2021-07-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamBack2
Tackar för en intressant och bra trådstart!

Jag håller faktiskt med att säga samma sak i Vad ska du med en bil till när du har bränslekostnader som är så mycket lägre än vad dina trängselavgifter är?? Finns det verkligen ingen möjlighet för dig att på något sätt cykla eller köra skoter till jobbet?

Sedan såg jag att du hade någon avgift till Netflix? Det där är ju helt onödiga pengar du bara slänger bort i sjön.
Så länge Du har ett bra fast internet hemma så finns de absolut ingen mening med att använda Netflix??

Jag håller också med den andra talare som sade att jag hade ett utökat mitt sparande till kanske 4000 kr.
Hur kan man rekommendera en man att inte ha bil?
Bara bögar och negrer som inte har bil.
Skulle skämmas ihjäl när nån tjej frågade vad man har för bil och tvingas svara att jag har ingen.
Citera
2021-07-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Skulle skämmas ihjäl när nån tjej frågade vad man har för bil och tvingas svara att jag har ingen.

Jag håller med dig.
Jag har en bil i Sverige och jag har en bil utomlands där jag bor. Jag skulle aldrig sätta mig på kommunaltrafiken. Varken här eller hemma i Sverige.

Men nu handlar inte om dig om mig utan nu var det faktiskt TS att vi skulle hjälpa honom spara pengar. Han verkar ju inte speciellt positiv heller till kommunaltrafiken med alla jävlar negrar.
Och när han dessutom betalar trängselavgift som är högre än den där lilla bensinräkning är så??
Ja....?
Vad tycker du själv? Om du själv hade varit i TS kläder så Vad hade du gjort? Cykla går fullständigt bort det här är fullständigt livsfarligt och någonting som är helt förkastligt. Där har vi någonting med hög bög faktor.

Samma sak tycker jag att Netflix är. Hur man kan vara så korkad korkad att man inte kan skaffa normalt internet och bara dra ner filmer och serier där igenom.

Du får gärna hjälpa till med förslag?
Du och jag vi sverigevänner i mellan Du måste hjälpa TS.

Back to topic
Men mitt allra bästa råd TS.
Se till att byta arbete för att jobba för den där summan, det är liksom inte värt det. Det är förnedrande. Om inte arbetsgivaren kan betala en anständig lön så får jag hitta någon annan.

Vill man ha kvalificerad arbetskraft I dag får man faktiskt betala för det, eller får man väl ta Mohammed som staten betalar halva lönen för. Men som dessutom ställer till ett helvete på arbetsplatsen.
Många arbetsgivare verkar dock bara ser pengarna och inte konsekvenserna av att välja Mohammed.
Citera
2021-07-08, 17:18
Medlem
Citat:
Jag håller med dig.
Jag har en bil i Sverige och jag har en bil utomlands där jag bor. Jag skulle aldrig sätta mig på kommunaltrafiken. Varken här eller hemma i Sverige.

Men nu handlar inte om dig om mig utan nu var det faktiskt TS att vi skulle hjälpa honom spara pengar. Han verkar ju inte speciellt positiv heller till kommunaltrafiken med alla jävlar negrar.
Och när han dessutom betalar trängselavgift som är högre än den där lilla bensinräkning är så??
Ja....?
Vad tycker du själv? Om du själv hade varit i TS kläder så Vad hade du gjort? Cykla går fullständigt bort det här är fullständigt livsfarligt och någonting som är helt förkastligt. Där har vi någonting med hög bög faktor.

Samma sak tycker jag att Netflix är. Hur man kan vara så korkad korkad att man inte kan skaffa normalt internet och bara dra ner filmer och serier där igenom.

Du får gärna hjälpa till med förslag?
Du och jag vi sverigevänner i mellan Du måste hjälpa TS.

Back to topic
Men mitt allra bästa råd TS.
Se till att byta arbete för att jobba för den där summan, det är liksom inte värt det. Det är förnedrande. Om inte arbetsgivaren kan betala en anständig lön så får jag hitta någon annan.

Vill man ha kvalificerad arbetskraft I dag får man faktiskt betala för det, eller får man väl ta Mohammed som staten betalar halva lönen för. Men som dessutom ställer till ett helvete på arbetsplatsen.
Många arbetsgivare verkar dock bara ser pengarna och inte konsekvenserna av att välja Mohammed.
Jag hade gått eller cyklat utan böghjälm till jobbet.
Köpt en V8 att ha till andra resor.
Netflix behöver man absolut inte ha. Bättre att köpa en VHS spelare med en gedigen porrsamling från nåt dödsbo.
Citera
2021-07-08, 18:17
Medlem
Citat:
Jag hade gått eller cyklat utan böghjälm till jobbet.
Köpt en V8 att ha till andra resor.
Netflix behöver man absolut inte ha. Bättre att köpa en VHS spelare med en gedigen porrsamling från nåt dödsbo.

Du verkar vara en Sund man.
Jag gillar din inställning faktiskt. Men jag hade nog inte använt cykeln ändå. På något sätt känns det fattigt. Folk tittar snett på en när man kommer cyklande för att man inte har råd med en bil.

Precis som du var inne på innan så är det faktiskt skönt att, och säga att man inte har en bil.
Det är värre än att säger man bor hemma hos sina föräldrar.
Jag Hade hellre bott hemma hos mina föräldrar än jag hade varit utan bil.

Bilen är någon slags statussymbol förvissa. För mig är det ett intresse.
Och jag kör med två stycken härliga V6:0r med diesel.
Lite för att jävlas med klimat-greta valde jag min diesel 6 här nere osså.

