Skönt? Inga reklamfria tröjor och hur blir det med namnbytet på arenan? Inte bra.
Man blir ju lite smått förbannad på ledarna som genom värsta terroristfasonerna hotar med avgång. Det gör ju kommunen högst handlingsförlamad trots att det egentligen bara handlar om avundsjuka och okunskap. Är det nu Strömsbro IF och Gävle GIK som ska representera Gävle?
Klart att jag vill att Brynäs ska spela i reklamfria tröjor och att stadion ska heta Gavlerinken, men det upplägg som presenterats känns lite väl mycket som att Brynäs skulle bli "hela kommunens lag". Jag kan förstå att de mindre föreningarna i kommunen blir lite sura.
Skönt? Inga reklamfria tröjor och hur blir det med namnbytet på arenan? Inte bra.
Man blir ju lite smått förbannad på ledarna som genom värsta terroristfasonerna hotar med avgång. Det gör ju kommunen högst handlingsförlamad trots att det egentligen bara handlar om avundsjuka och okunskap. Är det nu Strömsbro IF och Gävle GIK som ska representera Gävle?
Det här visar väl att det trots allt är ganska kontroversiellt med kommunal sponsring av såna stora mått. Då spelar det ingen roll om det är en hockeystad som Gävle eller inte. Att Brynäs öht väljer att ta in kommunen som huvudsponsor är ju ett tecken på att man har svårt att hitta riktiga sponsorer i den storleken. Oavsett vad ni Brynäs-fans kommer säga.
Att Brynäs öht väljer att ta in kommunen som huvudsponsor är ju ett tecken på att man har svårt att hitta riktiga sponsorer i den storleken. Oavsett vad ni Brynäs-fans kommer säga.
Du har så rätt. Finns nog inget företag(förutom Sandvik då) i Gävle-området som ens kan gå in med så pass mycket pengar. Tror dock inte att det är något unikt för Gävle.
Såhär står det på AB: "Under måndagen diskuterade kommunfullmäktige i Gävle avtalet – och tog beslutet att förslaget ska gå på återremiss."
Då är jag förmodligen också tappad, för jag kan inte hitta ett enda påskrivet avtal i Gävle kommuns diarium. Kan inte du ta fram det? Diarienummer 14KS224 för ärendet, men det har du ju såklart redan koll på.
Det finns bara ett förslag till avtal, utformat av kommunledningskontoret. I tjänsteskrivelsen har sedan till kommunstyrelse och kommunfullmäktige föreslagits att godkänna det föreslagna avtalet. Kommunstyrelsen har i sin tur beslutat föreslå kommunfullmäktige att godkänna det föreslagna avtalet, om än med reservation från den borgerliga oppositionen som yrkat återremiss för komplettering av vissa aspekter på avtalet. Kommunfullmäkte beslutade igår - protokoll och webbvideo förväntas komma under dagen på hemsidan - att inte godkänna avtalet rakt av utan att istället skicka förslaget på återremiss.
Allt det här hade tagit dig på sin höjd 5-10 minuter att få reda på genom att ringa kommunen alt. kolla deras hemsida/webbdiarium. Istället går du i hårda ordalag felaktigt till attack på någon stackare utan kött på benen annat än en vid tolkning av en mening i Aftonbladet. Varför? Eller tolkade du Lime32 som att han menade att kommunfullmäktige inte beslutat återremiss? Isåfall har du nog missuppfattat hans svar i förhållande till vad du skrev om bundna till avtal, och använder ordet "påskrivet" tämligen olyckligt
Senast redigerad av sm910dif 2014-06-24 kl. 11:49.
Va, vadå? Är inte skiten påskrivet? Varför har de gått ut med skiten i så fall? Om skiten är påskrivet då jävlar ska de betala för annars är de fan ännu sämre än vad jag trodde det var möjligt om det där jävla Gävle.
Eftersom den rödgröna majoriteten stod bakom avtalet förväntade man sig nog inga hinder i de formella beslutsprocesserna som återstod.
Då är jag förmodligen också tappad, för jag kan inte hitta ett enda påskrivet avtal i Gävle kommuns diarium. Kan inte du ta fram det? Diarienummer 14KS224 för ärendet, men det har du ju såklart redan koll på.
Det finns bara ett förslag till avtal, utformat av kommunledningskontoret. I tjänsteskrivelsen har sedan till kommunstyrelse och kommunfullmäktige föreslagits att godkänna det föreslagna avtalet. Kommunstyrelsen har i sin tur beslutat föreslå kommunfullmäktige att godkänna det föreslagna avtalet, om än med reservation från den borgerliga oppositionen som yrkat återremiss för komplettering av vissa aspekter på avtalet. Kommunfullmäkte beslutade igår - protokoll och webbvideo förväntas komma under dagen på hemsidan - att inte godkänna avtalet rakt av utan att istället skicka förslaget på återremiss.
Allt det här hade tagit dig på sin höjd 5-10 minuter att få reda på genom att ringa kommunen alt. kolla deras hemsida/webbdiarium. Istället går du i hårda ordalag felaktigt till attack på någon stackare utan kött på benen annat än en vid tolkning av en mening i Aftonbladet. Varför? Eller tolkade du Lime32 som att han menade att kommunfullmäktige inte beslutat återremiss? Isåfall har du nog missuppfattat hans svar i förhållande till vad du skrev om bundna till avtal, och använder ordet "påskrivet" tämligen olyckligt
Skulle helt klart vara intressant och veta hur osäkra man är i brynäs. Är de fullfart på att försöka hitta nya sponsorer eller tror man att de ska lösa sig?
Skulle helt klart vara intressant och veta hur osäkra man är i brynäs. Är de fullfart på att försöka hitta nya sponsorer eller tror man att de ska lösa sig?
Det är klart att man vill ha företag istället. Dels så brukar du i vanliga fall få ut mer från dem och det är inte lika kontroversiellt.
Hade Brynäs haft det väl förspänt vad gäller stora samarbetspartners så hade man ju inte behövt lita till kommunen. Alla fattar ju att det här med Unicef är ett sätt att sy in kommunen som huvudsponsor. Man gör det man måste.
Bra skrivet, tycker jag. Hela den här soppan är endast ett resultat av okunnighet och avundsjuka från de mindre föreningarna. Nu har Gävle klantat till det rejält istället.
Bra skrivet, tycker jag. Hela den här soppan är endast ett resultat av okunnighet och avundsjuka från de mindre föreningarna. Nu har Gävle klantat till det rejält istället.
Citat:
Men jag är en färgad man. Kanske är det därför jag inte förstår eller ser varför Gävle kommun ska lämna projektet som huvudpartner
Enda vettiga i den texten.
Gävle kommun skulle kunna bli världsunikt med att varje äldreboende har en egen kock betald av kommunen. Eller att alla skolor hade en lärartäthet med max 10 elever per lärare fram till gymnasiet.
Att påstå att kommunen skulle sponsra ett elitlag och säga "det är världsunikt" Endast pga att unicef finns med på noterna? Skulle kunna tro att brynäs är gud och unicef är jesus i gävle kommun snart.
När pengarna går till guden och jesus kommer inget barn längre fara illa i gävle kommun. Världsunikt!
Såhär står det på AB: "Under måndagen diskuterade kommunfullmäktige i Gävle avtalet – och tog beslutet att förslaget ska gå på återremiss."
Uttryckte mig kanske lite luddigt men uppenbarligen har inte kommunfullmäktige beslutat att skriva på avtalet iallafall. Däremot har man beslutat att skicka ärendet på återremiss.