2021-06-12, 07:25
Medlem
När förhörsledaren ber Thomas fru berätta om Thomas så är det just hans labila humör hon väljer att tala om. Trots ett 20 år långt förhållande och 3 gemensamma barn så är det labila humöret det som dominerar förhållandet och det första hon tänker på.

Tycker att det säger en hel del om Thomas Brandlövs personlighet.

Sid 37 i FUP:
Berätta om Thomas.
Bea säger att det går lite upp och ner. Han kan bli arg snabbt och det kan låta lite illa….

Hur upplevde du Thomas på torsdagen och fredagen?

Han var som vanligt, inte orolig eller arg. Han kan vara lite lättstressad och då blir han irriterad…
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-12 kl. 07:59.
Citera
2021-06-12, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Hur kommer det sig att du så maniskt försvarar peddot?

Nej, det är inte elakt att få honom dömd för att ha begått ett allvarligt brott. Antastar man små barn så ska det få konsekvenser. Han är dessutom en fara för allmänheten. Vem vet när han slår till nästa gång?

Hade varit bättre att bara avliva honom. Det hade jag gjort om jag var den femåriga flickans föräldrar.
Jag kan inte föreställa mig storleken av den vanmäktiga vrede, sorg och förtvivlan jag skulle känt om något liknande hände mina barnbarn. Vill inte ens tänka tanken.
Men att ta någon av daga? Nej där går gränsen.

Jag vill hoppas att vi har ett någorlunda fungerande rättsystem då motsatsen skulle stimulera tillväxt av medborgargarden som själva tillämpar rättvisa av varierande kvalite’.

Om Thomas hoppas på friande dom i HR så borde han redan nu inta en betydligt ödmjukare profil än de inbillade överlägsna och respektlösa tuppfasoner han uppvisar.
En friande dom skulle bara betyda att det inte gick att bevisa tillräckligt mycket, INTE att han är oskyldig till att ha förgripit sig på flickan.

Finns ingen som skulle ändra uppfattning om Thomas om HR mot förmodan friade honom.
Tycker Thomas borde tänka på det gällande hans provocerande höga svansföring i byn, den kan hårt slå tillbaka.
Citera
2021-06-12, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag kan inte föreställa mig storleken av den vanmäktiga vrede, sorg och förtvivlan jag skulle känt om något liknande hände mina barnbarn. Vill inte ens tänka tanken.
Men att ta någon av daga? Nej där går gränsen.

Jag vill hoppas att vi har ett någorlunda fungerande rättsystem då motsatsen skulle stimulera tillväxt av medborgargarden som själva tillämpar rättvisa av varierande kvalite’.

Om Thomas hoppas på friande dom i HR så borde han redan nu inta en betydligt ödmjukare profil än de inbillade överlägsna och respektlösa tuppfasoner han uppvisar.
En friande dom skulle bara betyda att det inte gick att bevisa tillräckligt mycket, INTE att han är oskyldig till att ha förgripit sig på flickan.

Finns ingen som skulle ändra uppfattning om Thomas om HR mot förmodan friade honom.
Tycker Thomas borde tänka på det gällande hans provocerande höga svansföring i byn, den kan hårt slå tillbaka.

Vilket svammel du framhäver här! För det första NÄR HovR river upp den uppenbart felaktiga domen kommer tyvärr alla förstå vilka BO’s mamma och pappa är. Varenda vuxen kommer vara livrädd att beblanda sig med den familjen. Det hemskaste är också att ingen kommer våga ta hem deras barn. Hur mycket och hemskt det än låter så tyvärr kommer föräldrarnas handlande att få stora konsekvenser för barnen... hade jag varit de så hade jag flyttat och börjat om, för deras barns skull...

Men utifrån allt som förekommit här på fb är jag tveksam att föräldrarna bryr sig om det
Citera
2021-06-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigganbabe
Vilket svammel du framhäver här! För det första NÄR HovR river upp den uppenbart felaktiga domen kommer tyvärr alla förstå vilka BO’s mamma och pappa är. Varenda vuxen kommer vara livrädd att beblanda sig med den familjen. Det hemskaste är också att ingen kommer våga ta hem deras barn. Hur mycket och hemskt det än låter så tyvärr kommer föräldrarnas handlande att få stora konsekvenser för barnen... hade jag varit de så hade jag flyttat och börjat om, för deras barns skull...

