Citat:
Ursprungligen postat av timehunter
Nu var det några år sedan jag besökte hultsfredsfestivalen men då var det en polis/vaktstyrka på 5 poliser som gick runt på grusvägarna och patrullerade. Vet inte hur många sånna "grupper" det fanns men jag såg bara en.
Alla har uniform och så de synns när de kommer. Dessutom gick de bara på grusvägarna i skogen. Sist jag var där bodde jag på ängen och där uppe såg jag dem aldrig så man kan väll säga att det är pisslungt och röka.
Det är 25000 besökare och jag lovar att det kommer finnas flera udda bråkiga typer som snuten kommer hålla koll på istället för dig. Man behöver inte gå omkring och röka öppet, va diskret och använd sunt förnuft så ska det va lungt.
En kompis till mig blev tagen av en civilare när han gick på E för 5 år sedan sen vet jag inte hur han betedde sig men utmärker man sig inte för mycket bör det va lungt.
Precis min mening. Man behöver ju inte vara för öppen med det (ja, det finns civilsnutar där). Hurvida de bryr sig om rökare har väl med att göra hur möe de har att göra för tillfället. Jag skulle inte bry mig så mycket som polis- de vet att det förekommer men på Hultsfred så finns det värre saker att bry sig om än de som röker på.
Har sett poliser båda gångerna jag varit där, men de har i princip bara stått stilla vid samma ställe hela tiden och verkar vara där för att rycka in om det skulle behövas vid större slagsmål eller dyl.