2021-04-10, 10:33
Medlem
Japp, det är ingen fara. Det är ju du som bor där. Jag har fin inredning om man skulle flytta ihop.
Citera
2021-04-10, 10:36
Medlem
lakritcs avatar
Om kvinnan har öga för inredning och detaljer och är huslig så överlåter jag gärna det mesta till henne. Självklart bidrar jag med inköp och input.
Citera
2021-04-10, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pojk-ansikte
Mitt hem är inte jättefint tyvärr för jag gick in i ikea-fällan direkt och köpte deras skit till min första lägenhet. Fyfan vad jag ångrar mig nu och skäms över hur fattigt det känns. Köpte en alledels för stor soffa, rätt ful också med facit i hand, som ockuperar livsrummet i ettan. Typiskt. Finns inte en tavla eller något uppsatt någonstans. En satans matta för 1k köpte jag som inte passar alls också, vågar inte byta den och köpa en ny för då blir väl den också fel. En datorstol utan datorbord står bara i ett hörn och används som klädhängare typ. Tomma spritflaskor har blivit pokaler över garderoben och det känns också osmakligt. Har en säng och en bordslampa som jag är nöjd med, resten bör slängas om jag hade möjligheten. Det är inte hemtrevligt alls detta. Vilken röra jag har ställt till med i mitt första hem men fick ingen hjälp så då går det såhär antar jag.

Hur reagerar en fin brud om jag tar hem henne till det här?

Vad tycker ni kvinnor som läser detta om mina inredningstalanger?

Har kvinnor i gemen överseende för mäns svaghet kopplat till inredning?

Ha ha. Det är humor.

Ännu roligare är det med en toalettpappersrulle nedanför sängen. Bara bjud in bruden och låt henne få se sig omkring i härligheten.
Citera
2021-04-10, 12:20
Medlem
RickySpanishs avatar
Personligen tycker jag att rent och fräscht är viktigare än att ha en matchande stil. Så du kanske ska slänga spritflaskorna.
Citera
2021-04-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patukka
Tror det ligger något i det. Min sambo verkar inte helt förtjust i inredningen jag bidragit med i form av en vägg av syntar och en annan vägg med speldator och mikrofoner.
Förstår mig inte på qvinns, tycker själv att det är smakfullt att inreda med teknik. Jag har till och med försökt anstränga mig med att försöka dölja hälften av hundratalet kablar med ett duschdraperi (med smakfullt höstlövsmotiv) som var på rea på Jysk för ett par år sedan, samt kläder som jag inte orkar vika och lägga in i byrån.

I egenskap av kvinna (en av dem, vi kvinnor är alla olika vilket inte alla verkar ha fattat här på fb) skulle jag inte ha något problem med dina teknikväggar under förutsättning att de finns några andra väggar också och inte är som att bo i en studio. Duschdraperiet skulle jag ha mycket större problem med. Vik ihop din kläder och stoppa undan dem för fan, och skaffa kabelskenor!

TS. Börja med att slänga spritflaskorna och rensa ur stolen. Vad du har för inredning är mindre intressant än ordningen och renligheten.
Den dagen du vill flytta ihop med en tjej kommer hon säker ha en del egen inredning också så då får ni välja vad ni gillar bäst.

Själv skulle jag bli glad och hedrar om en kille jag nyligen träffat bad mig om hjälp med att skaffa någonting att ha på väggarna. Hellre det än att han redan har någon ful tavla som jag inte står ut med.
Var bara vaksam så att hon inte skaffar en sådan där rund värmeljushållare att sätta på väggen. Verkar vara obligatorisk hos de som hamnar i Lyxfällan.
Citera
2021-04-10, 14:41
Medlem
MickePps avatar
Har varit hos massa brudar som har en exakt lägenhet som du beskriver. Ofta har dom en jävla cp-skadad katt också.

Jag tror inte dom bryr sig så mycket, men jag tror däremot att om du ansträngt dig och lagt lite tid på att fylla rummet med lite detaljer utav smak (Typ blommor du gillar, grejer som matchar och snygga tavlor) så hade dom nog uppskattat att komma in i ditt hem liiite mer.
Men prio är som andra säger att det är städat och även att du själv trivs. Det finns ju ganska mycket man kan göra bara för att fylla ut ett rum lite och få det att kännas mer detaljerat och levande.
Måla en kotte eller något, va kreativ.

Ett till tips är att inte bara ha billys i frysen om du nu är orolig för vad fruntimmer tänker.
Ha ganska mycket mat så dom tror att du både kan laga mat och tänker på vad du äter.
Många brudar jag haft hemma tidigare stod jämt över axeln när jag öppnade kylskåpet.
Antingen glodde dom efter vin eller så ville dom se om jag är mogen nog att föda mig själv på ett bra sätt. Säkert både och.
Citera
2021-04-10, 15:01
Medlem
Jag tycker att det beror på åldern litegrann - en ung kille som har en kal lägenhet skulle inte höja så många ögonbryn men en äldre man som har en lika trist lägenhet skulle visa på att han har varit mest ungkarl i sitt liv och inte har så stor erfarenhet av kvinnor eller att göra ett hem.

