2022-08-18, 23:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Låter som Paypal, som jag använde redan i slutet av 90-talet. Funkar fint och överallt i världen.
Nej, verkligen inte. Det vore bra om du läser på lite om Paypals avgifter först. Tills dess försök inte leka smart.
2022-08-18, 23:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej, verkligen inte. Det vore bra om du läser på lite om Paypals avgifter först. Tills dess försök inte leka smart.

Jag är ganska påläst, tack. Så om de sänkte sina avgifter lite grann skulle vi inte behöva bitcoin längre? Tänk på att man får en hel del som bitcoin inte erbjuder, som t ex skydd mot bedragare och sånt onödigt.
2022-08-18, 23:35
Avslutad
Citat:
Jag är ganska påläst, tack. Så om de sänkte sina avgifter lite grann skulle vi inte behöva bitcoin längre? Tänk på att man får en hel del som bitcoin inte erbjuder, som t ex skydd mot bedragare och sånt onödigt.

Om paypal går i konkurs då?
Bästa skyddet mot bedragare är väl att ha hand om sina nycklar själv.
2022-08-19, 06:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Bästa skyddet mot bedragare är väl att ha hand om sina nycklar själv.

Är det? Har du säkrat alla dina enheter till 100% mot alla möjliga intrång? Ska varje användare i världen göra samma sak? Jag visste inte att alla var proffs på IT-säkerhet nuförtiden.
2022-08-19, 10:27
Avslutad
Citat:
Är det? Har du säkrat alla dina enheter till 100% mot alla möjliga intrång? Ska varje användare i världen göra samma sak? Jag visste inte att alla var proffs på IT-säkerhet nuförtiden.

Ger man bort sin nyckel till sitt hus så är chansen större att någon går in eller hur
2022-08-19, 10:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ger man bort sin nyckel till sitt hus så är chansen större att någon går in eller hur

Värdelös och felaktig liknelse.

Vilket känns tryggare, att gå runt på stan med tusenlappar i fickan eller ha dem på bankkontot (med insättningsgaranti)?
2022-08-19, 10:46
Avslutad
Citat:
Värdelös och felaktig liknelse.

Vilket känns tryggare, att gå runt på stan med tusenlappar i fickan eller ha dem på bankkontot (med insättningsgaranti)?

Beror väl på vilken situation världen och sitt land är i. Vi här är trygga och klarar oss fint (än) utan bitcoin helt klart.
2022-08-19, 10:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Beror väl på vilken situation världen och sitt land är i. Vi här är trygga och klarar oss fint (än) utan bitcoin helt klart.

Skulle det alltså kännas tryggare att gå runt med dina tusenlappar (eller bitcoins på en hårddisk) i fickan i Colombia?
2022-08-19, 10:49
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
PalPal fryser folks konton och pengar stup i kvarten.. Det är största problemet med PayPal som Bitcoin löser med censur-resistensen.. Det går inte frysa dina pengar även om du är knarklangare och terrorist.

Nu för tiden får man oftast pengarna frysta för bristande AML, KYC...
2022-08-19, 10:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
PalPal fryser folks konton och pengar stup i kvarten.. Det är största problemet med PayPal som Bitcoin löser med censur-resistensen.. Det går inte frysa dina pengar även om du är knarklangare och terrorist.

Nu för tiden får man oftast pengarna frysta för bristande AML, KYC...

Jag har faktiskt aldrig hört talas om en person vars pengar har blivit frysta (såklart går det att googla fram sådana fall, men det är inte poängen). Är det verkligen ett sådant problem att vi ska kasta bort hela vårt finansiella system? Låter mer som ett juridiskt problem i så fall.
2022-08-19, 10:54
Avslutad
Citat:
Skulle det alltså kännas tryggare att gå runt med dina tusenlappar (eller bitcoins på en hårddisk) i fickan i Colombia?

Många ställen det hade vart bättre att ha sina besparingar i bitcoin än att ha dom på bank utan insättningsgaranti. Finns hur många exempel som helst.
2022-08-19, 10:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Många ställen det hade vart bättre att ha sina besparingar i bitcoin än att ha dom på bank utan insättningsgaranti. Finns hur många exempel som helst.

Ok. Ja, det är ju helt omöjligt att bli pistolrånad på dina bitcoins då. Eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in