• 1
  • 2
2021-03-19, 13:29
Medlem
Frlt om forumet inte r till fr sna frgor, vet inte precis vart jag ska g.

Kortfattat r jag en fransk/belgisk kille som fddes som en flicka men fick veta efter flera tester att jag egentligen r en kille (r intersex typ). Jag ska snart byta namn fr att ha killnamn istllet fr de tjejnamn jag fick vid fdseln men jag just insg att jag inte har ngra ider p mellannamn. D tnkte jag frga er om ni kan hjlpa.

Mitt frnamn/tilltalsnamn r Sullivan (mina frldrar lskar keltiska/irlndska/bretonska namn). De vet dock inte vilket mellannamn de vill att jag ska ha och berttade fr mig att hitta ett p egen hand. Mina farfars och morfars namn anvndes redan av andra pojkar i familjen s jag kan inte anvnda dem. Och rligt sagt r deras namn bibliska vilket jag inte tycker om alls. Nu r svenska en stor del av mitt liv och jag kommer till och med att flytta till Sverige, s jag tnkte att det vore en bra id att vlja ett svenskt mellannamn. Helst ingenting bibliskt (typ Kristian).

Jag r 20, fdd 2000.

(Tnker ocks prva belgiska/nederlndska namn om inget svenskt namn verkar passa mig.)
Citera
2021-03-19, 13:36
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgoth72

Kortfattat r jag en fransk/belgisk kille som fddes som en flicka men fick veta efter flera tester att jag egentligen r en kille (r intersex typ). Jag ska snart byta namn fr att ha killnamn istllet fr de tjejnamn jag fick vid fdseln men jag just insg att jag inte har ngra ider p mellannamn. D tnkte jag frga er om ni kan hjlpa.

Mitt frnamn/tilltalsnamn r Sullivan (mina frldrar lskar keltiska/irlndska/bretonska namn). De vet dock inte vilket mellannamn de vill att jag ska ha och berttade fr mig att hitta ett p egen hand. Mina farfars och morfars namn anvndes redan av andra pojkar i familjen s jag kan inte anvnda dem. Och rligt sagt r deras namn bibliska vilket jag inte tycker om alls. Nu r svenska en stor del av mitt liv och jag kommer till och med att flytta till Sverige, s jag tnkte att det vore en bra id att vlja ett svenskt mellannamn. Helst ingenting bibliskt (typ Kristian).

Jag r 20, fdd 2000.

(Tnker ocks prva belgiska/nederlndska namn om inget svenskt namn verkar passa mig.)

Men lugn i stormen nu!

Menar du att dom inte sg att du var en kille nr du fddes?!!

OT, Du kan ju testa Lars ett tag och se hur det knns?
Citera
2021-03-19, 13:36
Medlem
Finisterres avatar
Har du ltit dina frldrar vlja namn nr de inte kunde se om du var pojke eller flicka? Hur kom det sig att de missade det i tjugo r? Varfr har de valt ett irlndskt efternamn t dig? Du borde ta reda p mer om dina frldrar innan du lter dem styra. De verkar inte plitliga.

Citat:
men fick veta efter flera tester att jag egentligen r en kille (r intersex typ).
Typ? Vad r "intersex"? Vad var det fr test?
Senast redigerad av Finisterre 2021-03-19 kl. 14:09.
Citera
2021-03-19, 13:48
Ragnar.
Mvh.
Citera
2021-03-19, 13:54
Medlem
Citat:

Kortfattat r jag en fransk/belgisk kille som fddes som en flicka men fick veta efter flera tester att jag egentligen r en kille (r intersex typ).

Vad fr tester? Har du kuk eller fitta? Detta lr du vl ha sett frn brjan?
Citera
2021-03-19, 14:01
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Ragnar.
Mvh.

Ragnar r ett namn jag freslagit fr min flickvn om vi fr en son, tyvrr la hon sitt veto. Jag har alltid gillar namnet, ven innan Vikings.

Till TS: Det r ett andranamn du sker, inte ett mellannamn.
Citera
2021-03-19, 14:14
Moderator
Briasccas avatar
Citat:

Jag r 20, fdd 2000.

Varfr vill du ha ett mellannamn? Vad ska det gra fr dig nu nr du r vuxen, fr dina frldrar kan ju inte ha ngot med ditt namn att gra nr du namnkorrigerar dig?
Citera
2021-03-19, 14:41
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Svenne

https://sv.wikipedia.org/wiki/Intersexualism
Citera
2021-03-19, 15:14
Moderator
Maviels avatar
Sixten? Eller varfr inte ett dubbel-namn? Klas-Gran?
Citera
2021-03-19, 15:30
Medlem
Vermillionss avatar
Jag hade satsat p Conrad. Lr inte f dpa min son till det men jag fr kpsl med henne i vrsta fall.
Citera
2021-03-19, 15:51
Medlem
Du r allts rent genetiskt av manligt kn, men ngot gick fel under fosterutvecklingen s du utvecklade inget manligt knsorgan. Drfr antogs du vara en flicka, r registrerad som kvinna och har ett kvinnligt namn osv men du har inte ngra fungerande ggstockar osv och producerar drfr inga kvinnliga knshormoner.
Jag gissar att detta upptcktes i tonren eftersom du inte kom in din frvntade kvinnliga pubertet utan fortsatte se ut som en flicka.

S lngt hnger jag med, men inte sedan...

Jag har tidigare hrt om personer med samma komma som du, och de har fortsatt vara kvinnor och har helt enkelt tagit kvinnliga knshormoner fr att utveckla brst osv. De har varit ganska korta, sett ut som flickor och inte haft ngot emot att vara kvinna, s rent estetiskt och praktiskt har det passat bst att fortstta vara kvinna.

Du vill tvrt om registrera dig som man, s jag gissar att du knner dig som man och tnker ta testosteron etc fr att se manlig ut. Jag frstr att du vill det eftersom du just nu kan ses som knls, och det hr r det rtta knet rent genetiskt.

MEN, Varfr ska dina frldrar bestmma ditt namn? Om ngon som r 5 r eller ldre ska byta namn, d tycker jag att han sjlv ska bestmma, och du r ju 20 r!!!

Nu till din frga (det tidigare var bara fr att kolla om jag frsttt saken rtt):

De jag vet som har korrigerat sitt kn har

1. Bytt till en maskulin form av sitt tidigare namn. Har du tidigare t.ex. hetat Stephanie s byter du till Stefan. (Det tycker jag verkar enklast)

2. Bytt till ett namn de alltid tnkt att de velat heta, t.ex. som hjlten i en film.

3. Bytt till ett vanligt vldigt manligt namn s ingen kan ta fel p kn.

Etc

N, fr jag fresl ngra trevliga svenska (eller tminstone vanliga bland svenskar) manliga frnamn som passar en kille som r fdd r 2000 s:
Erik, Gustav, Oskar, Anton, Edvin, Emil
(Du kan ju g in p ratsit.se och ska p ditt fdelsedatum s ser du vad killar i din lder brukar heta).

Vill du heta som en viking: Harald, Ragnar eller Olof

Mina favoritnamn: Henrik och Magnus, men d tror folk att du r 50 r gammal!

Och gillar du dina frldrars namnfrslag s ta det (s fr de knna sig delaktiga i din frndring), annars kan det f vara ditt andranamn och s bestmmer du tilltalsnamnet sjlv!

Lycka till!
Citera
2021-03-19, 15:54
Medlem
Gran eller Johan, finns fler chefer som heter Gran eller Johan n chefer som r kvinnor. Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in