Vet inte huruvida mitt bidrag i tråden blir OT eller inte...
Men detta med att mörda skog tycker jag mig se och höra av väldigt många människor.
Jag förstår inte grejen varför så många har en hard-on på att kapa träd. Det gör mig bara ledsen.
Jag kan förstå det om träden börjar bli dåliga och det finns risk för att dom faller mot husen tex.
Men jag får intrycket att väldigt många helst vill ha kalhygge överallt. Det är tydligen finare, så man kan se långt istället för vackra träd. Träden skymmer sikten... Vad är det du vill se? En tom yta några kilometer till några hus på andra sidan? Fin utsikt...
Så det finns dom som enbart tycks vilja bli av med skogen.
Sen finns det dom som säger att det behöver röjas så det växer upp nytt, alternativt att man ska hjälpa till på traven genom att plantera nytt.
Det låter förvisso bättre än att bara gå ut för att mörda träden. Problemet är bara att jag ser då aldrig att dom rensar upp det dom kapat ner eller planterar något nytt. Jag ser bara avverkning.
Vet inte om det är samma fenomen som personer som går runt och diskar, rensar och städar i tid och otid, mest för att stilla nån ångest de bär på.
Det gör mig ledsen hur som helst.