll, Jani har aldrig rört sig närmare än 100 meter från ett gym. (Det har däremot Anna som enligt egen utsago kan hänga i 7:14 min)
2022-03-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du har rätt i att det inte krävs superintelligens att studera juridik och få examen - dock pannben och ihållighet. Inte alla förunnat.

Exakt. Men Hannas lagkamrater är inte imponerade av pannben utan de tror att hon är intelligent, baserat på sin juristutbildnng.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in