Citat:
Ursprungligen postat av
Missjag
Jag vet att det finns kriterier för att spermadonatorer ska vara friska psykiskt och fysiskt, inte ha några missbruk eller sådär..
Men vad finns det för kriterie på utseende?
Jag ska skaffa barn genom landstinget, men då får man inte se personen. Utan man får bara ge önskemål, typ att jag vill ha en vit med gröna ögon och brunt hår. Men tänk om han för övrigt ser ut som gollum?
Risken blir ju att man får ett fult barn.
Någon som vet mer?
Du får satsa på inseminering på privat väg, så får du iaf veta hur killen ser ut. Och så kan du förmedla vem pappan är när ditt barn börjar fråga!
Jag känner en tjej som skaffat två barn med anonym donator i Danmark. Hon fick en kopia på ett barndomsfoto på mannen ifråga. Tyvärr var han hiskeligt ful som barn, allvarligt alltså. Riktigt ful unge. Samma sak med hennes barn som är donatorn upp i dagen. Jobbigt läge.
Men framförallt, alla egenskaper och beteenden som går i arv, som du inte vet var de kommer ifrån. Du kan få ett barn med skitjobbig personlighet. Skaffar du barn med nån du gillar så vet du iaf att du gillar den personen och kan finnas större chans att dra jämt.
Tänk vad deppigt att aldrig få veta vem ens pappa är. Jag vill inte ens tänka tanken att bara ha haft min mamma, särskilt som jag o min pappa är så mycket mer lika.