• 1
  • 2
2021-04-10, 08:57
Medlem
Det hela börja några timmar efter jag kom hem från jobbet. Skulle lägga mig för att sova kroppen känns helt normalt före. På sistone har jag haft svårt att få ro i kroppen och somna.

Får plötsligt smärta i vänster sida om bröstet. Det känns ömt och jag tänker på detta vilken förvärrar, krypningar i benen och kroppen börjar kännas mer och mer stressad. Blir nu jätte rädd över att det ska vara någon hjärtattack eller annat. Stiger upp och dricker lite vatten sedan försöker jag somna igen, men nu känns bröstsmärtan starkare och blir mer o mer rädd.
Tänker och försöker fokusera på smärtor i kroppen men de blir bara fel.
Bestämmer mig till sist att bara tamejfan sova dör jag så dör jag. Sen somna jag Väl

Jag kunde trycka med handen mot bröstet och känna av att det var lite ömt. Har inte tränat på 2 dagar före detta. Men varit väldigt stressad när jag ska sova p.g.a krypningar och stressande mage.

Haft ett stressigt liv i flera år och krypningar i ben som kommit tillbaka av o på. Vettefan snälla hjälp mig
Citera
2021-04-10, 10:17
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Det var ett tag sen jag fick en panikattack men av vad jag kommer håg så red jag ut den bara å tog några djupa andetag.

Vet att det är svårt, men försök att stressa ner. Inte bra att stressa.
Citera
2021-04-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Det var ett tag sen jag fick en panikattack men av vad jag kommer håg så red jag ut den bara å tog några djupa andetag.

Vet att det är svårt, men försök att stressa ner. Inte bra att stressa.

Men var detta en panikattack jag upplevde eller är det hjärtat? Blir så rädd
Citera
2021-04-10, 10:35
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennyville
Ring 112 och fråga. Om det är hjärtat så behöver du få vård omgående. OMGÅENDE.
Citera
2021-04-10, 10:41
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Om det är hjärtat ska du ringa omgående och be om råd, det här är allvarligt.
Citera
2021-04-10, 10:52
Medlem
Om området fortfarande känns ömt är risken stor att det är hjärtat som krånglar och inte någon panikattack. Jsyk.
Citera
2021-04-10, 11:24
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Mina erfarenheter är ingen riktig smärta. Snarare att hjärtat börjar slå snabbt och hårt och att andningen ökar från ingen stans väldigt fort.
Citera
2021-04-10, 11:30
Medlem
Kluffs avatar
Panikångest brukar ju ackompanjeras av hög och hård puls, snabb andning, yrsel, illamående, känsla av tryck över bröstet och domningar i händer. Helt enkelt känslor av panik och ångest, som namnet antyder. Jag har haft min beskärda del av framför allt ångest under tonåren till 26-årsåldern, men även panikångest. Fullkomligt för jävligt, och det kan verkligen kännas som att man håller på att få en hjärtattack. Det blir som en ond spiral där man oroar sig ännu mer, vilket stressar upp en ytterligare.

Det allra bästa är ju att kontakta vården, typ 1177, om man är det minsta orolig, särskilt om man har det i släkten eller är i någon riskgrupp. En rejäl hjärtattack ska ju tydligen kännas som att man får en spark i bröstet, så att man liksom tappar andan och har rejält ont. Men sen finns det ju även "mildare" hjärtattacker som inte alls är lika intensiva, men som fortfarande kan vara livsfarliga.
Citera
2021-04-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Om det är hjärtat ska du ringa omgående och be om råd, det här är allvarligt.
Men hur vet jag om att det är hjärtat. Tycker de svårt att skilja på de.
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Om området fortfarande känns ömt är risken stor att det är hjärtat som krånglar och inte någon panikattack. Jsyk.
Nu är jag på jobbet och det känns väl lite ömt. Typ när jag spänner till bröstet kan det kännas. Därför undrar jag om det är träningsrelaterat eller hjärtat. Men det känns fortfarande ömt. Jag är strax under 30 år också.
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Mina erfarenheter är ingen riktig smärta. Snarare att hjärtat börjar slå snabbt och hårt och att andningen ökar från ingen stans väldigt fort.
Förstår inte kan du förklara bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Panikångest brukar ju ackompanjeras av hög och hård puls, snabb andning, yrsel, illamående, känsla av tryck över bröstet och domningar i händer. Helt enkelt känslor av panik och ångest, som namnet antyder. Jag har haft min beskärda del av framför allt ångest under tonåren till 26-årsåldern, men även panikångest. Fullkomligt för jävligt, och det kan verkligen kännas som att man håller på att få en hjärtattack. Det blir som en ond spiral där man oroar sig ännu mer, vilket stressar upp en ytterligare.

Det allra bästa är ju att kontakta vården, typ 1177, om man är det minsta orolig, särskilt om man har det i släkten eller är i någon riskgrupp. En rejäl hjärtattack ska ju tydligen kännas som att man får en spark i bröstet, så att man liksom tappar andan och har rejält ont. Men sen finns det ju även "mildare" hjärtattacker som inte alls är lika intensiva, men som fortfarande kan vara livsfarliga.
Ja men de den onda spiralen som skrämmer mig. Folk säger ja slappna av oså men det är inte så jävla lätt. Man stressar upp sig mer och mer. Jag är 28 år tränar och inte upplevt några konstigheter tidigare.
Givetvis har jag haft ångest, oro stress i flera år och det har visat sig fysiskt på mig.

Någon som vet hur man i hela friden kan skilja på hjärtat och hela bröstmuskulaturen?

Haft det ömt sedan igår kväll plötsligt och det sitter kvar fortsatt.
Citera
2021-04-10, 11:54
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Men hur vet jag om att det är hjärtat. Tycker de svårt att skilja på de.

Nu är jag på jobbet och det känns väl lite ömt. Typ när jag spänner till bröstet kan det kännas. Därför undrar jag om det är träningsrelaterat eller hjärtat. Men det känns fortfarande ömt. Jag är strax under 30 år också.

Förstår inte kan du förklara bättre.

Ja men de den onda spiralen som skrämmer mig. Folk säger ja slappna av oså men det är inte så jävla lätt. Man stressar upp sig mer och mer. Jag är 28 år tränar och inte upplevt några konstigheter tidigare.
Givetvis har jag haft ångest, oro stress i flera år och det har visat sig fysiskt på mig.

Någon som vet hur man i hela friden kan skilja på hjärtat och hela bröstmuskulaturen?

Haft det ömt sedan igår kväll plötsligt och det sitter kvar fortsatt.
Rimligtvis ringer du och frågar för du inte vet? Ring för fan!
Citera
2021-04-10, 12:13
Medlem
Låter mer som att du har nån sorts spännst i kroppen pga vad vet jag kan va vq som helst tänk efter... Slappna av mer, värm kroppen ordentligt se om det försvinner.
Citera
2021-04-10, 12:41
Medlem
Alezandaars avatar
Att du känner ömhet/gör lite ont när du trycker på bröstet/hjärtat är inte normalt för en panikattack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in