Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Nej, på samma sätt finns det inga bevis för att livets villkor varit hårda för män.
Att villkoren var hårda finns det givetvis bevis för. Om det var hårdare än för kvinnor? Jag vet inte, jag har aldrig påstått det, och jag tror inte det går att bevisa ens om man av någon outgrundlig anledning skulle vilja. Det är du som visar intresse för en mest-synd-om-tävling, inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Dessa är till sin natur subjektiva uttalanden, inget man kan finna absoluta bevis för.
Aha. Och ändå påstod du med säkerhet att kvinnor haft det värre. Det verkar som argumenten trasslat ihop sig lite för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Jag tror dock att jag i utpekandet av det faktum, att kvinnor regelbundet förbjöds från att arbeta på samma villkor som männen, medan det inte fanns några motsvarande tvång mot att en man om han så önskat kunnat arbeta som sömmerska och tjänat mindre än hälften av vad han skulle gjort i en gruva
Det var nog inte fritt fram för män att ta vilka kvinnojobb som helst heller, skall du se, eller socialt accepterat att sitta hemma med barnen och låta sig försörjas av sin hustru.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
framfört ett utmärkt argument för att männens större möjligheter var skäl att avundas. Icke desto mindre vill du framställa denna ståndpunkt som "gnällkärringbeteende" och din egen minst lika obevisade ståndpunkt som något man "bara konstaterar."
Du avundas män och vill göra sånt som män gör, för att du tycker det verkar spännande och självförverkligande. I princip vill du vara en man. Och gnäller över att kvinnor förr i tiden inte fick det (fast du samtidigt framställer det som att det formligt kryllade av kvinnliga kolgruvarbetare). Du kan i dagens könsneutrala samhälle göra precis vad fasiken dig behagar, men ändå är du missnöjd. Ja, allt detta sammantaget klassar jag som ett gnällkärringbeteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
"Offrade sig" eller "tog sitt ansvar", jag har förklarat för dig upprepade gånger nu att den ytliga distinktionen är totalt ointressant för för alla utom några högerpopulistiska töntar som vill känna sig överlägsna en annan grupp högerpopulistiska töntar. Grinar om hur svårt det var att vara man gör ni i vilket fall som helst.
Jag ger inte mycket för dina "förklaringar". Skillnaden är fundamental, och jag har inte grinat över något annat än Merapis (och sedermera ditt) gnällande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Lustigt hur det där fungerar, senast var det jag som sa samma sak till dig.

Ja, du hade ju som princip att man inte skulle lägga sig i andra diskussioner.