Men utifrån allt som förekommit här på fb är jag tveksam att föräldrarna bryr sig om det
Nu har du önsketänkanden igen.
På 5 år har flickan besökt olika hem och inga anklagelser har kommit. Det visar ju att detta inte är satt i system på något sätt.
Läs FUPen nu för fan där flickans vittnesmål är uppenbart vad som skevar i Thomas Brandlövs huvud.
Finns ingen i byn som är rädd för flickans familj, snare tvärtom, vi känner sympati med dem och flickan är välkommen att leka med mina barnbarn närhelst hon vill. Hon är välkommen i andra hem också, och det kommer fortsätta vara så.
Vad Thomas Brandlövs hem anbelangar så vill snart ingen skicka dit sina barn längre. Sug på den du!
Citera
2021-06-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ingen vågar skicka sina barn till den familjen själv. Minst en förälder måste vara där. Det är de råd föräldragruppen i byn har sagt.

Under 30+ år i byn har inga anklagelser kommit på GM. Jäkla konstig med tanke på att GM har äldre barn och nu helt plötsligt så skulle han göra något med det yngsta barnets kompis... bara ihop diktat svammel.. kan faktiskt vara så att flickan i fråga har blivit utsatt för något! Men att det skulle vara Tomas ser jag som helt uteslutet... vanligt som flera tidigare skribenter här har sagt så brukar barn inte våga säga vem som är den verkliga förövaren... jag skulle lägga min lott på pappan eller farbrodern, de har visat vad de är kapabla till här
”Vanligt som flera skribenter tidigare sagt”?
Du menar krösamajorna
Finns inga vetenskapliga undersökningar som funnit att barn ljuger och pekar ut utomstående om de blivit utsatta för sexuella övergrepp för att skydda den verkliga förövaren inom familjen.
Upp till bevis.
Citera
2021-06-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ingen vågar skicka sina barn till den familjen själv. Minst en förälder måste vara där. Det är de råd föräldragruppen i byn har sagt.
Nu ljuger du igen.
Det finns ingen sådan föräldragrupp i byn som bestämt en sådan sak, är det också ett önsketänkande?
Eller vill du försöka skrämma BO’s familj?
Däremot har föräldrar börjat samlas för att gemensamt komma överens hur de ska informera barnen om vad Thomas Brandlöv gjort och varför de ska hålla sig långt borta från honom.
Det är viktigt att barnen får veta hur de ska göra om de är ensamma och Thomas närmar sig.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-12 kl. 10:33.
Citera
2021-06-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhNoTheHumanity
Ehe, hej, jag har undvikit den här tråden av ointresse rätt länge, men den är alltid med i aktuella trådar och nya inlägg och efter att ha setat ett tag och läst så måste jag tacka dig för stt du har hållit liv i tråden, det här var helt klart läsvärt, men det är du som håller den vid liv, plus, och det här kan bli jobbigt, tack för att du gör det uppenbart att miffot är skyldig, jag antar att du inte är van fb:are ,men det finns en som du i varje stor tråd, nån förnärmad anhörig som saknar all form av språklig förståelse och empati som därför kör fast i ett mentalt gyttjespår och bara står och tomkör samma gamla döda halvformuleringar och vänta-bara-tills-då kommentarer.
OM det saknas en du i en tråd kan man som lekman ha svårt att avgöra vad som är sant, men hittar man bara nån med detta modus operandi så vet man att äcklet är skyldig.
Tack.
Här i tråden hittar man inte bara nån, det är ett 15-tal vid det här laget som bytt plats.
Det har dock inneburit det positiva att vi hämtat hem alla underlag i ärendet vilket bringat klarhet i saken.
Om du är intresserad så kan du läsa dem här:
(FB) 37-årige mannen lurade femåriga flickan att onanera åt honom. Döms till fängelse
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-12 kl. 10:35.
Citera
2021-06-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhNoTheHumanity
Ehe, hej, jag har undvikit den här tråden av ointresse rätt länge, men den är alltid med i aktuella trådar och nya inlägg och efter att ha setat ett tag och läst så måste jag tacka dig för stt du har hållit liv i tråden, det här var helt klart läsvärt, men det är du som håller den vid liv, plus, och det här kan bli jobbigt, tack för att du gör det uppenbart att miffot är skyldig, jag antar att du inte är van fb:are ,men det finns en som du i varje stor tråd, nån förnärmad anhörig som saknar all form av språklig förståelse och empati som därför kör fast i ett mentalt gyttjespår och bara står och tomkör samma gamla döda halvformuleringar och vänta-bara-tills-då kommentarer.
OM det saknas en du i en tråd kan man som lekman ha svårt att avgöra vad som är sant, men hittar man bara nån med detta modus operandi så vet man att äcklet är skyldig.
Tack.

Där satt den. Bra skrivet. Om du har läst fupen så har du troligen förstått hur rätt du dessutom har.
Citera
2021-06-12, 10:32
Bannlyst
Börjar bli van denna bullshit som du försöker proklamera för.. påstår att de som försvarar GM håller liv i tråden.. om det är nu som du påstår så kan du med lätthet se vem det är som gång på gång försöker väcka liv i tråden.. alltid samma alias som gör det...

Såhär är det! Och detta är Inge svammel... nättrollen här försöker svärta ner GM så mycket de bara kan. 99% är påhitt eller saker tagna ur sitt sammanhang. Anledningen varför de gör detta är att de vet att han snart kommer bli friad. När han väl blir friad så kommer det inte spela någon roll för då kommer alla tro att han ändå är skyldig... vad vi gör här på FB är att vi slår hål i nättrollens strategi... och det fungerar också, se hur desperata nättrollen har blivit... de ger sig på kvinnor och barn....

Jag är övertygad om att hur mycket svammel dessa nättroll kommer med
Mot GM så kommer det alltid finnas någon som slår hål i deras svammel... GM är
Omtyckt av inte bara byn och nära vänner...
Citera
2021-06-12, 10:42
Medlem
Citat:
... GM är
Omtyckt av inte bara byn och nära vänner...
Men snyft
Hur vore det om du svarade på frågor kring dina tidigare postningar.
Du bara slänger ur dig påståenden och sen ignorerar följdfrågorna.
Det är ju helt uppenbart att du inte har fog för det du påstår.
Bara en krösamaja agerar på detta viset.
Citera
2021-06-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
När förhörsledaren ber Thomas fru berätta om Thomas så är det just hans labila humör hon väljer att tala om. Trots ett 20 år långt förhållande och 3 gemensamma barn så är det labila humöret det som dominerar förhållandet och det första hon tänker på.

Tycker att det säger en hel del om Thomas Brandlövs personlighet.

Sid 37 i FUP:
Berätta om Thomas.
Bea säger att det går lite upp och ner. Han kan bli arg snabbt och det kan låta lite illa….

Hur upplevde du Thomas på torsdagen och fredagen?

Han var som vanligt, inte orolig eller arg. Han kan vara lite lättstressad och då blir han irriterad…
Jag kan ha en oerhört stor förståelse för vilken hemsk situation det måste ha varit för frun att ovetandes om vad som hänt befinna sig i polisförhör med maken häktad, det är sorgligt på något vis och väldigt talande att det är hans aggressivitet som är det första hon tänker på.
Man får önska att hon tar sig ur den relationen samt att han, tupparnas tupp, tar tag i sina problem och gör vad han kan för att bli en bättre människa.
Citera
2021-06-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Jag kan ha en oerhört stor förståelse för vilken hemsk situation det måste ha varit för frun att ovetandes om vad som hänt befinna sig i polisförhör med maken häktad, det är sorgligt på något vis och väldigt talande att det är hans aggressivitet som är det första hon tänker på.
Man får önska att hon tar sig ur den relationen samt att han, tupparnas tupp, tar tag i sina problem och gör vad han kan för att bli en bättre människa.
Jag tycker så fruktansvärt synd om henne och deras barn. Att både ha levt med hans labila humör där han inte tolererar annat än sin egen vilja. Där hon måste acceptera att han går ifrån familjen och porrsurfar fast hon inte vet hur grovt och långt ner i flickornas ålder hans sjuka böjelser går. Det måste kännas som ytterligare ett svek nu när hon fått veta. Och sen att han gett sig på yngste pojkens vän, nä fy fan vilken sits hon sitter i.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-12 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in