• 1
  • 2
2021-04-01, 19:03
Medlem
HeltArisks avatar
Tjena!

Jag undrade bara ifall ni vet om det går att beställa till exempel en butterfly-kniv ifrån utlandet utan att tullen beslagtar eller liknande. Skulle den ha stoppats på gränsen eller hur fungerar det? Kollar dom på alla paket?
Senast redigerad av HeltArisk 2021-04-01 kl. 19:05.
Citera
2021-04-01, 19:04
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Är väl lite lotto det där, precis som postnord-avgiften. Fått avgift vissa gånger och klarat mig andra gånger.
Citera
2021-04-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltArisk
Tjena!

Jag undrade bara ifall ni vet om det går att beställa till exempel en butterfly-kniv ifrån utlandet utan att tullen beslagtar eller liknande. Skulle den ha stoppats på gränsen eller hur fungerar det? Kollar dom på alla paket?

Varför ska du ha en sådan? Är du ett barn som tycker det är coolt eller?
Citera
2021-04-01, 19:13
Medlem
Skrilllexs avatar
dom är väl inte olagliga att ha hemma?
Citera
2021-04-01, 19:17
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Tjena!

”Butterflyknivar räknas som farliga föremål och regleras i Förordning (1990:415) om tillstånd till införsel av vissa farliga föremål. Det innebär att du behöver tillstånd från den svenska polismyndigheten för att få ta emot ett paket som innehåller ett farligt föremål.”

https://www.tullverket.se/sv/privat/skaduhandlapanatet/handlavapenochfarligaforemalpanatet/fragorochsvaromatthandlavapenochfarligaforemalpana tet.4.792224361590183a4d31083.html
Citera
2021-04-01, 19:23
Medlem
nidbilds avatar
Varför skulle en töntig butterflykniv vara "farligare" än tex en Mora kniv
Citera
2021-04-01, 19:35
Medlem
Citat:
Tjena!

Har en bekant som har en stilettbatong. Där är en liten kula längst ut. han hävdar att den kulan är nästan lika slagkraftig som en kula från skjutvapen om man har rätt teknik. Funderar därför själv på att köpa en stilettbatong. Vet du var man kan köpa en stilettbatong så tipsa mig här.

kommer att ha den på mig iaf om kvällarna. Är det ngn som försöker råna mig slår jag stilettbatongens kula i skallen på rånaren med full kraft. Förhoppningsvis spräcker jag skallen då. Nåja, det går kanske inte på första slaget men jag slår upprepade gånger till aset ligger och blöder på marken.
Citera
2021-04-01, 19:49
Medlem
Sainsburyss avatar
Edit: Tog bort posten
Citera
2021-04-01, 20:03
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Varför ska du ha en sådan? Är du ett barn som tycker det är coolt eller?

Hen har "HeltArisk" som användarnamn. Säkert en wannabenasse som ska leka gangster
Citera
2021-04-01, 20:53
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Varför skulle en töntig butterflykniv vara "farligare" än tex en Mora kniv

Ja butterfly är töntigt.
Däremot så är fällbar kniv riktigt bra.
Citera
2021-04-01, 21:19
Medlem
när jag va liten så åkte vi till balkan varje sommar för semester med bil. jag brukade komma hem med ca 10-15 st olika butterflys och annat gott å blandat och sålde dem sedan till dem lokala ligisterna.
började redan på grundskolan ^^.
Citera
2021-04-02, 02:43
Medlem
Finns ju att köpa i sverige om du söker lite.
Kommer troligen inte vara några problem att få hem den heller från utlandet, finns inte direkt nån risk heller i det hela så chansa så kan du leka tuffing och snurra runt med en sån som man gjorde på tidigt 90-tal som en riktig hårding med läderjacka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in