Citat:
Ursprungligen postat av
ciprus
Hur kommer det sig att du så maniskt försvarar peddot?
Nej, det är inte elakt att få honom dömd för att ha begått ett allvarligt brott. Antastar man små barn så ska det få konsekvenser. Han är dessutom en fara för allmänheten. Vem vet när han slår till nästa gång?
Hade varit bättre att bara avliva honom. Det hade jag gjort om jag var den femåriga flickans föräldrar.
Jag kan inte föreställa mig storleken av den vanmäktiga vrede, sorg och förtvivlan jag skulle känt om något liknande hände mina barnbarn. Vill inte ens tänka tanken.
Men att ta någon av daga? Nej där går gränsen.
Jag vill hoppas att vi har ett någorlunda fungerande rättsystem då motsatsen skulle stimulera tillväxt av medborgargarden som själva tillämpar rättvisa av varierande kvalite’.
Om Thomas hoppas på friande dom i HR så borde han redan nu inta en betydligt ödmjukare profil än de inbillade överlägsna och respektlösa tuppfasoner han uppvisar.
En friande dom skulle bara betyda att det inte gick att bevisa tillräckligt mycket, INTE att han är oskyldig till att ha förgripit sig på flickan.
Finns ingen som skulle ändra uppfattning om Thomas om HR mot förmodan friade honom.
Tycker Thomas borde tänka på det gällande hans provocerande höga svansföring i byn, den kan hårt slå tillbaka.