2023-10-04, 14:27
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vad är en stage 4 bear market?
Bara googla på 4 stages of stock market cycle eller liknande. Det verkar finnas rätt många olika varianter. Stage 4 är nedgången efter förnekelsefasen. En del har inte 4 stages heller men det jag syftar på är bara skolboksdefinitionen på börsnedgången som sker när lågkonjunkturen drar ner börsen

Stage 4 bear market är inget vedertaget utan bara ett uttryck jag hittade på själv
Citera
2023-10-05, 21:20
Medlem
QUOTE=EnJobbigJavel|85933377]Vore väldigt nyfiken på en liten motivering kring din rekommendation av dessa amerikanska storbolagsaktier?[/quote]

Jag är nog inte rätt person att göra bedömningar på utsikterna för dessa. Rent ekonomiskt kan det säkert vara bra med Apple och Google, men Meta? Nej, tack, för osäkert för mig.

Jag gillar gruvaktier, bygg och basindustri. Jag bekantar mig med företagen och spanar lite på kursen. Försöker läsa lite info å så. Inget avancerat. Sen brukar det plötsligt komma en nedgång å då köper jag. När den gjort några procent upp brukar jag sälja av lite. Jag försöker ha pengar löst så att jag kan fylla på när det går ner. Då köper jag tillbaka för samma belopp med då får jag fler aktier.
Citera
2023-10-08, 13:05
Medlem
Intotherainbows avatar
Två korta och intressanta tagningar om ekonomin är på väg mot en recession eller inte.

ITPM flash episode
https://youtu.be/aepGAnv8Cys?si=fZrNz1HN1DjkBtAq
https://youtu.be/rIgsJeQmQAM?si=hS5VBrQGTwLWwuiK
Citera
2023-10-08, 17:43
Moderator
Diagorass avatar
Ska bli intressant att se om marknaderna reagerar på kalabaliken i Israel över helgen. Är det ett nytt storkrig i Mellanöstern på gång? Det kan bli väldigt kostsamt.
Citera
2023-10-08, 20:28
Medlem
karlsoons avatar
Ja man undrar ju om det blir någon krasch. Än så länge tuffar allting på efter lite nedgång..
Får kika in i den här flera år gamla tråden igen efter 5-10 eller kanske 20 år och se om det hänt någonting då.
Citera
2023-10-09, 16:32
Medlem
Blir fler o fler varsel. Verkar halvbra
Citera
2023-10-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Blir fler o fler varsel. Verkar halvbra
Det är dåligt men det kanske måste bli sämre innan det kan bli bättre? Det kanske innebär att inflationen går ned mer och Riksbanken inte behöver höja räntan vilket kan indikera en ränte-topp? Men det är svårt att säga var vi är påväg. Många aktier kan dock köpas till ett förmånligare pris än tidigare.
Citera
2023-10-12, 11:53
Medlem
Wallstreet lyckades. De har kraschat marknaden och de vann.
Citera
2023-10-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja man undrar ju om det blir någon krasch. Än så länge tuffar allting på efter lite nedgång..
Får kika in i den här flera år gamla tråden igen efter 5-10 eller kanske 20 år och se om det hänt någonting då.

Är du du dum eller?

Kraschen är nu. Nu går börsen upp
Citera
2023-10-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Är du du dum eller?

Kraschen är nu. Nu går börsen upp

Vad menar du? Att kraschen redan har varit, och är över nu när det går upp?
Citera
2023-10-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joelbitarspolare
Vad menar du? Att kraschen redan har varit, och är över nu när det går upp?

Kraschen var förra veckan. Nu går det bara uppåt
Citera
2023-10-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Kraschen var förra veckan. Nu går det bara uppåt

Skulle det inte gärna kunna bli ett nytt fall? Är den här rekylen verkligen befogad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in