Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du är för korkad för att ens diskutera detta så du förstår inte ens att resonemanget håller även om du lite naivt är övertygad om att marknadspriset är felaktigt.

3 veckor senare och kraschen har nu kommit. Ville bara droppa in och lägga en "I told you so", medan mina puts printar pengar. Synd att inte alla i världen var som du, då hade vi andra haft oändligt med pengar.
Citera
2022-02-24, 13:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
3 veckor senare och kraschen har nu kommit. Ville bara droppa in och lägga en "I told you so", medan mina puts printar pengar. Synd att inte alla i världen var som du, då hade vi andra haft oändligt med pengar.

Vad har det med mitt inlägg att göra?

Det är inte mitt fel om du är så korkad att du tolkar följande som att det bara kan stiga:
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
När du varit med lite längre som jag varit lär du dig kanske att det är sundare att utgå från att priset nu väl återspeglar allt som är känt av marknaden. Det finns potential både upp och ned.
Senast redigerad av rskworpb 2022-02-24 kl. 14:00.
Citera
2022-02-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Oljan på 100 dollar,Infalation på 5%,finns inga marginaler längre att driva företag!!!
2011-2014 när oljan i regel låg över 100 dollar hela tiden funkade det ändå? Oljebolagen går nog driva alldeles utmärkt nu med...
Citera
2022-02-24, 13:59
Medlem
cazzofigas avatar
Vanligt folk förstår inte hur stora pengar flyttas till guld! När dom har försstått är det försent
Citera
2022-02-24, 14:01
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
2011-2014 när oljan i regel låg över 100 dollar hela tiden funkade det ändå? Oljebolagen går nog driva alldeles utmärkt nu med...

Du förstår inte skatter på olja i Sverige + inflationen på Svenska Kronan!!!!!
Senast redigerad av cazzofiga 2022-02-24 kl. 14:07.
Citera
2022-02-24, 14:05
Medlem
Citat:
Du förstår inte skatter på olja i Sverige + Inflationen på Svenska Kronan!!!!!
Jo men det innebär att om priset blir "för högt" vid pumparna går det lösa genom att sänka skatterna. Högt oljepris är mao inte ett särskilt stort hot mot Svenska konsumenter (eller europa för den delen) då det fortfarande är skattetrycket som är den stora delen av priset på bränsle.. Som det är nu gör svenska staten rekordvinster på höga oljepriser och där var ju redan innan detta diskussioner om att få ner priset på bränsle för konsumenterna..
Citera
2022-02-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Du svarade inte direkt på min fråga, men jag kan svara för dig då.
Du säljer för att andra säljer för att du tror att du sparar pengar på det.

Jag sålde för ett par dagar sen ja. Nu kan jag köpa mer för samma peng. Snart ännu mer.
Du har svårt att fatta verkar det som.
Citera
2022-02-24, 14:13
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Jo men det innebär att om priset blir "för högt" vid pumparna går det lösa genom att sänka skatterna. Högt oljepris är mao inte ett särskilt stort hot mot Svenska konsumenter (eller europa för den delen) då det fortfarande är skattetrycket som är den stora delen av priset på bränsle.. Som det är nu gör svenska staten rekordvinster på höga oljepriser och där var ju redan innan detta diskussioner om att få ner priset på bränsle för konsumenterna..

Sänkt skatt på bränsle, kan du visa när det senast hände!
Citera
2022-02-24, 14:15
Medlem
Citat:
Sänkt skatt på bränsle, kan du visa när det senast hände!
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/01/proposition-om-sankt-energiskatt-pa-bensin-och-diesel-lamnas-till-riksdagen/
Citera
2022-02-24, 14:19
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/01/proposition-om-sankt-energiskatt-pa-bensin-och-diesel-lamnas-till-riksdagen/

Proposition 50 öre LOL, vilket skämt!
Citera
2022-02-24, 14:20
Bannlyst
Jag håller på att bli galen slänga in alla slantar nu eller vänta till i morron?
Citera
2022-02-24, 14:33
Medlem
Citat:
Proposition 50 öre LOL, vilket skämt!
Medelsvensson kör ca 1500 mil om året, en hyfsat modern dieselbil drar ca 0,7 diesel milen högt räknat. Ca 1000 liter om året, eller 22 000 om året, 1855 kr i månaden till dagens pris. Det rör sig om hundralappar i månaden, säg upp netflix så har du kompenserat för senaste månadernas prisökning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in