• 1
  • 2
2021-03-21, 18:41
Medlem
är 19år gammal och behöver lån för att täcka mina nuvarande skulder dock har jag ingen inkomst och lågkreditvärde eller finns det ett annat sätt att lösa skulder? skulderna ligger på ca 50 lax.
Citera
2021-03-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shooooo64
är 19år gammal och behöver lån för att täcka mina nuvarande skulder dock har jag ingen inkomst och lågkreditvärde eller finns det ett annat sätt att lösa skulder? skulderna ligger på ca 50 lax.
När ska skulderna vara inbetalda?
Citera
2021-03-21, 18:53
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:

Jobbar du inte? 50 lax borde du kunna fixa på 3 månader.
Citera
2021-03-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jejkob1
När ska skulderna vara inbetalda?
18tusen ligger i inkasso redan på avbetalnings plan och betalar 2000varje månad och de andra 30 000kr håller på att hamna i inkasso och jag kommer försöka göra avbetalningsplan men vet inte om de kommer att gå med på de?
Citera
2021-03-21, 18:55
Medlem
Deckard-Cains avatar
Jag vänder på det.

Skulle du låna ut pengar till någon som du vet har skulder som denne inte kan betala och som du vet inte har någon inkomst!?
Citera
2021-03-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Jag vänder på det.

Skulle du låna ut pengar till någon som du vet har skulder som denne inte kan betala och som du vet inte har någon inkomst!?
samlar man ihop sina skulder och sen betalar man bara lånet kan vara bättre, för jag vill inte hamna i kronan annars hade jag skitit i att betala skulderna.
Citera
2021-03-21, 19:00
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
samlar man ihop sina skulder och sen betalar man bara lånet kan vara bättre, för jag vill inte hamna i kronan annars hade jag skitit i att betala skulderna.

Du svarade inte på min fråga, skulle du låna pengar till den individen jag beskrev?
Citera
2021-03-21, 19:05
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Du svarade inte på min fråga, skulle du låna pengar till den individen jag beskrev?

Inte utan säkerhet typ en dyr bil eller bostadsrätt som skrivs över på mig.
Citera
2021-03-21, 19:47
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
18tusen ligger i inkasso redan på avbetalnings plan och betalar 2000varje månad och de andra 30 000kr håller på att hamna i inkasso och jag kommer försöka göra avbetalningsplan men vet inte om de kommer att gå med på de?
Då kan du glömma nya lån
Citera
2021-03-21, 20:58
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Har du fast anställning? Vad har du för lön? Hur bor du (BRF, hus, hyresrätt, hemma)?
Citera
2021-03-21, 21:00
Medlem
fittslems avatar
Varför skuldsatte du dig från första början och varför behöver du nya lån?
Citera
2021-03-21, 21:12
Medlem
pussluffares avatar
Ett nytt lån för att lösa gamla...suck! Har du inte sett Lyxfällan? Det blir liksom snöbollseffekten på det här.
När dem pengarna är slut så sitter du med 3 dyra lån istället för 2.

Tråkig situation som fan men du får försöka ringa lånebolagen och försöka förhandla fram en ny avbetalningsplan.

Är du osäker så fråga någon som du litar på som kan hjälpa dig.

Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in