2021-04-05, 23:29
Medlem
krakkels avatar
Att inte svara på mail är arbetslivets främsta privilegium, det är samma som med mobiltelefoner, man måste ju inte svara.
Citera
2021-04-05, 23:36
Avstängd
Fått inte heller svar av läkaren. Avboka tiden. Fick ny tid i meddelandet på 1177. Mejlat 5 ggr att få nya tiden hemskickat på papper
Citera
2021-04-06, 01:14
Medlem
ragnarokkrs avatar
Får runt 200 mail om dagen på jobbet. Har för länge sen slutat kolla alla. Folk som inte förstår så bra skickar gärna mail. De flesta är ren spam och de sorteras bort automatiskt. Det är uppdateringar från olika avdelningar och projekt. Företagsmail, avselningsmail, projektmail, systemmail som säger att det och det systemet inte funkar. Eller mail att ett visst system faktiskt fungerar. Borde vara olagligt att skicka skitmail om precis allt men där jag jobbar är kulturen tyvärr så. Det ger ett väldigt ointelligent intryck av den eller den avdelningen som skickat skitmeddelandet så bara det är en anledning att inte öppna det. Några få mail per dag är faktiskt intressanta men att lyckas vaska fram just dem lyckas inte alltid. Om folk använder IT lite smartare och inte skickar mail om allt skulle fler få svar. Idag är det ett avlopp.

Sen kom Slack. Lösningen? Nej, tyvärr inte. Man kan lättare skapa grupper för de som man behöver svara men självklart finns bekräftelsetorskarna även där.
Citera
2021-04-06, 01:43
Medlem
AndersTengells avatar
Vem tror du att du är och varför ska personerna svara dig?

Sätt dig in i andras situation. Varför ska någon bemöda sig med att läsa och svara på dina mail?

Mitt tips om du vill få något gjort är att du börjar prioritera. Varken läs eller skicka mail om det inte är på förhand bestämt att du ska läsa eller skicka ett specifikt mail.
Citera
2021-04-06, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
Mailen funkar. Testade.
Varför skulle min mailadress vara markerad som skräppost hos så många olika personer som inte känner varandra?
Mina mail bör ju ha intresse då det bl. handlar om myndighetsanställda som skall svara alla, personer jag tidigare mailat med, nya kontakter osv.

Det är ju liksom inte logiskt att det är flera olika oberoende av varandra som ingen av dem svarat.
Var är den gemensamma faktorn liksom.
Struntar folk i mail just de senaste två veckorna av någon anledning osm jag inte känner till. Jag menar det är ju inte julledighet eller något sådant nu.
Vet inte om det skrivits, men lägg till i mejlet att du kommer att återkomma inom 10 dagar för att diskutera din ansökan ifall du inte fått respons innan dess. Nåt sånt.
Citera
2021-04-06, 02:50
Medlem
Märker att alla skriver "mail" istället för det korrekta "mejl". Gör ni så både i jobb och privat nuförtiden?
Citera
2021-04-06, 07:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Ja om du inte vet det, så förstår jag att du papperskorgas..........
Är detta ett ja eller nej som svar på frågan? Om det är ett ja så är det du som är ute och cyklar...

OnT: Som jag förstår det söker TS jobb per mail. Seriösa företag brukar åtminstone skicka en bekräftelse på att de tagit emot ansökningen. Å andra sidan har de flesta seriösa företag numera någon typ av portallösning för ansökningar. Att maila känns väldigt 00-tal. Om inget bekräftelsemail kommer är det nog tyvärr bara att fortsätta söka jobb...
Citera
2021-04-07, 09:43
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Märker att alla skriver "mail" istället för det korrekta "mejl". Gör ni så både i jobb och privat nuförtiden?

mejl är inte korrekt, visar att du är obildad.
Citera
2021-04-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Där har du fel, så nu har du lärt dig hur du ska stava det fortsättningsvis.
Citera
2021-04-07, 12:24
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin

Jo, det är korrekt svenska. Det finns i och för sig inget som hindrar att man använder engelska ord om man föredrar det. Själv föredrar jag försvenskade ord, t ex ”tejp” istället för ”tape”.
Citera
2021-04-08, 01:00
Medlem
genusforskares avatar
Det är nog ganska så vanligt skulle jag säga dig min vän. Prova lite mer lätta jobb där vem som helst får anställning. Exempelvis Posten. Har flera kamrater som arbetar där.
Citera
2021-04-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genusforskare
Det är nog ganska så vanligt skulle jag säga dig min vän. Prova lite mer lätta jobb där vem som helst får anställning. Exempelvis Posten. Har flera kamrater som arbetar där.

Du är inte genusforskare va?
Det är ironi va? Som att säga att man är medium eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in