Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-26, 16:20
  #1
Avstängd
Elgstigens avatar
Har varit förkyld och krass i halsen i en vecka nu men det börjar bli bättre.
I början när jag hade ont i halsen och kände mig hängig så snusade jag inte. Kände inget som helst sug heller. Snusade väl kanske 3ggr om dagen i 4 dagar.

Brukar ni snusa lika mycket när ni är sjuka som när ni är friska?
Citera
2006-05-26, 16:21
  #2
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen
Har varit förkyld och krass i halsen i en vecka nu men det börjar bli bättre.
I början när jag hade ont i halsen och kände mig hängig så snusade jag inte. Kände inget som helst sug heller. Snusade väl kanske 3ggr om dagen i 4 dagar.

Brukar ni snusa lika mycket när ni är sjuka som när ni är friska?

Nej, när man är riktigt sjuk blir det som du säger, en 3-4 ggr om dagen. Men så fort man blir något friskare och febern inte alltid snuddar mellan 39 och 40 åker snusen in för att stanna.
Citera
2006-05-26, 16:25
  #3
Medlem
pistons avatar
Bra läge att sluta?

Jag va i samma läge för ca. 8 år sen , testade att va utan snus tills jag kände för att snusa igen men suget kom inte tillbaka .
Har faktiskt inte vart sugen på snus sen dess.Suget efter cigg verkar jag däremot aldrig slippa.
Tänk på att du faktiskt kan få sämre tänder när du slutar snusa .
Lycka till
Citera
2006-05-26, 19:14
  #4
Medlem
Uno!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piston
Tänk på att du faktiskt kan få sämre tänder när du slutar snusa .

Man får helt enkelt välja. Snusa och få gula tänder samt slippa karies/hål eller inte snusa och ha/få vita tänder samt få lite hål ibland jag tror iaf att jag inte är ute o cyklar

OnT: Ja det verkar stämma rätt fint att man inte har samma sug på snus när man är sjuk.
Jag toppar min hälsa/energi med snus som grädde på moset och när jag är sjuk finns ingen energi och därmed inget mos och alla vet ju att det inte är gott med enbart topping
Citera
2006-05-26, 20:55
  #5
Medlem
Roadrnrs avatar
nej, går mycket lite snus när jag är sjuk.
Citera
2006-05-26, 21:18
  #6
Medlem
saarvis avatar
nej det går faktiskt inte att snusa för mig när jag är sjuk, kan lägga in en men vill lika snabbt lägga ut den... har inget sug heller efter skiten

borde vara bästa tillfället att lägga av imho
Citera
2006-05-26, 21:27
  #7
Medlem
Krim1s avatar
håller med, man pallar inte o snusa när man är sjuk.
Hade bihålsinflammation i 2.5 vecka för några år sedan och tog inte en enda snus på hela den tiden. Mådde helt sjukt dåligt. Sen när jag va frisk hade jag inget sug kvar alls. Hade dock en dosa liggandes på skrivbordet med 3 kvar i som jag haft när jag insjuknade. Tog såklart o la in en bara för att "se hur det skulle kännas". Det va ungefär som att ta första snusen. Hade typ glömt bort hur det va. Sen va ju självklart allt kört och ny dosa inhandlades samma dag.
Citera
2006-05-27, 04:19
  #8
Medlem
FreeSpaces avatar
Var nyligen drabbad av en jävlig halsfluss-infektion och då snusades det om än inte lika mycket som i vanliga fall. Åt knappt någonting heller men lite snus var man ju tvungen att ha, skulle tippa på att det gick åt hälften så mycket snus som i vanliga fall
Citera
2006-05-27, 12:16
  #9
Medlem
mjölkbolls avatar
Snusa när man är sjuk är ett rent helvete, jag kan endå känna att jag blir sugen på snus när jag är sjuk, men jag mår så jävla illa av det samma sekund jag stoppat in snusen.
Citera
2006-05-27, 22:39
  #10
Medlem
Jag lyckades alltid sluta röka/snusa i samband med att jag var riktigt sjuk. Tyvärr började jag alltid igen tills jag en dag bestämde mig att ge upp rökat helt och bara snusa i några månader för att sedan ge upp helt. Vilket jag hållit sen dess.

Det jag vill säga är att det är ett ypperligt tillfälle att sluta med sina dumheter när man är sjuk!
Citera
2006-05-27, 22:43
  #11
Medlem
Knarkads avatar
Ungefär samma upplevelser här, har inget sug när jag är sjuk vilket jag tycker är konstigt.

Men skulle jag snusa lika mycket som jag gör fast även när jag är sjuk så går nog dosorna åt ännu fortare, tycker nämnligen snusen blir blöt och smaken försvinner fort så man kastar ur skiten från käften. Beror väl på förhöjd "salivbrukning".
Citera
2006-05-27, 23:01
  #12
Medlem
toMishs avatar
Gör ont som fan i halsen när jag sväljer, så jag trycker väl in cirka 3 om dagen av rena principskäl. Förstår inte varför.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback