• 1
  • 2
2021-03-29, 23:35
Medlem
Lundbondens avatar
Det är ju historisk fakta att araber, turkar och mongoler koliniserat vita länder och haft vita slavar.

Varför ljuger ni och säger att detta aldrig hänt?
Citera
2021-03-29, 23:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Det är ju historisk fakta att araber, turkar och mongoler koliniserat vita länder och haft vita slavar.

Varför ljuger ni och säger att detta aldrig hänt?

För att då faller deras världsbild.
Citera
2021-03-29, 23:38
Medlem
Prophiss avatar
Sluta försöka diskutera med utvecklingsstörda. Spelar ingen roll vilka argument du framhäver, de kommer bara säga "Vit man ond". De är religiösa.
Citera
2021-03-29, 23:51
Medlem
yz44s avatar
Självklart har vita män varit förtryckta, behöver inte gå så långt tillbaka i historien för att hitta exempel.
Skillnaden går inte i mellan vilken hudfärg personen har utan vem som har makten/pengarna.
Citera
2021-03-30, 00:02
Medlem
Stenballes avatar
Har faktiskt aldrig hört någon feminist hävda att det aldrig har funnits några förtryckta vita män.
Och jag har debatterat en hel del genom åren.
Du behöver dessutom inte ta exempel från länder söder- eller österut, för vita manliga slavar har funnits även här i Sverige.
Hört talas om trälar?
Citera
2021-03-30, 00:04
Medlem
Deckard-Cains avatar
Feministerna skriker väll mest om hur de vill att allt ska vara inte hur det var för 1000 år sedan?
Citera
2021-03-30, 00:06
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Har faktiskt aldrig hört någon feminist hävda att det aldrig har funnits några förtryckta vita män.
Du behöver dessutom inte ta exempel från länder söder- eller österut, för vita manliga slavar har funnits även här i Sverige.
Hört talas om trälar?

Jag har sett det hela tiden. Senast igår på Fis facebook.
Citera
2021-03-30, 00:11
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Jag har sett det hela tiden. Senast igår på Fis facebook.

Vet från din historik att du har en viss tendens att ha "sett något" och menar att det är så det är hela tiden.
Helt utan underlag.
Du saknar kött på benen...
Citera
2021-03-30, 00:19
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Vet från din historik att du har en viss tendens att ha "sett något" och menar att det är så det är hela tiden.
Helt utan underlag.
Du saknar kött på benen...

Ok jag ska ge dig screenshot.
https://i.ibb.co/bQ1VDZp/Screenshot-3.png

Såna här kommenterar ser jag från vänsterfeminister hela tiden, ingen vänsterfeminist som motargumenterar det.

Förklara det.

Och förresten, visa mig någon länk där F! eller någon annan vänsterfeministiskt grupp tar upp historiskt förtryck mot vita. Du vet att du inte kommer hitta eftersom de aldrig gjort det och aldrig kommer göra.
Citera
2021-03-30, 02:31
Medlem
spermaoffrets avatar
Fråga vad den menar med "den vite mannen". I vilken kontext och dennes definition. Utgå därifrån efter att ni etablerat det först.
Citera
2021-03-30, 02:35
Medlem
Citat:
Hört talas om trälar?
Du har rätt. Feminister kan faktiskt undantagsvis hävda att vita, sexuellt avvikande män, har förtryckts och fortfarande förtrycks.
Citera
2021-03-30, 04:06
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Fråga vad den menar med "den vite mannen". I vilken kontext och dennes definition. Utgå därifrån efter att ni etablerat det först.

Balkan tex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in