Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-03-26, 16:59
  #1
Avstängd
Rutchbanas avatar
Vad krävs för att M eller S går med SD, både moderaterna och socialdemokraterna är intressanta kort i politiken, men vad krävs för att dom hand i hand skall gå med SD att avsluta en invandring?

Både och har sina politiska fördelar, men SD vill bromsa dagens invandring och borde få ett kort med i spelet, vad krävs år 2022 och hur lyckas SD hjälpa dom andra partierna med bra politik?
Citera
2021-03-26, 17:02
  #2
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Vad krävs för att M eller S går med SD, både moderaterna och socialdemokraterna är intressanta kort i politiken, men vad krävs för att dom hand i hand skall gå med SD att avsluta en invandring?

Både och har sina politiska fördelar, men SD vill bromsa dagens invandring och borde få ett kort med i spelet, vad krävs år 2022 och hur lyckas SD hjälpa dom andra partierna med bra politik?

Vad exakt vet jag inte vad M skulle lockas med från SD - men S - gör det ALDRIG!
Citera
2021-03-26, 17:04
  #3
Avstängd
Rutchbanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vad exakt vet jag inte vad M skulle lockas med från SD - men S - gör det ALDRIG!

Vi alla lockas av SD, vi behöver avsluta invandringen så att vi sparar in pengar, och förhåller oss till svensk kultur som är bra, håller du inte med om det?
Citera
2021-03-26, 17:05
  #4
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Vad krävs för att M eller S går med SD, både moderaterna och socialdemokraterna är intressanta kort i politiken, men vad krävs för att dom hand i hand skall gå med SD att avsluta en invandring?

Både och har sina politiska fördelar, men SD vill bromsa dagens invandring och borde få ett kort med i spelet, vad krävs år 2022 och hur lyckas SD hjälpa dom andra partierna med bra politik?

Om M och Uffe vill ha en chans att få bli statsminister så måste han ta med SD i båten. S kommer aldrig göra det.
Citera
2021-03-26, 17:06
  #5
Avstängd
Rutchbanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om M och Uffe vill ha en chans att få bli statsminister så måste han ta med SD i båten. S kommer aldrig göra det.

Varför vill in sossarna det då? Deras politik är bra ändå tycker jag, även om jag vill avsluta invandringen, dom har att vinna på det.
Citera
2021-03-26, 17:08
  #6
Medlem
S under Löfven inte en chans Damberg chekarabi.. eller sheikjerbuty de funkar säkert med SD men dit är det 2-3 år. Ska bara bränna ut Löfven först.
Citera
2021-03-26, 17:09
  #7
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Varför vill in sossarna det då? Deras politik är bra ändå tycker jag, även om jag vill avsluta invandringen, dom har att vinna på det.

Har du lyssnat på Steffe senaste åren hur mycket skit han sagt om SD. Han kan inte ta tillbaka allt helt enkelt och hans väljare skulle döda honom.
Det S kan göra, som de då och då gör är att omformulera SD:s förslag och säga att de är sina egna.
Citera
2021-03-26, 17:10
  #8
Avstängd
Rutchbanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du lyssnat på Steffe senaste åren hur mycket skit han sagt om SD. Han kan inte ta tillbaka allt helt enkelt och hans väljare skulle döda honom.
Det S kan göra, som de då och då gör är att omformulera SD:s förslag och säga att de är sina egna.

Livet handlar om pengar, med rätt pengar kan S säkerligen gå med SD i framtiden, pengar talar.

Dom 100k dom får i månaden är inte lite pengar.
__________________
Senast redigerad av Rutchbana 2021-03-26 kl. 17:12.
Citera
2021-03-26, 17:13
  #9
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Livet handlar om pengar, med rätt pengar kan S säkerligen gå med SD i framtiden, pengar talar.

Då är inte Steffe deras partiledare i så fall. Vad som händer när han hoppar av är en annan sak och omöjligt att sia om så länge vi inte vet vem som tar över.
Han har redan nu suttit för länge tycker jag men gissar att han skulle bli tokig och sitta hemma i lägenheten och prata med frun hela dagar. Han ser väl politiken som en hobby och det är kul att rasera ett land som Sverige.
Citera
2021-03-26, 17:14
  #10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Vi alla lockas av SD, vi behöver avsluta invandringen så att vi sparar in pengar, och förhåller oss till svensk kultur som är bra, håller du inte med om det?

Nej jag lockas inte av SD. Jag är S sedan drygt 40 år tbx - men för den skull är jag inte ngn Ja-sägare. Jag tycker själv att invandrarfrågan är en besvärlig sak och het potatis. Men mina grundvärderingar säge = ALDRIG SD med deras grundvärderingar! Så jag pratar ju från min egna åsikt och grundvärderingar - Ok?

Jag värnar precis lika mycket om vårt svenska kulturarv som vem som helst i Sverige och ... SD. Men det har inte med invandringen att göra tycker jag. För den kan vi visst bevara fast världen har vidgat sig överlag och folk vandrar (likt våra gamla nomader) över gränserna till andra länder. En del som politiska, religiösa flyktingar och en del för att de vill se sig omkring i världen. Precis som du och jag vill.

Med det menar jag - Sverige är inte isolerad från omvärlden och dels kommer det folk från andra länder hit exakt som att vi utforskar och ibland flyttar till andra länder = same, same ...

Alla länder ska verkligen värna om sitt kulturarv men vara öppna för att andra kan komma att stanna där de sätter bo.

Eller - om du skulle utforska världen på annan kontinent (oavsett och bortsett orsak) skulle du då inte ta med dig Ditt fäderneslands traditioner menar du? Från Sverige? Skulle du släppa dessa och helt förbehållslöst anamma det landet du kom till - deras traditioner och inte ens visa och idka våra traditioner? Där alltså ...
Citera
2021-03-26, 17:14
  #11
Avstängd
Rutchbanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Han ser väl politiken som en hobby och det är kul att rasera ett land som Sverige.

De flesta politiker är väl hobby politiker, dom tycker deras jobb är en kul hobby, men varför inte samarbeta med SD? Deras väljare är inte dumma heller.
Citera
2021-03-26, 17:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vad exakt vet jag inte vad M skulle lockas med från SD - men S - gör det ALDRIG!
Jag vet att det låter otroligt men historiskt sett har Socialdemokraterna stängt gränsen/invandringen och dom borgerliga partierna har öppnat invandringskranen igen när dom fick chansen.
Det har skett ett par gånger dom sista decennierna, senast 2011 då despoten Reinfeldt tillsammans med MP gjorde svensk asylpolitik generösast i världen.
Jag litar inte ett dugg på Moderaterna.
Det enda som eventuellt funkar ör om SD blir så stort att inget regeringsblock kan undvika samarbete med SD.
Så förmodligen är det kört.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback