2025-11-29, 20:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Jag har gått igenom förundersökningen på nytt vilket jag kanske gjorde efter den där HBO dokumentären för fem år sedan men tyvärr kan jag inte hitta något som friar Sara Svensson när jag går igenom förundersökningen på nytt.

Men ändå visste du inte att Alexandra låg på sidan i fosterställning med vänster kind mot kudden??
Citera
2025-11-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men ändå visste du inte att Alexandra låg på sidan i fosterställning med vänster kind mot kudden??
På vilket sätt friar det Sara Svensson att hon låg i fosterställning och var står det på vilken sida i förundersökningen. Att Sara Svensson blev skjuten på höger sida av sitt ansiktet är ju allmänt känt så nog fan visste jag det men jag kan inte säga att det friar Sara Svensson, det snarare fäller henne. Och kan man lita på allt i förundersökningen, den där Sony Björk litar inte på den. Han påstår till och med att mördaren stod på båda sidor sängen och sköt Alexandra
Senast redigerad av Blueintime 2025-11-29 kl. 20:53.
Citera
2025-11-29, 20:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
På vilket sätt friar det Sara Svensson att hon låg i fosterställning och var står det på vilken sida i förundersökningen. Att Sara Svensson blev skjuten på höger sida av sitt ansiktet är ju allmänt känt så nog fan visste jag det men jag kan inte säga att det friar Sara Svensson, det snarare fäller henne

Det är så tråkigt att hålla på och debattera mot någon som inte ens har läst fupen och ändå ska komma med sina egna teorier.
Även att man ska behöva leta fram var allt står för att du saknar förmåga att läsa själv.

Det står på sida 36 i filen som heter Knutby_Del_6B_2 mitt på sidan under bilden på sängen med blodfläcken och ovanför bilden på Alexandra på golvet.
Citera
2025-11-29, 21:06
Medlem
Citat:
Det är så tråkigt att hålla på och debattera mot någon som inte ens har läst fupen och ändå ska komma med sina egna teorier.
Även att man ska behöva leta fram var allt står för att du saknar förmåga att läsa själv.

Det står på sida 36 i filen som heter Knutby_Del_6B_2 mitt på sidan under bilden på sängen med blodfläcken och ovanför bilden på Alexandra på golvet.
Den här förundersökningen verkar ge dig verklighetsfrämmande teorier bland annat om mördare som ej existerar. Dessa bilder är vidriga så det är inte konstigt man inte vill titta på dem igen. Bilden på den döda Alexandra gör en illa till mods. Jag har inga teorier jag berättar sanningen och den här förundersökningen gör återigen att det finns ingenting som friar Sara Svensson för mordet på Alexandra Fossmo. Det enda man har lust med att ta bort den här förundersökningen från sin dator som jag gjort en gång tidigare
Citera
2025-11-29, 21:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Den här förundersökningen verkar ge dig verklighetsfrämmande teorier bland annat om mördare som ej existerar. Dessa bilder är vidriga så det är inte konstigt man inte vill titta på dem igen. Bilden på den döda Alexandra gör en illa till mods. Jag har inga teorier jag berättar sanningen och den här förundersökningen gör återigen att det finns ingenting som friar Sara Svensson för mordet på Alexandra Fossmo. Det enda man har lust med att ta bort den här förundersökningen från sin dator som jag gjort en gång tidigare

Hur kan du veta sanningen? Förklara gärna.
Citera
2025-11-29, 21:24
Medlem
Citat:
Hur kan du veta sanningen? Förklara gärna.
Det finns ingenting i de nya uppgifterna och i den här förundersökningen som tyder på någonting annat än att Sara Svensson mördade Alexandra Fossmo och försökte mörda Daniel. Och vinklade dokumentärer har jag inte mycket övers för som HBO 2021 om Knutbymorden.
Senast redigerad av Blueintime 2025-11-29 kl. 21:28.
Citera
2025-11-29, 21:29
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Det finns ingenting i de nya uppgifterna och i den här förundersökningen som tyder på någonting annat än att Sara Svensson mördade Alexandra Fossmo och försökte mörda Daniel.

Har du sett Aftonbladets granskning? Vet du ens vad allt handlar om?

Saras version stämmer inte med teknisk bevisning. A sköts på nära håll nästan rakt uppifrån med täcke och pläd över huvudet.

När A sköts i höften var hon redan död. Det kan inte vara första skottet som Sara påstår.
Citera
2025-11-29, 21:30
Medlem
Oavsett om Alexandra var död eller inte så är det fastställt att Sara Svensson sköt grannen också, och det för att döda. Nog för att hon säkert behandlades riktigt illa av Helge och de andra dårarna, men hon kom lindrigt undan.

Det är förstås intressant ifall Alexandra redan var död. Det känns smått osannolikt. I så fall är det Helge som hade ihjäl henne, men det skapar en del frågor.
Citera
2025-11-29, 21:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Oavsett om Alexandra var död eller inte så är det fastställt att Sara Svensson sköt grannen också, och det för att döda. Nog för att hon säkert behandlades riktigt illa av Helge och de andra dårarna, men hon kom lindrigt undan.

