• 1
  • 2
2021-04-10, 13:07
Medlem
Klas-Vegass avatar
När kroppen är stressad försvinner blodet från bröstet (förbereder för strid så du inte skall förblöda om du får sår). Detta ger "levande" bröstkorg och kan kännas väldigt olika. Stickningar, hugg, som en svångrem dras åt kring bröstet mm.

Men en panikattack brukar väl för det flesta innebära att hjärtat rusar. Riktigt obehagligt då man samtidigt är så spänd att man känner varenda hjärtslag.
Citera
2021-04-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Rimligtvis ringer du och frågar för du inte vet? Ring för fan!
Prata me en sjuksköterska precis. Hon sa att jag skulle ta en paracetamol och se. Beskrev liksom allting. Vettefan va jag ska säga. Känns fortsatt ömt så vi får se. Paracetamol 1000 mg. Va betyder det om den inte hjälper?

Citat:
Ursprungligen postat av EternalSoul
Låter mer som att du har nån sorts spännst i kroppen pga vad vet jag kan va vq som helst tänk efter... Slappna av mer, värm kroppen ordentligt se om det försvinner.
Det är ju det jag försöker lista ut om det är spänst, muskel eller hjärtat.

Citat:
Ursprungligen postat av Alezandaar
Att du känner ömhet/gör lite ont när du trycker på bröstet/hjärtat är inte normalt för en panikattack.
Kan det vara mer normalt för en muskelsträckning eller sådant än hjärtat då?
Läs ovan blev ombedd att testa ta en paracetamol för att se.
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
När kroppen är stressad försvinner blodet från bröstet (förbereder för strid så du inte skall förblöda om du får sår). Detta ger "levande" bröstkorg och kan kännas väldigt olika. Stickningar, hugg, som en svångrem dras åt kring bröstet mm.

Men en panikattack brukar väl för det flesta innebära att hjärtat rusar. Riktigt obehagligt då man samtidigt är så spänd att man känner varenda hjärtslag.
Så det är större grad att detta är en muskelsträckning & hjärtat än en panikattack?
Alltså kan väl vara jag som skapat ett missförstånd här. Jag menar ungefär att dessa diffusa smärtor skapar en panikattack känsla, så att det plötsligt bara känns mer och jobbigare ä.
Man stressar upp mer.
Citera
2021-04-10, 13:46
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennyville
Prata me en sjuksköterska precis. Hon sa att jag skulle ta en paracetamol och se. Beskrev liksom allting. Vettefan va jag ska säga. Känns fortsatt ömt så vi får se. Paracetamol 1000 mg. Va betyder det om den inte hjälper?

Det är ju det jag försöker lista ut om det är spänst, muskel eller hjärtat.

Kan det vara mer normalt för en muskelsträckning eller sådant än hjärtat då?
Läs ovan blev ombedd att testa ta en paracetamol för att se.

Så det är större grad att detta är en muskelsträckning & hjärtat än en panikattack?
Alltså kan väl vara jag som skapat ett missförstånd här. Jag menar ungefär att dessa diffusa smärtor skapar en panikattack känsla, så att det plötsligt bara känns mer och jobbigare ä.
Man stressar upp mer.
Nu är jag ingen läkare. Jag spelar bara läkare på flashback. Jo, denna "levande" bröstkorg ger ju en massa olika diffusa symptom pga att blodet försvunnit. Jag trodde det framgick av ibland stickningar, hugg, rep över bröstet.
Men nu har du en sjukvårdskontakt så ignorera vad jag skriver.
Citera
2021-04-10, 17:21
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Men var detta en panikattack jag upplevde eller är det hjärtat? Blir så rädd
Nej. kontakta vården för råd.
Citera
2021-04-10, 23:19
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Men var detta en panikattack jag upplevde eller är det hjärtat? Blir så rädd

Får du en panikattack när du är bland folk då hjärtat gör ont ?
Eller får du bara panik när det gör ont och du är ensam ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in