• 1
  • 2
2021-03-27, 20:23
Medlem
Jag har svårt med matdisciplinen och har gått upp en del kilon den senaste tiden. Det blir mycket bröd. Så det är väl det som jag får byta ut mot någonting annat. Vad skulle detta substitut kunna vara?

Jag klarar inte av att sluta äta. Det är rent frosseri det här. Tanken är att fortsätta äta mig mätt men inte få i mig så mycket kalorier. Går det?

Vilken är maten som mättar men som har få kalorier?
Citera
2021-03-27, 20:23
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79
Jag har svårt med matdisciplinen och har gått upp en del kilon den senaste tiden. Det blir mycket bröd. Så det är väl det som jag får byta ut mot någonting annat. Vad skulle detta substitut kunna vara?

Jag klarar inte av att sluta äta. Det är rent frosseri det här. Tanken är att fortsätta äta mig mätt men inte få i mig så mycket kalorier. Går det?

Fett mättar bra. Tycker du borde skaffa bättre disciplin dock. Drick mycket vatten också.
Citera
2021-03-27, 20:25
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Broccoli, bönor och kål.
Citera
2021-03-27, 20:25
Medlem
STORVITHAJs avatar
grönsaker och kött.
Citera
2021-03-27, 20:26
Medlem
oldtimedrunks avatar
stora sallader och till det kött och fett. Spola kolhydraterna och periodfasta.
Citera
2021-03-27, 20:29
Medlem
vitkål å morötter
Citera
2021-03-27, 20:32
Bannlyst
Havregrynsgröt med banan och blåbär.

https://www.ica.se/recept/havregryns...blabar-723632/
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Ägg(vita)
Citera
Medlem
isbiten123s avatar
linser, bönor,råggröt
Citera
2021-03-27, 20:42
Medlem
Utopiantoss avatar
Fibrer passerar till största del genom kroppen. Fiberhusk tas exempelvis inte upp alls.

Protein mättar inte bara bra. Det verkar som att överflödigt protein sällan omvandlas till kroppsfett. Kroppen kan förvandla protein till kroppsfett, men gör det bara i extrema situationer. Om det nu stämmer, inte säker.
Kan någon bekräfta eller dementera?

t-nation.com/diet-fat-loss/protein-will-not-make-you-fat
mensjournal.com/food-drink/can-too-much-protein-make-you-fat/
Citera
2021-03-27, 20:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79

Det är helheten som gäller att tänka på. Är det just ljust bröd du äter eller tror du att du kan byta ut det mot sallad eller omelett?

Är du just hypad på bröd, så välj bättre bröd, skär ner lite på mängden och satsa på mycket mättande toppings. Rågbröd eller proteinbröd toppar med sallad, ost, skinka, ägg och tomat. Eller kör kyckling/tonfiskröra.

Bättre än så är givetvis en fin omelett. Bättre än så är en tonfisk och äggsallad. Ännu bättre är nudelsallad/soppa eller köttfärssås baserat på sharatakinudlar.
Citera
2021-03-27, 20:47
Medlem
Många av er föreslår liknande mat.

Vore det en idé att koka broccoli för några dagar framåt och ha det i kylskåpet? Då skulle jag kunna gå där och tugga från och till. Lite smör på dessa broccoli också kanske.

Ja jag ska helt klart köpa hem det ni har föreslagit! Bönor, broccoli och kål och linser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in