• 1
  • 2
2021-04-10, 08:22
Medlem
Pojk-ansiktes avatar
Mitt hem är inte jättefint tyvärr för jag gick in i ikea-fällan direkt och köpte deras skit till min första lägenhet. Fyfan vad jag ångrar mig nu och skäms över hur fattigt det känns. Köpte en alledels för stor soffa, rätt ful också med facit i hand, som ockuperar livsrummet i ettan. Typiskt. Finns inte en tavla eller något uppsatt någonstans. En satans matta för 1k köpte jag som inte passar alls också, vågar inte byta den och köpa en ny för då blir väl den också fel. En datorstol utan datorbord står bara i ett hörn och används som klädhängare typ. Tomma spritflaskor har blivit pokaler över garderoben och det känns också osmakligt. Har en säng och en bordslampa som jag är nöjd med, resten bör slängas om jag hade möjligheten. Det är inte hemtrevligt alls detta. Vilken röra jag har ställt till med i mitt första hem men fick ingen hjälp så då går det såhär antar jag.

Hur reagerar en fin brud om jag tar hem henne till det här?

Vad tycker ni kvinnor som läser detta om mina inredningstalanger?

Har kvinnor i gemen överseende för mäns svaghet kopplat till inredning?
Citera
2021-04-10, 08:28
Moderator
Lapapps avatar
Vad en kvinna tänker vet jag inte, men ryck upp dig. Alla normala svenskar har ett hem med 90% IKEA-möbler, varför skulle någon bry sig? Lider du över ditt hem? Köp en tavla och städa bort spritflaskorna. Lägg kläderna i byrån/garderoben. Som sagt vet jag inte hur en kvinna reagerar, men att vara gnällig, ångerfull, osäker och handlingsförlamad är nog inte kvaliteter de uppskattar.
Citera
2021-04-10, 08:36
Medlem
Soulflowers avatar
Spritflaskor och klädhögar känns väldigt tonårsaktigt så börja med att städa undan det, och leta upp en tavla på second hand så blir det inte så dyrt och du kan ge tillbaka den senare om du inte är nöjd.
Överlag har kvinnor du tar hem nog överseende såvida det inte ligger klädhögar och står tomma spritflaskor framme.
Låt inredningen spegla din personlighet och uttryck dig, för när du väl blir sambo kan du räkna med att du inte får bestämma ett skit om inredningen.
Citera
2021-04-10, 08:38
Medlem
kansascityshuffles avatar
Jag tror nån blir dum i huvudet av coronapandemin.

Det handlar om hur du gör det med vad du har, men du är dömd. Osäkerheten har slagit till.
Citera
2021-04-10, 08:42
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojk-ansikte
Mitt hem är inte jättefint tyvärr för jag gick in i ikea-fällan direkt och köpte deras skit till min första lägenhet. Fyfan vad jag ångrar mig nu och skäms över hur fattigt det känns. Köpte en alledels för stor soffa, rätt ful också med facit i hand, som ockuperar livsrummet i ettan. Typiskt. Finns inte en tavla eller något uppsatt någonstans. En satans matta för 1k köpte jag som inte passar alls också, vågar inte byta den och köpa en ny för då blir väl den också fel. En datorstol utan datorbord står bara i ett hörn och används som klädhängare typ. Tomma spritflaskor har blivit pokaler över garderoben och det känns också osmakligt. Har en säng och en bordslampa som jag är nöjd med, resten bör slängas om jag hade möjligheten. Det är inte hemtrevligt alls detta. Vilken röra jag har ställt till med i mitt första hem men fick ingen hjälp så då går det såhär antar jag.

När du kommit igenom puberteten kommer de bry sig mer, tills dess är det din mamma som får skulden så du behöver inte oroa dig.

Vad fan är ”livsrummet” för något?
Citera
2021-04-10, 08:44
Medlem
Jag hade blivit misstänksam om killens lägenhet var för piffig.

Tycker inte att du behöver oroa dig. När du träffar en tjej så kommer hon vilja göra om allt. Se till att ha lite pengar i beredskap när situationen uppstår.
Citera
2021-04-10, 08:47
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylin
När du träffar en tjej så kommer hon vilja göra om allt. Se till att ha lite pengar i beredskap när situationen uppstår.

Det var det värsta jag hört på månader.
Tur att du inte är singel.
Citera
2021-04-10, 08:50
Medlem
Katzyns avatar
Viktigare att det är städat och fräscht än att inredningen är smakfull. Men kolla runt på nätet efter lite tavlor och sånt som du faktiskt gillar själv. Hellre något som uttrycker killens egen smak än att du köper ngt bara för att en tjej ska gilla det.
Citera
2021-04-10, 08:54
Medlem
patukkas avatar
Tror det ligger något i det. Min sambo verkar inte helt förtjust i inredningen jag bidragit med i form av en vägg av syntar och en annan vägg med speldator och mikrofoner.
Förstår mig inte på qvinns, tycker själv att det är smakfullt att inreda med teknik. Jag har till och med försökt anstränga mig med att försöka dölja hälften av hundratalet kablar med ett duschdraperi (med smakfullt höstlövsmotiv) som var på rea på Jysk för ett par år sedan, samt kläder som jag inte orkar vika och lägga in i byrån.
Citera
2021-04-10, 09:00
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Tala för dig själv, det är inte för att du är man som du, enligt din historia, handlar utan planering.
Citera
2021-04-10, 09:22
Medlem
Leckies avatar
Viktigare om de städat!
Citera
2021-04-10, 10:13
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Ja, vi har överseende. Som sagts, ut med spritflaskorna. Köp ingen tavla, lätt att det blir fel och en ensam tavla på en vägg är inte snyggt. Köp istället krukväxter och gör det hemtrevligt. Och några snygga plädar och kuddar att pynta soffan med kanske. En duk på bordet? Det är bra om det ser lite lagom mysigt ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in