2022-01-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ja, du kan kopiera koden och skapa Bitcoin 2.0, men varför skulle folk byta till något som bara namnet skiljer dom åt? Folk är redan överens om att BTC är det som ska användas (for now).

"Bitcoin 2.0" måste vara mycket bättre än BTC för att folk ska vilja byta.

Folk är inte överens om det, ingen använder bitcoin till annat än digitala tulpaner. Dessutom sjunker bitcoins andel av den totala summan i kryptos ständigt.

Ethereum ökade flera gånger mer än bitcoin förra året. Är ethereum överlägset bittulip då?
2022-01-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Folk är inte överens om det, ingen använder bitcoin till annat än digitala tulpaner. Dessutom sjunker bitcoins andel av den totala summan i kryptos ständigt.

Ethereum ökade flera gånger mer än bitcoin förra året. Är ethereum överlägset bittulip då?
BTC har inga likheter med tulpaner. Lista alla likheter BTC har med tulpanlökar annars har du inget att komma med. Dina argument har inget innehåll. Varför skriver du inte bara att BTC är bajs. Jättebra argument.

"Folk är inte överens". Tillräckligt överens för att priset ska ligga på $43k. Om alla varit överens hade priset varit mycket högre fattar du väl. Allt är relativt.
2022-01-13, 11:37
Medlem
Citat:

Jag investerar bara i Tether Mr Bidé. Den rör sig inte så mycket.
Med din retorik bör den ju va minst ”tulpanig”.
2022-01-13, 11:38
Medlem
Citat:
BTC har inga likheter med tulpaner. Lista alla likheter BTC har med tulpanlökar annars har du inget att komma med. Dina argument har inget innehåll. Varför skriver du inte bara att BTC är bajs. Jättebra argument.

"Folk är inte överens". Tillräckligt överens för att priset ska ligga på $43k. Om alla varit överens hade priset varit mycket högre fattar du väl. Allt är relativit.

Du har rätt, btc är inte som tulpaner. Jag kan dekorera mitt hem med tulpaner, jag kan lukta på en tulpan, tulpaner kan alltså ha ett värde.

Bitcoin kan jag inte göra något med annat än ge den till någon annan.
Pixydust eller Ponzicoin är mer sanningsenliga namn.

Sen att priset ligger på 43k betyder att folk tror någon annan kommer rekryteras för att köpa upp deras ponzicoin.
2022-01-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Jag investerar bara i Tether Mr Bidé. Den rör sig inte så mycket.
Med din retorik bör den ju va minst ”tulpanig”.

Beror på om det finns reserver att täcka alla tethers eller inte. Om det finns så är det inte en tulpan.
2022-01-13, 11:59
Medlem
Citat:
Du har rätt, btc är inte som tulpaner. Jag kan dekorera mitt hem med tulpaner, jag kan lukta på en tulpan, tulpaner kan alltså ha ett värde.

Bitcoin kan jag inte göra något med annat än ge den till någon annan.
Pixydust eller Ponzicoin är mer sanningsenliga namn.

Sen att priset ligger på 43k betyder att folk tror någon annan kommer rekryteras för att köpa upp deras ponzicoin.
Förklara vad BTC har för FUNDAMENTALA LIKHETER med tulpanlökar. Sluta försök vara lustig. Inget som finns digitalt går att "dekorera" sitt hem med. Du har redan sagt att det kan finnas digitalt värde så sluta tramsa.
2022-01-13, 12:00
Medlem
Hackenbush55s avatar
Skulle inte våga köpa, har läst om flera som på något sätt förlorat sina coins. Hur får man till baka dem?
2022-01-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Skulle inte våga köpa, har läst om flera som på något sätt förlorat sina coins. Hur får man till baka dem?
Förlorat hur? Få tillbaka dom på vilket sätt och under vilka omständigheter?
2022-01-13, 12:04
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Förlorat hur? Få tillbaka dom på vilket sätt och under vilka omständigheter?

Fråga inte mig, sök på detta och läs. Men att de förlorat sina coins säger en del i alla fall.
2022-01-13, 12:05
Medlem
Citat:
Förklara vad BTC har för FUNDAMENTALA LIKHETER med tulpanlökar. Sluta försök vara lustig. Inget som finns digitalt går att "dekorera" sitt hem med. Du har redan sagt att det kan finnas digitalt värde så sluta tramsa.

Likheten är spekulationspsykosen bland massorna.
2022-01-13, 12:06
Medlem
Citat:
Likheten är spekulationspsykosen bland massorna.
Det finns mycket saker som folk spekulerar i som inte ens är digitalt och som inte används på riktigt än. Är det den enda fundamentala likheten du kom på?
2022-01-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Fråga inte mig, sök på detta och läs. Men att de förlorat sina coins säger en del i alla fall.
Jag vet redan hur man kan förlora sina coins. Det var du som skrev att folk förlorat coins så utgick från att du visste hur så jag kunde säga om det går att få tillbaka dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in