Citat:
HELVETE vilken bitterfitta, och då räcker detta för att förklara det hela.
Har hon ens besökt gården? Jag och min karl gjorde det för någon sommar sedan, LJUVLIGT STÄLLE.
Nu är jag förvisso uppväxt på landet och älskar lugnet, men deras gård var jättemysig.
Har bott i stan också, och det är alldeles för stressigt.
Gustav var dessutom lika flummig på riktigt som i programmet, och VAD kan möjligen dessa två reta upp folk med? Denna bitterfitta kan knappast må bra. "Jag tycker minsann landet suger, och då ska jag föra talan för alla, eftersom jag sitter på min höga jävla häst och anser mig ha rätt till det".
Hon skulle behöva andas lite landet-luft, och få rejält med kuk.
Och tack för att det fanns en alternativ väg till artikeln, som jag ändå inte orkade läsa.
Vill inte stötta aftonhorans usla journalistik.
Och om det är så jävligt på landet, stanna i stan då? Problem fucking solved?
Har hon ens besökt gården? Jag och min karl gjorde det för någon sommar sedan, LJUVLIGT STÄLLE.
Nu är jag förvisso uppväxt på landet och älskar lugnet, men deras gård var jättemysig.
Har bott i stan också, och det är alldeles för stressigt.
Gustav var dessutom lika flummig på riktigt som i programmet, och VAD kan möjligen dessa två reta upp folk med? Denna bitterfitta kan knappast må bra. "Jag tycker minsann landet suger, och då ska jag föra talan för alla, eftersom jag sitter på min höga jävla häst och anser mig ha rätt till det".
Hon skulle behöva andas lite landet-luft, och få rejält med kuk.
Och tack för att det fanns en alternativ väg till artikeln, som jag ändå inte orkade läsa.
Vill inte stötta aftonhorans usla journalistik.
Och om det är så jävligt på landet, stanna i stan då? Problem fucking solved?
Jag kan väl tycka att bilden av Mandelmanns är lite förljugen då det mesta av deras inkomster förmodligen bygger på SVT och turism. De är i underhållningsbranschen liksom och är inga bönder eller lantisar i den meningen.
Men kan jag klara försörjningen bor jag gärna en bit från staden, vilket jag gör idag.
Landet är ofta fattigt eller så är det många timmar i bilen till arbetet. Tråkigt att det är svårt att hitta vettiga arbeten, vissa bygder är helt under isen, men Österlen klarar sig hyffsat idag, kanske för att det bor så många med konstnärliga yrken där nere idag, i kombo med sommargäster som bidrar mycket till ekonomin.
Andra delar av landsbygden är riktigt illa på det. Res bara några mil norrut förbi Kristianstad så är det utflyttningsbygd där nästan alla industrier bommat igen. Ingen vill ha sommarstuga där och det är för långt från sandstränderna. De som bor där är gamla människor, de som inte klarade gymnasiet och inflyttade analfabeter från MENA.
Å andra sidan får du en fin villa för en mille.
Så det är skillnad på landet och landet.