2025-11-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Den på Youtube där Sara berättar om hur hon sköt Alexandra

Antingen får du länka eller förklara vad det är för video du menar.
En video hon lagt upp själv? En video på rekonstruktionen (som klipptes från 6 timmar till 30 minuter.)? En video från HBO dokumentär?
Hur ska jag kunna bemöta det du säger om du inte delar med dig av vad du pratar om?
Citera
2025-11-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Antingen får du länka eller förklara vad det är för video du menar.
En video hon lagt upp själv? En video på rekonstruktionen (som klipptes från 6 timmar till 30 minuter.)? En video från HBO dokumentär?
Hur ska jag kunna bemöta det du säger om du inte delar med dig av vad du pratar om?
Barnflickan i Knutby del 1 och två heter filmerna där Sara Svensson och polisen rekonstruerar och där Sara berättar hur hon sköt ihjäl Alexandra
Citera
2025-11-29, 19:54
Medlem
Citat:
Barnflickan i Knutby del 1 och två heter filmerna där Sara Svensson och polisen rekonstruerar och där Sara berättar hur hon sköt ihjäl Alexandra

Det jag hittar på Youtube är 5 minuter från rekonstruktionen.
Har du sett HBO-dokumnetären som denna tråden startades för?
Citera
2025-11-29, 20:02
Medlem
Citat:
Det jag hittar på Youtube är 5 minuter från rekonstruktionen.
Har du sett HBO-dokumnetären som denna tråden startades för?
2021 var den. Jag letar efter att få se om den för jag minns inte så mycket av den för det ledde inte till något mer än att Aschberg nu tar tag i det på nytt. På HBO finns den inte kvar
Citera
2025-11-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ja det är exakt det som Sonny också kommit fram till.

Om du inte sett Aftonbladets reportage

https://tv.aftonbladet.se/video/392506/200-sek-knutby-vem-moerdade-alexandra
Problemet är ju att man inte vet om Sara Svensson ljuger eller berättar exakt hur hon sköt mot Alexandra. Stod hon på båda sidorna av sängen, till höger och till vänster. Hon var ju i psykotisk tillstånd enligt experterna
Citera
2025-11-29, 20:12
Medlem
Citat:
2021 var den. Jag letar efter att få se om den för jag minns inte så mycket av den för det ledde inte till något mer än att Aschberg nu tar tag i det på nytt. På HBO finns den inte kvar

https://www.primevideo.com/-/sv/detail/Knutby-I-blind-tro/0Q06DC2XVULZL807K55WSUYPE0

Finns på Prime.

Jag såg alla sex avsnitten i följd i veckan.

Tycker det är lite olämpligt att hålla på att säga emot folk i en tråd om ett program man inte ens sett.

Det är en väldigt bra dokumentär och jag märker ju på dina svar att du inte har sett den.
Och då är det såklart svårt att veta.
Citera
2025-11-29, 20:13
Medlem
Citat:
Problemet är ju att man inte vet om Sara Svensson ljuger eller berättar exakt hur hon sköt mot Alexandra. Stod hon på båda sidorna av sängen, till höger och till vänster. Hon var ju i psykotisk tillstånd enligt experterna

Om du ser dokumentären som HBO gjort så kommer den reda ut denna biten för dig också.
Citera
2025-11-29, 20:18
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
du kan inte lägga upp Fupen?

Skriv "fup" i sökrutan uppe till höger.
Det finns även i flera andra Knutbytrådar.
Citera
2025-11-29, 20:21
Medlem
Citat:
https://www.primevideo.com/-/sv/detail/Knutby-I-blind-tro/0Q06DC2XVULZL807K55WSUYPE0

Finns på Prime.

Jag såg alla sex avsnitten i följd i veckan.

Tycker det är lite olämpligt att hålla på att säga emot folk i en tråd om ett program man inte ens sett.

Det är en väldigt bra dokumentär och jag märker ju på dina svar att du inte har sett den.
Och då är det såklart svårt att veta.
Hålla på att säga emot folk? Jag säger emot folk om jag vill dessutom när man åberopar vinklade så kallade dokumentär som att de skulle stå för sanningen. Den där HBO dokumentären 2021 har inte lett till någonting. Och att den där vinkeln på hur skotten var i Alexandras huvud det kan bero på att hennes huvud vändes vid första skottet. Dessutom tillhör det också jobbet här på Flashback att säga emot vinklade dokumentärer som sådana som du tycks tro så j**** mycket på. Det enda du kommer dragandes med är vinklade dokumentärer och sådana trick går inte jag på. Du kommer med förmanande mot mig och det enda skit du kommer med är dina vinklade förbannade dokumentärer som du tror så förbannat mycket på.
Senast redigerad av Blueintime 2025-11-29 kl. 20:26.
Citera
2025-11-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Skriv "fup" i sökrutan uppe till höger.
Det finns även i flera andra Knutbytrådar.

Tack. Hittade den innan. Försökte i förrgår men då hade den inte kommit upp men nu hittade jag den
Citera
2025-11-29, 20:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Kan du lägga ut bilden på henne i sängen eftersom den finns i förundersökningsprotokollet för det du skriver säger absolut ingenting. Hon ligger inte i fosterställning i videon

Det finns ingen sådan bild i fupen eftersom de har hunnit flytta kroppen till golvet när teknikerna är där. Men det står i fupen att det är så hon påträffas av poliserna som är först på plats.

Kulhålet i kudden och blodfläcken visar var huvudet har varit och hon låg vänd mot mitten av sängen på vänster sida med vänster kind ner mot kudden.
Citera
2025-11-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det finns ingen sådan bild i fupen eftersom de har hunnit flytta kroppen till golvet när teknikerna är där. Men det står i fupen att det är så hon påträffas av poliserna som är först på plats.

Kulhålet i kudden och blodfläcken visar var huvudet har varit och hon låg vänd mot mitten av sängen på vänster sida med vänster kind ner mot kudden.
Jag har gått igenom förundersökningen på nytt vilket jag kanske gjorde efter den där HBO dokumentären för fem år sedan men tyvärr kan jag inte hitta något som friar Sara Svensson när jag går igenom förundersökningen på nytt. Om jag förstår det rätt så misstänker du Helge för mordet på Alexandra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in