Det är förstås intressant ifall Alexandra redan var död. Det känns smått osannolikt. I så fall är det Helge som hade ihjäl henne, men det skapar en del frågor.

Det handlar ju om att då finns det en annan mördare som inte är dömd för dådet. Även om Sara var där och sköt.

Men det är inte fastställt att hon sköt Daniel. Det bygger på hennes eget erkännande.
Citera
2025-11-29, 22:11
Medlem
Citat:

Ja, jag vill också vet hur du kan veta sanningen? Det stora problemen är antalet skott. I Fupen beskriver man bara 3 skott (två i huvudet på Alexandra och ett i höften) men enligt "slasken" så är det 5st kulhål. 2 stycken i vägg/sängavel också.

De två skotten som Alexandra har i huvudet är "påstittande", alltså att mynningen varit emot eller väldigt nära huvudet. Sara har hela tiden hävdat att hon skjutit 2 skott men ett avstånd på minst 1.5m.

Skottvinklarna i huvudet är ett från vänster/centralt ner i huvudet och det andra är från höger, höftskottet är från fotgaveln och om jag inte missförstått det fel så är det 2 skotten i vägg/sänggavel med vinkel från vänster.

Så för att detta ska gå ihop så ska Sara först gå fram till en sovande Alexandra (ingången är till höger från Alexandra) och gå ända fram till sitt offer, luta sig över hela sängen (då Alexandra ligger på den vänstra sidan av sängen), sätta pipan mot eller väldigt nära huvudet och trycka av. Och sedan antingen gå runt hela sängen och sätta pipan lodrätt lite åt vänster mot huvudet och trycka av det andra skottet i huvudet.

När hon väl har gjort denna procedur så ska hon då backa och skjuta två skott i sänggavel/ väggen för att sedan vänta en bra stund tills Alexandra har blött ur och blodcirkulationen slutat för att då ställa sig vid fotänden och skjuta Alexandra i höften, för där finns det inga tecken på blödning och Alexandra måste således varit död ett tag innan detta.

vi ska också lägga till de variablerna att Sara ska vänta i flera timmar i huset för att se blodpölen under sängen. Du har också det att Sara har inte några blodstänk på sina kläder utan enbart tändsats partiklar och likaså vapnet har heller inga blodbesudlingar på sig (denna har dock legat i vatten). Men jag ser det väldigt osannolikt att Sara ska göra hela denna konstiga procedur för att avrätta en människa.

Uppenbarligen var Sara sinnesrubbad vid tiden för mordet men att vara så känslokall att vid första gången ska mörda någon går in i sovrummet, lutar sig över hela sängen för att skjuta skallen av någon.

Men vi kan leka med tanken att första skottet är det som är lodrätt/lite till vänster, så ska Sara först gå in i rummet, gå runt hela sängen och då utan att väcka Alexandra, sätta pistolen mot huvudet eller väldigt nära och trycka av. För att sedan gå runt sängen igen luta sig över hela sägen och vara "face to face" med en människa du känt i flera år och som du precis skjutit i huvudet, sätta pipan mot huvudet eller väldigt nära och trycka av igen, för att sedan fortsätta med resterande.

Detta faller på alla sin orimlighet. För om Sara var så jävla kall med Alexandra, varför var hon inte lika kall mot Daniel, utan där var det två snabba skott så fort han öppnade dörren för att sedan springa där ifrån. Varför tog inte Sara sig tid med Daniel och såg till att han dog ordentligt också?

Varför har man inte åklagaren/ polisen med alla skott i förundersökningsprotokollet i en mordutredning? varför ändrar polisen skottvinklarna från obduktionsutlåtandet? varför är inte brottsplatsen ordentligt dokumenterad? blodpölen under sängen är inte med alls på bild. Massor av hundar är begravda
Citera
2025-11-29, 22:16
Medlem
Citat:
Det handlar ju om att då finns det en annan mördare som inte är dömd för dådet. Även om Sara var där och sköt.

Men det är inte fastställt att hon sköt Daniel. Det bygger på hennes eget erkännande.

precis, och ett erkännande är tillräckligt för att döma någon för mord, utan det måste finnas annan bevisning också.

Det man vet är att Sara har skjutit med vapnet. Man kan inte ens med säkerhet säga att det är vapnet man plockat upp som skjutit Alexandra, för spåren på kulorna är inte 100% -iga
Citera
2025-11-29, 22:23
Medlem
Alonens avatar
…en psykopat hittar ofta en annan psykopat…

Jag är fullständigt övertygad om att kärringen Åsa Waldau och även grann-knullaren Helge sitter på en jävla massa information som inte flutit upp till ytan - änn så länge…

Ofattbart att svinet Helge rör sig på fri fot och har arbete som vägvisare åt andra interner i utslussningsfas…

Time will telll…

(”… tro fan att Åsa vill att man ska lägga locket på denna jäsningen…”)
Senast redigerad av Alonen 2025-11-29 kl. 22:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in