Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
https://www.businessinsider.com/mack...20-9?r=US&IR=T
Tja, vem vet vilken lista som är sann, kanske hon förlorade titeln 2021, men vad gör det?
Ja, vad gör det om man hade fel? Vad spelar det för roll om man refererar till en källa där halva
wikipediaingressen ägnas åt att förklara hur den regelbundet far med sakfel? Vad betyder väl sanningen, när man kan spotta ur sig fler faktoider än vad någon orkar motbevisa?
Citat:
Det mest intressanta är hur kvinnor förlorar totalt fortfarande idag långt efter att de fått alla förutsättningar att tävla mot männen. Bästa vägen till att nå sann makt inom privata sfären för en kvinna är genom kärlek (eller att föddas med en silversked i munnen).
"Kvinnor tjänar fortfarande inte lika mycket pengar som män, schackmatt feminister!"
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Jag har inte uttryckt den frasen, så jag vet inte vad du svamlar om.
Nej, men det är det sentiment du uttrycker i tråden, eller godtar du att kvinnor historiskt sett haft det värre än män?
Citat:
Det finns inga bevis för påståendet att "livets villkor historiskt varit ännu hårdare för kvinnor". Historiskt sett var livet hårt för i stort sett alla, kvinnor som män.
Nej, på samma sätt finns det inga bevis för att livets villkor varit hårda för män. Dessa är till sin natur subjektiva uttalanden, inget man kan finna absoluta bevis för. Jag tror dock att jag i utpekandet av det faktum, att kvinnor regelbundet förbjöds från att arbeta på samma villkor som männen, medan det inte fanns några motsvarande tvång mot att en man om han så önskat kunnat arbeta som sömmerska och tjänat mindre än hälften av vad han skulle gjort i en gruva, framfört ett utmärkt argument för att männens större möjligheter var skäl att avundas. Icke desto mindre vill du framställa denna ståndpunkt som "gnällkärringbeteende" och din egen minst lika obevisade ståndpunkt som något man "bara konstaterar."
Citat:
Jag har varken "krevulerat" eller kverulerat om männens bördor. Jag skrev uttryckligen att de inte "offrade sig", utan tog sitt ansvar, och att det inte var synd om dem.
"Offrade sig" eller "tog sitt ansvar", jag har förklarat för dig upprepade gånger nu att den ytliga distinktionen är totalt ointressant för för alla utom några högerpopulistiska töntar som vill känna sig överlägsna en annan grupp högerpopulistiska töntar. Grinar om hur svårt det var att vara man gör ni i vilket fall som helst.
Citat:
Dessutom vände jag mig till Merapi, så jag vet inte varför du hoppade in och svarade utan att ens sätta dig in i vad det handlade om. Jag har inte jättestor lust att diskutera med dig, så det vore fint om du höll klaffen och lät Merapi svara för sig själv.
Lustigt hur det där fungerar, senast var det jag som sa samma sak till dig.

Jaja, vi får väl se om Merapi svarar i tråden, jag ska lämna dig till ditt.