2022-06-16, 23:08
Medlem
Uppdatering:

Har kört på som vanligt! Tog ett uppehåll på ca 10 dagar i början av månaden, tog dock två gånger under denna period.

Linorna har blivit lite större men 8mg räcker fortfarande över en vecka.

Har ca 4mg kvar, men pga att jag ökat doseringen lite så har jag tänkt ta typ 2-3 veckors uppehåll efter helgen, blir nog att ta hem lite benso, inte bra men vill inte fastna på sub så de känns som en relativt vettig lösning just nu. Har tänkt försök hålla mig till 20-30mg Diazepam per dag och Max 1mg alprazolam om jag börjar må riktigt dåligt. Köra detta ett par veckor och sen kliva på sub igen, vill inte bli lågdosberoende.

Håller tummarna att jag klarar det
Citera
2022-07-09, 16:01
Medlem
Vill du mår bra av Buprenorfin så använd en låg dos eftersom det brinner och fin metaboliseras till nor-buprenorfin Som är en full Agonist vid endorfiner zebrorna och vid högre doser Buprenorfin så blockeras receptorerna så pass mycket att man inte får något rus

Detta är förvisso Bro science men att alla vet att man inte känner ett jota om man går på Buprenorfin i höga doser oavsett hur många prillor man tar. Hur man sig till ett 2 mg per gång så får man enligt min erfarenhet effekt v varje gång och problemet är bara att för tillfället så får man så klart mer effekt om man öka dosen problemet är att när man väl har tolerans så kan man dra i sig 20 Subutex och den enda effekten blir att man inte blir abstinent lika snabbt

Faktum är att jag var på ett behandlingshem där personalen berättade att tidigare när folk fick permission så går man alla dagar så Buttericks
Faktum är att jag var på ett behandlingshem där personalen berättade att tidigare när folk fick permission så går man alla dagars Subutex Dag ett
Citera
2022-07-18, 13:14
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Vill du mår bra av Buprenorfin så använd en låg dos eftersom det brinner och fin metaboliseras till nor-buprenorfin Som är en full Agonist vid endorfiner zebrorna och vid högre doser Buprenorfin så blockeras receptorerna så pass mycket att man inte får något rus

Detta är förvisso Bro science men att alla vet att man inte känner ett jota om man går på Buprenorfin i höga doser oavsett hur många prillor man tar. Hur man sig till ett 2 mg per gång så får man enligt min erfarenhet effekt v varje gång och problemet är bara att för tillfället så får man så klart mer effekt om man öka dosen problemet är att när man väl har tolerans så kan man dra i sig 20 Subutex och den enda effekten blir att man inte blir abstinent lika snabbt

Faktum är att jag var på ett behandlingshem där personalen berättade att tidigare när folk fick permission så går man alla dagar så Buttericks
Faktum är att jag var på ett behandlingshem där personalen berättade att tidigare när folk fick permission så går man alla dagars Subutex Dag ett

Det var inte så lätt att förstå va du försöker förklara här! Kan du vara snäll och göra ett nytt försök?
Citera
2022-07-21, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Det var inte så lätt att förstå va du försöker förklara här! Kan du vara snäll och göra ett nytt försök?

Buprenorfin både aktiverar och avaktiverar endorfinreceptorerna (som alla opiater binder vid).

Buprenorfin bryts ned till norbuprenorfin som enbart aktiverar den viktigaste receptorn (den som ger eufori, ångestlindring, muskelavslappning osv).

Många har spekulerat i att man kanske bör hålla sig till typ 1-2 mg per rustillfälle eftersom vid högre doser så blir Buprenorfinets avaktiverande effekt mycket starkare.

HAJAR DU?
Citera
2022-07-21, 05:19
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Buprenorfin både aktiverar och avaktiverar endorfinreceptorerna (som alla opiater binder vid).

Buprenorfin bryts ned till norbuprenorfin som enbart aktiverar den viktigaste receptorn (den som ger eufori, ångestlindring, muskelavslappning osv).

Många har spekulerat i att man kanske bör hålla sig till typ 1-2 mg per rustillfälle eftersom vid högre doser så blir Buprenorfinets avaktiverande effekt mycket starkare.

HAJAR DU?

Har du förstått vad denna tråd handlar om, han ör inte ute efter någor rus.
Citera
2022-08-31, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sopppotatis
Vill du vara fysiskt beroende livet ut ?
Jag hade inte pallat!

Alltså det är inte samma sak. Det är som att vara beroende utav en ssri enligt alla jag pratat med, snarare än benso där du är sjuk hela tiden när du blir beroende och får reboundsymptom och allt blir värre om du inte ökar dosen.

Om du tar det dagligen men du känner dig inte fysiskt beroende som du gor av benso eller narkotika, kroppen vänjer sig så effekten normaliseras och du blir mest normal om något. Det är en effektiv medicin som funkar i längden om man följer läkarens anvisningar, tycker dock inte man ska snorta och sånt utan ta det under tungan som man ska.
Halveringstiden är lång så det gör det lämpligt att ta som medicin, vet folk som vänt på sina liv och skaffat jobb och dylikt tack vare det. Efter ett tag blir du inte alls påverkad utav det utan du känner dig bara normal, det är bara första tiden man känner något när man får det ordinerat enligt vänner.

Visst du får utsättningssymtom om du glömmer att ta det några dagar men detta slipper man om man äter det dagligen. Sedan trappar man ner det när man känner sig redo för det. Finns sedan andra naturliga säkra hjälpmedel för att klippa det.

