Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.FergemneE150D
Hej,
Jag har senaste veckan skickat ut kanske 10 mail till olika personer. En del av dem har varit för arbetsansökningar (direkta mail till personer), inte till sådana där sidor. Även skickat ut en del andra mail.
Ingen av dem har svarat på mailen...
Alltså paranoian detta skapar. Varför svarar de inte. Har någon hackat min mailadress och skämt ut mig till alla jag kan tänkas maila?
Det är så ologiskt att ingen av dem svarat. De känner ju inte varandra.
Är det någon annan som upplevt detta? Det som är märkligt är att ingen (nästan, en har svarat) svarat av så många mail. Snart två veckor sedan jag skickade vissa av dem.
Väldigt vanligt. Både i sambande med rekryteringer, men även vid offertförfrågan.
Jag brukar alltid kolla nya säljande företag vad gäller deras service när jag skickar ut offerter på inköp.
Jag sänder alltså ett mail till deras säljavdelning där jag frågar om pris och leveranstid på dom produkter som jag vill köpa.
Påfallande ofta får man inget svar alls. Om man inte får svar när man vill köpa saker kan man ju enkelt räkna ut vilken servicenivå firman håller om något skulle råka bli fel (fel leverans, transportkoder som blev fel, felaktiga produkter etc)...
De som inte svarar får förståss inga fler förfrågningar.
Lustigt vid rekryterings-kampanjer och likande också. "Vi har mycket nya uppdrag och söker folk, sök hos oss". Så antingen sänder man ansökan direkt eller mail med frågor om mer exakt vilken kompetens dom söker om det inte är uppenbart. Stendött. Inte ett pip.
Inte alltid, men ofta.
Intrycket jag har är att många jobbar med telefon som komunikationsmedel. Mail existerar liksom inte för dom. Vill man något, så ringer man. Mail kollar man inte. Skickar inte heller.