• 2
  • 3
2021-03-22, 21:47
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfil
TS pratar ju om att föräldrarna ska vara borgenärer ( dvs låna ut pengarna) så varför dra in banker i diskussionen? Eller handlar det om att föräldrarna ska vara borgensmän för ett banklån?

Han skrev nog bara borgenärer så att nån dryg jävel som vet vad han egentligen menade kunde göra en spydig kommentar och därmed sätta lite guldkant på ett annars grått liv.
Citera
2021-03-23, 08:58
Medlem
chronomasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Personligen så tycker jag att du borde vänta ett tag eller använda din familj som borgenärer förutsatt att du skriver ett samboavtal med din flickvän. Sen bör du ha i åtanke att 35 000 är en ganska medioker lön i Sverige och i paritet med vad ett butiksbiträde tjänar idag. Du kommer inte direkt att kunna välja och vraka bland bostäder.

Speciellt på flashback är det så att man nästan är låginkomsttagare med 35 i månaden haha!
Citera
2021-03-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Speciellt på flashback är det så att man nästan är låginkomsttagare med 35 i månaden haha!

Vet inte om det är unikt för flashback men det skulle jag vilja påstå faktiskt. Jag tjänar själv 42 i månaden och tycker att det är på tok för lite för att kunna leva av.
Citera
2021-03-24, 08:23
Medlem
chronomasters avatar
Citat:
Vet inte om det är unikt för flashback men det skulle jag vilja påstå faktiskt. Jag tjänar själv 42 i månaden och tycker att det är på tok för lite för att kunna leva av.

Jag kommer ihåg när jag tjänade typ 25k i månaden, senare 27k. Då bodde jag i en liten etta med låg avgift och låg ränta samt hade ingen tjej eller hund som kostade. Då kände jag mig hyffsat "rik". Nu med 35 och sambo som pluggar och hund samt dyr hyra, ja nu känner jag mig fattig

Lite OT kanske, men hur lever du om 42 är på tok för lite?
Citera
2021-03-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Jag kommer ihåg när jag tjänade typ 25k i månaden, senare 27k. Då bodde jag i en liten etta med låg avgift och låg ränta samt hade ingen tjej eller hund som kostade. Då kände jag mig hyffsat "rik". Nu med 35 och sambo som pluggar och hund samt dyr hyra, ja nu känner jag mig fattig

Lite OT kanske, men hur lever du om 42 är på tok för lite?

Delar dina känslor, och har också läst att det är ett vanligt fenomen. Dvs låginkomsttagare tror att dom är rikare medans höginkomsttagare tror att dom är fattigare än vad dom egentligen är. Jag har ganska höga utgifter i form av en dyr bil, dyr lägenhet och lån etc som betalas varje månad.
Citera
2021-03-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Fel. Dom kollar vad du har för anställning. Jag fick bolån beviljat när jag fortfarande var student men hade det klart med jobb.

Fel? menar du att dom inte kollar din deklaration?? Skärp dig, du hade nog ytterst tur... Dom kollar ALLTID din deklaration.. Din bankman valde väl att lita på dina ord bara.
Citera
2021-03-30, 20:19
Medlem
Kanske du skulle samla dina lån
Läs mer om det här https://dinekonomi.com/samla-lan/
Citera
2021-03-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Fel? menar du att dom inte kollar din deklaration?? Skärp dig, du hade nog ytterst tur... Dom kollar ALLTID din deklaration.. Din bankman valde väl att lita på dina ord bara.

Om inte deklarationen (kanske är så att du precis tagit examen exempelvis) så vill åtminstone se 3 lönespecar och ett anställningsintyg, enligt min erfarenhet.
Citera
2021-03-31, 10:27
Medlem
Zengas avatar
Du säger att du tänkt köpa för 2.5 till 3.0 miljoner och att du tidigare haft kontantinsats men har nu inte den längre pga corona... Du har alltså tidigare haft 375.000 till 450.000. Och nu efter typ bara ett år med Corona så är dom pengarna borta... ? Du säger dessutom att du snart kommer vara tillsvidareanställd...så någon anställning verkar du ändå haft under året... Så jag tycker det är märkligt att du brännt 30.000 per månad av den kontantinsats du säger att du tidigare haft...?
Citera
2021-03-31, 12:04
Medlem
Citat:

Inget butiksbiträde tjänar 35tkr i månaden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in