2021-04-10, 23:48
Medlem
Hon har ju rätt? minus träskor då..kängor eller stövlar måste man ha. Mandelmanns är så jävla töntigt så man vill kräkas.
Citera
2021-04-10, 23:50
Medlem
BigHouses avatar
Det Malin ägnar sig åt är näthat.
Citera
2021-04-11, 00:04
Medlem
Fick lite charmiga flashbacks till somrar på landet av träskor och lera snacket, tycker hennes kolumner är skoj... Tror mobbing och utstötthet är extremt vanligt i sverige så det är väl ingen överraskning om hon var tvungen att åka buss.
Citera
2021-04-11, 00:12
Medlem
Rookie81s avatar
Malin Wollin är arg för att hon är för värdelös för att leva det liv hon genom sitt Instagram tror hon lever.
Citera
2021-04-11, 00:21
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Eftersom det blir billigare än att bo i Stockholms innerstad som vi gjorde innan. På landet kan vi leva på en inkomst vilket gör att jag kan vara hemma med barnen.

Eran tillvaro framstår som oerhört ojämställd.
Socialdemokraterna har kämpat sedan 70-talet att, främst genom skattesystemet, omöjliggöra en såpass reaktionär familjebildning som eran.

De tappra feministerna gråter blod när de läser vad du skriver. Vad ska du ta dig till när den oundvikliga skilsmässan står för dörren? Det är tydligen den frågan som ska avgöra strukturen på eran familj. Det fick vi lära oss att tänka på i skolan på 80-talet.

Att se på eran framtid tillsammans med optimism är nämligen anti-feministiskt, enligt en dam från Fredrika Bremer-förbundet, som upplyste oss på gymnasiet.
Man kan ju knappast påstå att opinionsbildningen blivit mildare på den punkten sedan dess.

Så kommer ni, år 2021, och kör med ett så pass regressivt hemmaliv.

Vad skulle Palme säga?
Citera
2021-04-11, 01:21
Medlem
Jag hade lite problem redan med Ernst men han är ju rena västanvinden jämfört med det extremt tillgjorda paret Mandelmanns. Bland det mest provocerande som någonsin sänts på tv enligt mitt tycke. Jag mår både fysiskt och psykiskt dåligt så fort jag ser dom.

Dock är det ju inget som helst fel på livet dom lever.
Citera
2021-04-11, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Ni som gnäller här i tråden, har ni ens läst krönikan som länkats eller gick ni på utdraget som citerades? Självklart presenteras en idealiserad bild av landet i programmet som stockholmare gärna har. Livet som självförsörjande bonde är otroligt hårt arbete och inte alls lika romantiskt som storstadsbor föreställer sig.

Känns lite som ni som kallar henne bitter saknar förmågan att läsa mellan raderna (om ni läst artikeln alls).

Jag håller med dig! Starka misstankar om brister i läsförståelsen här! Fattar man inte riktigt vad man läser får det samma effekt som om man bara skulle skummat igenom texten, dvs. man snappar upp lite här och där men får inte ihop hela den avsedda bilden. Analfabetism light!

Till er som gnäller i tråden- snälla ni- begriper ni verkligen inte humor?!? Det är en krönika ni ondgör er över, en personlig och humoristisk betraktelse av ett nutida fenomen.

Är det verkligen någon av er som har en motsatt uppfattning än vad Malin har? Okej, jag ser en eller två som upplever sitt eget lantliv lika idylliskt, men generellt? Mandelmanns visar upp en rejält glättad bild av "livet på landet", det är gulligt, romantiskt och hemtrevligt alltigenom. Självklart är det inte så lantlivet ter sig i verkligheten för de flesta och Malins humoristiska bilder av lera, dynga och träskor har hög igenkänningsfaktor för mig iallafall- och jag är vääääldigt uppvuxen på landet.
Citera
2021-04-11, 04:19
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Eftersom det blir billigare än att bo i Stockholms innerstad som vi gjorde innan. På landet kan vi leva på en inkomst vilket gör att jag kan vara hemma med barnen. Men absolut så är vi lyckligt lottade och min man kan jobba mycket hemifrån och barnen har inte börjat skolan ännu. Så just nu lever vi en drömtillvaro.

Även efter att barnen börjar skolan kan ni ha det mycket bättre på landet på en lön. De kan komma hem och äta riktig lagad mat, efter en dag på skolan där blattarna kanske bara utgör 20%. Jämför det med ungarna i stan som är de enda vita barnen kvar och äter halvfabrikat.
Önskar er all lycka!

Angående Mandelmanns då så är det förstås en försköna bild av verkligheten. Det betyder dock inte att livet på landet inte kan vara underbart och idylliskt och faktiskt är det för så många.
Även om landet kan suga på många vis så är stadslivet tusen gånger värre.
Citera
2021-04-11, 04:49
Medlem
Själv bott på landet, bor just nu i Stockholm. Sveriges rövhål enligt mig.

Och nej de är inge fel på själva staden. Bara människorna. Värst är dom som växt upp och bott hela sina liv i stockholm.

Riktigt missunsamma, hatiska och kategeriserande narcissister med en släng av PK-sjukan.

Outhärdliga nästan allihopa.

Ska bli skönt att flytta när studierna är över. Knappast så man kommer sakna någonting här. Dyrt, tråkigt och väldigt Väldigt gruppindelat.
Här umgås folk helst med folk som är så lika dom själva som möjligt trotts att alla säger att olikheter är bra. Flyr från områden när invandrarna flyttar in gör de också.

Haha dom är inte riktigt kloka här kan jag säga. Mycket ilska.

Antar att det har att göra med ett avklippt band till naturen.
Otroliga mängder bögar och diverse psyksjuka knarkare. Massa snobb-barn som antingen överpresterar och ser ner på allt och alla eller underpresterar och vill bli särbehandlade.

Mycket märklig stad måste jag säga.

Har bott på lite olika platser i världen, svenska landsbygden. Större städer i norrland. Göteborg. Stockholm.
Bott i england om australien. Varit en runt en del.
Citera
2021-04-11, 08:13
Medlem
Sveriges landsbygd är oerhört attraktivt i framtiden mina vänner och vi ser bara början på det nu. Eliten köper lantbruksfastigheter med skog och mark.
Citera
2021-04-11, 09:06
Medlem
Mitt första intryck av Mandelmanns var att de var jobbiga, fjantiga och flummiga. Men efter ett tag hade jag vant mig vid deras ovanliga stil och började se den kärlek som visas mellan makarna, speciell Gustav är översvallande hjärtlig mot sin livskamrat. Det är väl bara att gratulera att de lyckats bra på sin gård. Visserligen får man bara se guldkornen av livet på landet och inte slitet. Höskörden som ska fixas i stekande sol innan regnen kommer, kossorna som rymmer över till den ilskna grannen, lammen som försvinner utan ett spår, alltid finns något orosmoment och jour dygnet runt. Bästa tiden är på vintern för då står de bara och mumsar på sin höbal.

Livet på landet kan vara stressigt men det är en helt annan stress än i storstaden. Bullrigt, smutsig luft, långa restider med kollektivtrafiken, främlingar överallt. Landet är helt klart att föredra. Eller den svenska småstaden, där finns det mesta man behöver.
Citera
2021-04-11, 10:47
Malin Wollin har nog aldrig varit lycklig i hela sitt liv till skillnad från Mandelmanns.

Undrar egentligen vad som är hennes målgrupp när hon skriver sina krönikor eller vad det är. De som är lika bittra som hon själv antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in