Men ja att ta det illegalt är inget man bör göra i längden utan då måste man söka till de programmen som finns. Hjälper dig medicinen utan att ge svåra biverkningar så är det inte smart att skita i det, det är inte skadligt för kroppen eller hjärnan bad jag vet, det är rätt milt men ändå vanebildande men typ alla traditionella mediciner som funkar väl är det, därför jag försöker hålla mig till växtriket där många mediciner inte har samma beroendepotential.
Citera
2022-09-14, 01:03
Medlem
Ännu en uppdatering:

Doseringen blev större ett tag så innan min semester pausade jag och hade ett uppehåll.

Nu ligger jag på under 1mg igen men kan tillägga att de blivit lite andra droger under semestern.

Har druckit lite öl, tagit någon benso och nån bomb amfetamin när de vart fest: men utöver det så är jag tillbak där jag vill vara.

0.5-1mg/dygn. Inne på andra tabletten denna månad och har mer än hälften kvar: när den är slut blir det en paus nu igen innan jag tar hem nya.

Väldigt glad att jag tog en sen semester och ett långt uppehåll innan, annars hade den nog eskalerat mycket under semestern men som tur är lyssnade jag på magkänslan och pausade innan.
Citera
2023-06-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Ännu en uppdatering:

Doseringen blev större ett tag så innan min semester pausade jag och hade ett uppehåll.

Nu ligger jag på under 1mg igen men kan tillägga att de blivit lite andra droger under semestern.

Har druckit lite öl, tagit någon benso och nån bomb amfetamin när de vart fest: men utöver det så är jag tillbak där jag vill vara.

0.5-1mg/dygn. Inne på andra tabletten denna månad och har mer än hälften kvar: när den är slut blir det en paus nu igen innan jag tar hem nya.

Väldigt glad att jag tog en sen semester och ett långt uppehåll innan, annars hade den nog eskalerat mycket under semestern men som tur är lyssnade jag på magkänslan och pausade innan.
Hur har det gått?
Citera
2024-05-02, 20:24
Medlem
Ville bara kila in i tråden och skriva av mig...

Faktiskt lyckats vara mestadels 'ren' sen i september. Har druckit alkohol då och då och de har fungerat förvånansvärt bra. Tagit två eller tre helger på Tjack sen dess och även ett litet återfall på Suben för någon vecka sen, köpte 16mg och lågdos knarkade dagligen i tre veckor. De är verkligen en potent drog utan tolerans alltså.

På lördag åker jag till Amsterdam, ska testa mig på Kratom igen då och se hur de känns. Är ju lättillgängligt i Sverige också så tänkte att de kan dämpa den värsta ångesten och det psykologiska suget som ständigt ligger och pyr i bakgrunden. Spelar verkligen ingen roll hur länge jag håller mig borta, suget efter opiater finns alltid där som en liten retsticka.
Citera
2024-08-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Ville bara kila in i tråden och skriva av mig...

Faktiskt lyckats vara mestadels 'ren' sen i september. Har druckit alkohol då och då och de har fungerat förvånansvärt bra. Tagit två eller tre helger på Tjack sen dess och även ett litet återfall på Suben för någon vecka sen, köpte 16mg och lågdos knarkade dagligen i tre veckor. De är verkligen en potent drog utan tolerans alltså.

På lördag åker jag till Amsterdam, ska testa mig på Kratom igen då och se hur de känns. Är ju lättillgängligt i Sverige också så tänkte att de kan dämpa den värsta ångesten och det psykologiska suget som ständigt ligger och pyr i bakgrunden. Spelar verkligen ingen roll hur länge jag håller mig borta, suget efter opiater finns alltid där som en liten retsticka.

Hur gick sommaren?
Citera
2024-09-17, 21:47
Medlem
Hej, Skalman! Enligt mig gick sommaren bra.

Har druckit alkohol vid ett par festliga tillfällen och även tagit Amfetamin några gågef vid fesr och de har inte vart något "problem" (klart de finns riskfaktorer når man har missbruksproblematik).

Har kört en-två festkvällar och sen slutat. Även tagit två återfall på Opiater, tyvärr, men ingen större fara egentligen. Ena återfallet var en karta tramadol och sen klippte jag, andra återfallet var på Oxy och då tog jag 20mg två gånger om dagen över en helg då min vän gifte sig och jag inte ville dricka eller ta Amfetamin.

Faller fortfarande för frestelsen ibland, tyvärr.. Men inget självmedicinerande eller för att "orka leva/må bra" utan enbart i rent och skärt berusningssyfte.

Även blivit en femma röka varannan vecka när jag inte har barnen hemma.

Jag tycker jag är på rätt spår, mer kontroll. Känns som hjärnan är bättre också, jag går inte och längtar på samma sätt och springer inte ner på kvarterskrogen direkt jag får tryck på bröstet. Blir oftast en promenad på 40-60 minuter når tristessen kommer smygandes.

Benso har jag inte tagit sen september förra året, woohoo.

Citat:
Ursprungligen postat av skalman9
Hur gick sommaren?
Citera
2025-01-09, 09:27
Medlem
Hade en dipp av personliga skäl i mitten på november. Tagit ungefär en sub i veckan, och för ett par dagar sen köpte jag 80mg Oxy då jag inte fick tag på sub och har tagit 20-30mg/dygn.

Kommer köpa 2 sub imorgon som jag redan bokat medan jag väntar på mitt kratom, tänkte kliva av skiten igen även om livet faktiskt känts jävligt bra sen mitten på november. Ordnat de personliga problemen osv.

Trist med ett bakslag. Men skönt att på nått vis vars ärlig och skriva av sig här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in