Citat:
Ursprungligen postat av
€ric
Är inte 10 miljoner skänkta utan en del lån också utan ränta. Men efter haft en av tidernas sämsta vd i birath tror jag faktiskt vi träffat riktigt rätt. Pratade en del med han igår och han har långsiktiga och bra planer där juniorsatsning ligger i top. Tror även att han är riktigt duktig på att hitta sponsorer.
Sedan har han ju varit inblandad förut i att sponsra pengar för spelare och tidigare ekonomiska fällor.
Var ändå riktigt optimistiskt efter igår, även om vi inte är ett top lag om 3-4 år så har vi nu en upprustning av ritorp samt ny hall att vänta och troligtvis en ny arena vid nationalarenan. Både sportsligt och ekonomiskt skulle jag säga att framtiden ser ljus ut i längden men de mesta handlar nu om att inte ha för bråttom.
Avtalet med SGA ska även förhandlas om vilket förhoppningsvis innebär att vi inte kör ett "betala per biljett" utan en hyra per match så vi likt er kan ge ut gratis biljetter till skolklasser utan att förlora på det ekonomiskt.
Vem ska rusta Ritorp, Solnas skattebetalare (som redan idag har det knapert med resurser till andra mer kärnverksamheter)? Vem ska betala den nya arenan, bredvid Friends?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-Kotte
Hörde förresten ett rykte om att Skellefteå har ett intressant upplägg med Boliden där flera av Skellefteås tongivande spelare ligger på Bolidens lönelista. En stor del av lönen är alltså utanför föreningens budget.
Alltså, spelarna har såklart ett standardavtal med föreningen men utöver det får man en summa pengar av Boliden direkt. Om det rör sig om månadslön eller bonusar kom aldrig.
Ta med en nypa salt, källan var hyfsat trovärdig.
Inget märkvärdigt. Ishallar blir dyrare och dyrare att driva med tiden i takt med inflationen. Delfinens ishall kostade ju en bråkdel att driva 1970 i absoluta tal än vad Coop Arena gör 2014. Samma sak gäller Hovet och Globen.
Folk måste lära sig att driftsbidraget går till energikostnader, städ, vaktmästeri och dylikt. Om inte klubben sköter det via ett driftsbidrag så är det kommunen som sköter det. För kommunen handlar det i slutändan om samma summa pengar.
Intressant, du har inte något mer intressant att posta än det?
Hur är det med LKAB:s miljoner till LHF?
Driftbidrag är en sak, kommunal borgen en annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mikojan
Åh, herregud KalleKnott

nu har du gått på en riktig dj-a skröna. Jag har en bekant i gruvbolaget som brukar berätta hur enormt försiktigt och ekonomiskt, alltså snålt dom jobbar. Det är väl därför bolaget tjänar pengar. Att föda hockeyspelare är långt utanför ligan.
Pengar över till strunt har troligen annars statliga företag som LKAB. Norrbottningar i allmänhet, inte minst lulebor, vill gärna anse att LKAB är deras eget, när det i själva verket är allas vår egendom

Försökte mig ju på den vinklingen tidigare, men tydligen så sägs det ju att LKAB:s spons av Groko är personalvård... Ska mina skattepengar läggas på Hockey så kan det väl iaf läggas på något som är sevärt?