Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-04-01, 19:17
Swedbank kan nog vara sämsta banken någonsin lika usel och lögnare som Sveriges sosse regering.

Jag är nu jakt efter byta bank omgående har kollat runt lite och de som ligger på topp verkar vara Länsförsäkringar Bank, ICA banken eller Skandia.

Vilken tycker ni är bäst?

Jag är ute efter en bank som har lägsta räntan iaf om man skulle ha behov och låna exempelvis bolån eller privatlån, kort och internet betalningar, swish osv.
Citera
2021-04-01, 19:21
Medlem
Jag har SEB och det fungerar klockrent!!!
Citera
2021-04-01, 19:26
Medlem
Citat:
Swedbank kan nog vara sämsta banken någonsin lika usel och lögnare som Sveriges sosse regering.

Swedbank är bäst!
Har haft den sedan 1967.
Tidigare hette de sparbankerna men blev Swedbank 1992.
Vad gäller räntan så är det en sak man förhandlar om.
Citera
2021-04-01, 19:27
Medlem
Facades avatar
Swedbank är sämst.

Alla kommer skriva om sina banker och säga vilken som är bäst dom bara testat 1 eller 2, så det är en helt oduglig fråga.
Alla har även olika erfarenheter av samma banker.

Jag kör SHB. Dom har alltid hjälpt mig och varit bra.
Men jag kan ju inte svara på om de är bättre än någon annan eftersom att jag inte bytt bank för SHB är jag nöjd med.
Citera
2021-04-01, 19:31
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Jag är ute efter en bank som har lägsta räntan iaf om man skulle ha behov och låna exempelvis bolån eller privatlån, kort och internet betalningar, swish osv.
(FB) Vi som lämnar Swedbank
Kör själv med Skandia mest för att slippa onödiga avgifter men funkar bra i övrigt också ...inte säkert att alltid traditionella banker är bäst för lån, testa att jämföra på https://www.compricer.se/bolan/
Citera
2021-04-01, 19:51
Medlem
VivianWards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
(FB) Vi som lämnar Swedbank
Kör själv med Skandia mest för att slippa onödiga avgifter men funkar bra i övrigt också ...inte säkert att alltid traditionella banker är bäst för lån, testa att jämföra på https://www.compricer.se/bolan/

Skandia har jag haft att göra med via en äldre släkting som dom försökte blåsa på besparingar. Varje gång vi ringde deras kundtjänst så gick personen i supporten iväg och tisslade och tasslade för att få ihop ett svar på vår förfrågan om utbetalning. Frågan har aktivt missförståtts och inga ursäkter.
Citera
2021-04-01, 19:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r

Jag är nu jakt efter byta bank omgående har kollat runt lite och de som ligger på topp verkar vara Länsförsäkringar Bank, ICA banken eller Skandia.

Det finns ingen enskild bank som är bäst på allt. Man bör alltid ha minst 2 olika banker och gärna minst 1 kreditkort separat från dessa banker dessutom. Jag skulle aldrig våga ha alla ägg i en korg, plocka russinen ur kakan är melodin!
Citera
2021-04-01, 20:36
Medlem
Dundersnubbens avatar
Har Swedbank som jag haft hela livet och aldrig haft några problem, ville dock byta till Länsförsäkringar men de saknar Apple Pay så det får vänta.

Har utöver det ett kreditkort hos Klarna samt pengar och aktier hos Avanza.

Vet vad som är bäst egentligen.
Citera
2021-04-01, 21:30
Medlem
Skurhinkens avatar
Haft Handelsbanken sedan jag blev myndig. Har till dags dato fungerat väldigt fint.

Har även Avanza; dom också utan anmärkningar.
Citera
2021-04-01, 21:44
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivianWard
Skandia har jag haft att göra med via en äldre släkting som dom försökte blåsa på besparingar. Varje gång vi ringde deras kundtjänst så gick personen i supporten iväg och tisslade och tasslade för att få ihop ett svar på vår förfrågan om utbetalning. Frågan har aktivt missförståtts och inga ursäkter.
Låter inget vidare, var det fonder eller låst pensionssparande som ni inte fick ut? Jag har inte så stort engagemang i banken utan använder mest för räkningar men skulle kanske ha märkt av mer strul annars.
Citera
2021-04-01, 22:05
Medlem
Som någon skrev ovan här tycker jag också att man bör ha 2 banker om den ena skulle strula, om man har ekonomin för det.. Avanza är suveränt för fond och aktiesparande, Nordnet är säkert helt okay det med. Min personliga lista rankad från bästa till sämsta bank, av de jag själv använt, helt subjektivt.

SEB
Handelsbanken
Skandia
Swedbank
Nordea
Citera
2021-04-02, 00:09
Medlem
Onanikrems avatar
Som många skriver, använd flera banker, plocka russin ur kakan, spela ut dem mot varandra..
Har själv SEB och Nordea, men använder även Avanza, Marginalen, Hoist, Komplett Bank, Erik Penser osv.

Har kreditkort hos OKQ8 och Preem, gratis som jag använder till alla inköp, från Myrorna till Systembolaget - 0,5% cashback på de.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in