• 1
  • 2
2021-03-21, 13:18
Medlem
Jag minns att det var en jävla massa foliehattar här som snackade om världens undergång/spirituellt uppvaknande den 12 dec 2012, mayakalenderns slut. Har vi några här inne? Har ni någon förklaring på att ingenting hände?
Citera
2021-03-21, 13:26
Medlem
pigfaceregulates avatar
Var nog ganska få som verkligen trodde på det, de flesta som spekulerade hoppades snarare på att något skulle hända. Av samma skäl som jag kollar på spökprogram ibland, inte för att jag tror på spöken utan finner tanken underhållande.
Citera
2021-03-21, 13:29
Medlem
Asmodeusvults avatar
Du hittar säkert svar i trådarna om undergången. Några tror ju också att jorden faktiskt gick under (se de två sista trådarna.)

(FB) Bortförklaringar för att inget hände 21 dec 2012?
(FB) Enda tråden om jordens undergång 2012 (Sammanfogad /Mod)
(FB) Teori: Jorden gick under 2012
(FB) Konspiration att jorden gick under 2012.
Citera
2021-03-21, 13:29
Medlem
sommarlovs avatar
De missade alla att visserligen visste vi att kalenderns cykel är på 5125, så vet vi inte startdagen, därför vet man inte när slutet är, datumet var en gissning.

Sam att det var en cykel som sagt, allt bara började om igen.

Men av någon anledning lyssnade folk mest på de som skrämdes mest!

Läs även detta: https://sv.wikipedia.org/wiki/Mayakalendern#13.0.0.0.0
Citera
2021-03-21, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ekorrerror
Jag minns att det var en jävla massa foliehattar här som snackade om världens undergång/spirituellt uppvaknande den 12 dec 2012, mayakalenderns slut. Har vi några här inne? Har ni någon förklaring på att ingenting hände?

Hur vet du att ingenting hände? Att världen inte gick under är väl självklart men det var ju knappast vad alla påstod skulle hända.
Citera
2021-03-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du hittar säkert svar i trådarna om undergången. Några tror ju också att jorden faktiskt gick under (se de två sista trådarna.)

(FB) Bortförklaringar för att inget hände 21 dec 2012?
(FB) Enda tråden om jordens undergång 2012 (Sammanfogad /Mod)
(FB) Teori: Jorden gick under 2012
(FB) Konspiration att jorden gick under 2012.

Ah juste sökfunktionen Tack för ditt bemödande iaf.
Citera
2021-03-21, 15:34
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekorrerror

Har något känts på riktigt sen 2012 dock? Harambe, trump, covid etc
Citera
2021-03-21, 15:47
Medlem
Det var väl mer att vi var på väg in i en ny tidsålder 21 dec 2012? Inte att jorden skulle gå under? Händer ju så mycket nuförtiden i mänsklighetens historia och utveckling så känns som vi faktiskt är på väg in i något nytt evolutionärt sett.
Citera
2021-03-21, 16:12
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag är övertygad om att det bara är en liten felräkning. Jag sitter minst 10 timmar varje dag och natt och räknar på detta. Preliminärt har jag kommit fram till att undergången kommer ske den 23 oktober 2022.
Citera
2021-03-21, 16:18
Medlem
falconer8s avatar
Mayakalendern tog inte " slut" år 2012. De hann inte färdigställa den eftersom deras egen civilisation gick under.

Mayaindianerna har således aldrig sagt, förutspått eller på något sätt hävdat att: " jorden skulle gå under 2012".

Det är b.l.a en Hollywoodmyt och var en populär tro hos de historielösa för nio år sedan!
Citera
2021-03-21, 16:35
Avstängd
TwoThousands avatar
Världen gick nog allt under på tvåtusentalet, nu vare det andra ande makter som styr och ställer i denna världen där snedvridet syndfullt beteende härskar över allt.

Vi alla trodde på det, vi alla var väl medveten om det.
Citera
2021-03-21, 17:07
Medlem
nog inte så många som faktiskt trodde på det.. precis som med foliehattarna som trodde på att det skulle bli krig i USA efter Bidens tillträdelse, så var det nog många som tyckte det var lite "spännande" bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in