Vi verkar överens också vad som gäller när det handlar om Netflix, jag vet inte ålder på TS men det är någonting som skriker tonåring på något sätt. "Jag ska se vad som finns på Netflix" - du hör ju själv hur patetiskt det låter?

Ska det vara på det sättet så kör jag på samma sätt som dig, fast jag tar porr filmerna från nätet.
Jag vet inte vad det är för någon man eller kvinna som har haft dessa i sin ägo innan. Troligen Finns det rester kvar på vhs-banden som man inte vill ha. Intorkade gamla fläckar.

OnT
För övrigt undrar jag också varför TS behöver en privat sjukförsäkring?? Du betalar väl skatt Så du har möjligheten att gå till vanlig primärsjukvård?
Jag kanske missade någonting men Jag såg inte din budget för varken kläder eller mat?

Även om folk säger att Dressmann har vettiga priser så har de fan i mig inte vettiga kläder.
Att handla på Dressman signalerar loser. Till och med större Loser än att bo hemma hos sina föräldrar och vara utan bil.
Det är bättre så fall att det går att handla kläderna på Röda Korset, den finns bra och billiga begagnade kläder som ändå inte kommer i närheten av så nedvärderande som Dressman.
Citera
2021-07-08, 18:18
Medlem
Cykla till jobbet köper tio år längre liv
Citera
2021-07-08, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
För 10k i månaden så får man både en vettig bil inkl bränslekostnad och en schysst kåk (inkl amortering) i den största delen av Sverige och har således 5k i månaden att spendera enligt eget huvud.

5k i månaden till "en schysst kåk och en vettig bil inkl bränslekostnad"?

Du måste bo i ett u-land!
Citera
2021-07-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hinkfitta
5k i månaden till "en schysst kåk och en vettig bil inkl bränslekostnad"?

Du måste bo i ett u-land!
10k var det väl?
Helt rimligt. Så mycket lägger inte jag.
Citera
2021-07-08, 18:29
Medlem
Citat:
Du verkar vara en Sund man.
Jag gillar din inställning faktiskt. Men jag hade nog inte använt cykeln ändå. På något sätt känns det fattigt. Folk tittar snett på en när man kommer cyklande för att man inte har råd med en bil.

Precis som du var inne på innan så är det faktiskt skönt att, och säga att man inte har en bil.
Det är värre än att säger man bor hemma hos sina föräldrar.
Jag Hade hellre bott hemma hos mina föräldrar än jag hade varit utan bil.

Bilen är någon slags statussymbol förvissa. För mig är det ett intresse.
Och jag kör med två stycken härliga V6:0r med diesel.
Lite för att jävlas med klimat-greta valde jag min diesel 6 här nere osså.

Vi verkar överens också vad som gäller när det handlar om Netflix, jag vet inte ålder på TS men det är någonting som skriker tonåring på något sätt. "Jag ska se vad som finns på Netflix" - du hör ju själv hur patetiskt det låter?

Ska det vara på det sättet så kör jag på samma sätt som dig, fast jag tar porr filmerna från nätet.
Jag vet inte vad det är för någon man eller kvinna som har haft dessa i sin ägo innan. Troligen Finns det rester kvar på vhs-banden som man inte vill ha. Intorkade gamla fläckar.

OnT
För övrigt undrar jag också varför TS behöver en privat sjukförsäkring?? Du betalar väl skatt Så du har möjligheten att gå till vanlig primärsjukvård?
Jag kanske missade någonting men Jag såg inte din budget för varken kläder eller mat?

Även om folk säger att Dressmann har vettiga priser så har de fan i mig inte vettiga kläder.
Att handla på Dressman signalerar loser. Till och med större Loser än att bo hemma hos sina föräldrar och vara utan bil.
Det är bättre så fall att det går att handla kläderna på Röda Korset, den finns bra och billiga begagnade kläder som ändå inte kommer i närheten av så nedvärderande som Dressman.
Vi borde ta med ts på en kryssning och erbjuda han att vi kan bli hans mentorer.
Han kommer få ett underbart liv.
Citera
2021-07-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Cykla till jobbet köper tio år längre liv

Bästa fall kanske?
Eller ända fram till den dagen då han halkar på isen och ramlar ut på gatan och den där SJ bussen på 30 ton råkar köra över honom. Då hjälper inte cykelhjälmen heller.
Eller till Muhammed kommer i sin olagligt registrerade och oförsäkrad Mercedes bil och kör över TS.

OnT

Förlåt TS, jag såg att du hade faktiskt tagit upp dina matkostnader i din kalkyl. Och jag tyckte dom såg inte speciellt konstiga ut.

Kanske vi skulle försöka äta lite mer hemma hos dina föräldrar? Mammor brukar vara glada för att laga lite extra mat så du kan ta med dig hem.
Citera
2021-07-09, 00:59
Medlem
Citat:
Jo men du är antagligen lantis. I princip ingen av mina kompisar hade bil förrän de flyttade ut ur innerstan och/eller skaffade familj.
Citera
2021-07-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Jo men du är antagligen lantis. I princip ingen av mina kompisar hade bil förrän de flyttade ut ur innerstan och/eller skaffade familj.

Vuxna människor behöver bil, oavsett var de bor.
Citera
2021-07-09, 09:54
Medlem
carminaburanas avatar
Jag som är konstnär, tjänar mycket mindre. men ibland mycket med, men jag bor inte som andra. Ta som exempel året innan pandemin; under ca 10.000 per månad i 7 månader, sen under 5 månader 250.000. det går upp och ner, och varje år lär man sig vad man ska göra för att överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in