2025-10-05, 13:29
Medlem
Paris24s avatar
Hehe om mitt youtube-flöde anger inriktningen på börsen och ekonomin det kommande halvåret så ser det risigt ut. Fantastiskt med rubriker om katastrof på katastrof. Senast i morse First Brands som är ett exempel på att allting nu är likadant som 2008 med överbelåning, paketering av AAA-skulder, och falska bank-betyg.
Citera
2025-10-05, 15:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Hehe om mitt youtube-flöde anger inriktningen på börsen och ekonomin det kommande halvåret så ser det risigt ut. Fantastiskt med rubriker om katastrof på katastrof. Senast i morse First Brands som är ett exempel på att allting nu är likadant som 2008 med överbelåning, paketering av AAA-skulder, och falska bank-betyg.

Ja men stockholmsbörsen har nog +10% kvar i år.
På Youtube kan du hitta filmer om varför du ska äta en sak varje dag och en film om varför du aldrig ska äta samma sak.
Citera
2025-10-05, 15:27
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja men stockholmsbörsen har nog +10% kvar i år.
På Youtube kan du hitta filmer om varför du ska äta en sak varje dag och en film om varför du aldrig ska äta samma sak.
Mina youtube-länkar är från kanaler som är experter på ekonomi, och finanskanaler som bloomberg och FT.

Berätta vilken kanal som tipsat dig om att Stockholmsbörsens utveckling borde fördubblas just nu. Ett inlägg på reddit?
Citera
2025-10-05, 15:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Mina youtube-länkar är från kanaler som är experter på ekonomi, och finanskanaler som bloomberg och FT.

Har de sålt sina innehav nu då och avvaktar raset?
Det är gott om domedagsprofeter med de brukar sällan agera i linje med vad de doomar om
Och Stockholmsbörsen har bra bränsle nu.
Citera
2025-10-05, 15:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Har de sålt sina innehav nu då och avvaktar raset?
Det är gott om domedagsprofeter med de brukar sällan agera i linje med vad de doomar om
Och Stockholmsbörsen har bra bränsle nu.
Så börsen kan aldrig går ner. OK.
Citera
2025-10-05, 15:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Så börsen kan aldrig går ner. OK.

Säger du det? Jag har inte sagt det.
USA-börsen kanske får det skakigt med Stockholm är sannolikt stabilare.
Citera
2025-10-05, 15:42
Medlem
Citat:
Man kan faktisk ha teorier om hur börsen kan tänkas gå, utan att behöva titta på Youtubeklipp.

Tråden skapades 2021 med bland annat
Citat:
Ursprungligen postat av Nenets
Alla är överens om att värderingarna på aktiemarknaden är rejält uppblåsta p/e talen är rekordhöga och OMXS är upp 20% i år.
Vem som i framtiden får rätt får just framtiden visa.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-10-05 kl. 15:44.
Citera
2025-10-05, 15:51
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:

Berätta vilken kanal som tipsat dig om att Stockholmsbörsens utveckling borde fördubblas just nu. Ett inlägg på reddit?
Fortsätt konsumera din lilla doomer youtube-bubbla så mina alphabet tuggar vidare uppåt.

Mitt youtube-flöde består mest av bra musik, det är nog bättre för sinnet.
Citera
2025-10-05, 20:17
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Man kan faktisk ha teorier om hur börsen kan tänkas gå, utan att behöva titta på Youtubeklipp.

Tråden skapades 2021 med bland annat[indent]

Trådstartaren hade ju rätt kring nedgången, men han var 8 månader för tidig. Bear market började i januari 2022 och höll i sig nästan hela året ut.
Citera
2025-10-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Trådstartaren hade ju rätt kring nedgången, men han var 8 månader för tidig. Bear market började i januari 2022 och höll i sig nästan hela året ut.
Jo, det började ju i samband med Coronan, och då såg det drastiskt ut. I efterhand så tog fallet på 25% ett år på sig, förutom de första 15% som gick på tre veckor.

Men visst var det ett skitår.
Citera
2025-10-06, 09:48
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Fortsätt konsumera din lilla doomer youtube-bubbla så mina alphabet tuggar vidare uppåt.

Mitt youtube-flöde består mest av bra musik, det är nog bättre för sinnet.
Jag lyssnar också på all min musik via youtube. Ägt av google.

Men för sökning har jag lämnat google efter 20 år och det är världens minsta observation om framtiden men ändå en observation. Har noterat att google gått ner under 90% av alla sökningar för första gången sedan de blev stora. Jag vet varför. Men inte du.
Citera
2025-10-06, 09:55
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Tråden skapades 2021 med bland annat

Vem som i framtiden får rätt får just framtiden visa.
Att ha teorier om hur börsen kan tänkas gå utan faktakunskap, är det din strategi? OK.

Efter att ha varit 27 år på börsen vill jag tipsa om rasen som kommer titt som tätt och som spolar bort samtliga vinster fem år tillbaka. Nu väntar jag på nästa. De kommer. Alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in