• 1
  • 2
2006-05-25, 23:31
Medlem
Någon som har erfarenheter av hur noga eller ofta polisen genomför razzior på hultsfred?

tack på förhand
Citera
2006-05-25, 23:35
Medlem
Bloodhounds avatar
Dom sätter in hela nationella insatstyrkan minst 4 gånger om dan då dom tillsammans med specialtränade fallskärmthoppande knarkhundar firas ner från helikoptrar.

Men nej, har aldrig sett en snut på hultsfred och brukade röka helt öppet.
Citera
2006-05-25, 23:59
Medlem
banxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Dom sätter in hela nationella insatstyrkan minst 4 gånger om dan då dom tillsammans med specialtränade fallskärmthoppande knarkhundar firas ner från helikoptrar.

HAHAHAHAHAHA deta va bäst "med specialtränade fallskärmthoppande knarkhundar firas ner från helikoptrar" HAHAHAHAHA :tease:

hahaha ha d fett
Citera
2006-05-26, 00:47
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound

Men nej, har aldrig sett en snut på hultsfred och brukade röka helt öppet.
Jag har iofs bara varit där en gång (förra året) men då såg jag några poliser gå runt inne på området.. de var iofs jävligt lugna och gick bara runt och kollade.
Jo just det, de blev lite pissed på nån snubbe som var maskerad av något slag.. men ser dom någon röka på är det möjligt att dom tar tag i det, vad vet jag?
Citera
2006-05-26, 06:23
Medlem
DevilDists avatar
Kan knappt komma ihåg att man såg några poliser alls förra året - och nej, det beror inte på att jag var aspackade eller nerknarkad
Citera
2006-05-26, 08:49
Medlem
Toasts avatar
Vadå, hade du tänk skippa rökat om det var många snutar?
Citera
2006-05-26, 09:48
Medlem
miraculixXxs avatar
Såg heller inga snutar i fjol, puffade öppet och fick bara leenden från folk .
Citera
2006-05-26, 09:53
Medlem
timehunters avatar
Nu var det några år sedan jag besökte hultsfredsfestivalen men då var det en polis/vaktstyrka på 5 poliser som gick runt på grusvägarna och patrullerade. Vet inte hur många sånna "grupper" det fanns men jag såg bara en.

Alla har uniform och så de synns när de kommer. Dessutom gick de bara på grusvägarna i skogen. Sist jag var där bodde jag på ängen och där uppe såg jag dem aldrig så man kan väll säga att det är pisslungt och röka.

Det är 25000 besökare och jag lovar att det kommer finnas flera udda bråkiga typer som snuten kommer hålla koll på istället för dig. Man behöver inte gå omkring och röka öppet, va diskret och använd sunt förnuft så ska det va lungt.

En kompis till mig blev tagen av en civilare när han gick på E för 5 år sedan sen vet jag inte hur han betedde sig men utmärker man sig inte för mycket bör det va lungt.
Citera
2006-05-26, 15:45
Medlem
semafors avatar
Vi satt och rökte hyffsat öppet under vårt partytält och det enda som inträffade var att folk kom förbi och tiggde röka... Såg inga poliser/"kontrollanter" på hela tiden.
Citera
2006-05-26, 15:50
Medlem
Tackar för svaren. Har tidigare heller aldrig sett någon kontroll på festivaler, men detta är första trippen till hultan, så det skadar ju inte att höra runt lite extra - man vill ju gärna ha bra varor för sig själv
Citera
2006-05-26, 15:51
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timehunter
Nu var det några år sedan jag besökte hultsfredsfestivalen men då var det en polis/vaktstyrka på 5 poliser som gick runt på grusvägarna och patrullerade. Vet inte hur många sånna "grupper" det fanns men jag såg bara en.

Alla har uniform och så de synns när de kommer. Dessutom gick de bara på grusvägarna i skogen. Sist jag var där bodde jag på ängen och där uppe såg jag dem aldrig så man kan väll säga att det är pisslungt och röka.

Det är 25000 besökare och jag lovar att det kommer finnas flera udda bråkiga typer som snuten kommer hålla koll på istället för dig. Man behöver inte gå omkring och röka öppet, va diskret och använd sunt förnuft så ska det va lungt.

En kompis till mig blev tagen av en civilare när han gick på E för 5 år sedan sen vet jag inte hur han betedde sig men utmärker man sig inte för mycket bör det va lungt.

Precis min mening. Man behöver ju inte vara för öppen med det (ja, det finns civilsnutar där). Hurvida de bryr sig om rökare har väl med att göra hur möe de har att göra för tillfället. Jag skulle inte bry mig så mycket som polis- de vet att det förekommer men på Hultsfred så finns det värre saker att bry sig om än de som röker på.

Har sett poliser båda gångerna jag varit där, men de har i princip bara stått stilla vid samma ställe hela tiden och verkar vara där för att rycka in om det skulle behövas vid större slagsmål eller dyl.
Citera
2006-05-26, 18:03
Medlem
Meccans avatar
Till och från det där. Varje år står det att de första dagen har bustat 130 personer och dylikt. Brukar dock mest springa runt ordningsvakter på campingen, inte ofta man ser snutar gå runt. Brukar vara ganska chill att röka förutom alla skitungar som kommer och tigger. På dagen när det är mycket folk är det väl egentligen bäst att röka vid sitt tält som förhoppningsvis inte ligger vid en stor gångväg. På natten om man är nojig kan man ju röka inne i sitt tält. I vilket fall är det många som röker öppet och risken för att torska på cannabis rökning verkar vara relativt små.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in