Med alla heminredningsprogram som finns på TV borde det inte vara så svårt för män numera att snappa upp några tips, och IKEA eller veckotidningar har en massa bilder på hem så det är väl bara att kika runt lite och se vad du själv fastnar för. Är du osäker på vad som passar ihop så fråga någon kvinna - det kanske till och med är ett bra sätt att få napp på?
Citera
2021-04-10, 15:18
Medlem
Nej de har de inte. De (ganska få) kvinnor som passerat genom åren har ändrat, bytt, fått mig att byta och de behöver inte ens ha bott här för att ha gjort det.

Nästan ingenting i min lägenhet känns som jag har valt. Min sons rum är det som känns mest "mitt" och det har han valt exakt hur han vill ha det. Resten av lägenheten är en kombination av olika kvinnors inflytande.

Jag har betalat och jag äger det, men det känns inte mitt. Det som var mitt ligger på tippen eller har sålts på blocket.

Det jag saknar mest är min skilsmässofåtölj. Den var ful men bekväm, både jag, brorsan, en kompis eller två och farsan har suttit i den och druckit brännvin i olika perioder (baserat på namnet). Min ex övertalade mig tyvärr att sälja den. Hon gillade inte skilsmässofåtöljen, tyckte den var ful och deprimerande trots dess fina historia av tröst och lindring.
Citera
2021-04-10, 16:30
Medlem
Tror helt ärligt att många singeltjejer är vana vid att komma hem till killar där det ser ut som skit och att det nog inte är nån dealbreaker, men att dom kanske ser det som ett litet minus iallafall. Men som många skrivit tidigare är det nog viktigast att det känns städat och fräscht. Vill man dock ha det lite mysigare är det inte allt för svårt att ordna. Få upp lite grejer på väggarna, plancher, tavlor, hyllor, speglar etc. Lite schyssta kuddar till soffan kanske något soffbord, några växter och eventuellt gardiner så är det lugnt. Vill man komma bort från ikeastilen är det bara att leta lite på second hand och blocket etc så blir det genast lite personligare.
Citera
2021-04-10, 16:36
Medlem
Europes avatar
Min livserfarenhet (som man) är att kvinnor vill stå för inredningen själva och när jag har flyttat ihop med någon, så får de helt enkelt huvudsakligen stå för den, då det ändå inte är så viktigt för mig och ens egna önskemål inte sällan möter motstånd.

Tidigare har jag som singel levt rätt torftigt (eller väldigt torftigt) i små ettor, men före jag träffade min nuvarande flyttade jag till en lite större nybyggd bostad, köpte till stor del helt nya möbler, inredde och såg till att rensa bort allt onödigt jox för att ha 'stilrent'. Mina vänner kommenterade att min bostad såg ut som ett foto hur en flashig inredningstidning. Men samtidigt hade jag väl inrett i väldigt 'manlig' stil. Så när jag och min nuvarande flyttade ihop, så var det ändå inte mycket av inredningen som blev godkänd av henne i vår gemensamma bostad (däremot var en del av mina möbler praktiska att ha kvar). I och för sig är jag nöjd med min sambos inredning, då mycket av den är hennes egna målningar, teckningar och andra skapelser, vilket känns ju lite mer originellt och genuint än att köpa något i en butik.

Så personligen tror jag inte många(?) kvinnor bryr sig alls, åtminstone så länge man inte bor i den värsta sortens svinstia/knarkarkvart. Det är även allmänt känt att män inte brukar vara husliga på samma sätt som kvinnor. Eller åtminstone inte på samma sätt som kvinnor. Brukar män t.ex. köpa enorma mängder småkuddar? Hitta en massa prydnadssaker som får dem att tänka "den måste jag ha!"? Jag har aldrig själv riktigt greppat sådant. Jag är lite fascinerad av det och tycker att många kvinnor är mycket bättre än jag på att göra det hemtrevligt, men jag äger inte riktigt den förmågan (och drivkraften) själv.

Sedan bör nämnas att när jag har bott torftigt, så har jag ofta istället träffat kvinnor hemma hos dem och endast hängt med dem hos mig när det har funnits specifika skäl till det (t.ex. att de är inneboende hos någon).

Sedan kan det finnas kvinnor som ser till hur/var man bor mer generellt, d.v.s. kanske är mer intresserad om man uppenbarligen bor i en bostad som har kostat en massa pengar. Personligen har jag inte varit intresserad av kvinnor som letar efter en fet plånbok, samt av naturliga skäl borde jag själv inte ha varit intressant för dem, så det har ju löst sig av sig självt.
Senast redigerad av Europe 2021-04-10 kl. 16:39.
Citera
2021-04-12, 20:30
Medlem
Pojk-ansiktes avatar
Pratade med den enda kvinnan jag känner utanför släkten och hon sa att jag kan förvänta mig att få min lägenhet utblåst om en tjej flyttar in. Skönt!
Citera
2021-04-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skylin
Jag hade blivit misstänksam om killens lägenhet var för piffig.

Tycker inte att du behöver oroa dig. När du träffar en tjej så kommer hon vilja göra om allt. Se till att ha lite pengar i beredskap när situationen uppstår.
+1 mycket hellre en lägenhet som inte är inredd (eller tråkigt inredd), än att lägenheten är alldeles för piffig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in