2021-03-19, 11:59
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Finns nog tyvärr inga tätorter i Sverige längre som inte blivit berikade. Om du vill leva i Sverige utan babbeluringar får du bosätta dig mitt ute i ingenstans, men då kommer du inte se så mycket svenskar heller.

Om du kan tolerera lite babbar så kan du bosätta dig i kranskommuner till en större stad. Som tur är fungerar svenskar och invandrare som olja och vatten, de separerar sig av naturen. Det du vill undvika är kommunpolitiker som försöker röra om i blandningen så bosätt dig i en kommun där moderaterna och SD får en stor andel av rösterna. Kranskommuner brukar uppfylla de här kriterierna. Du kommer fortfarande se dem på tåget till staden men du kan åtminstone bo tryggt.
Citera
2021-03-19, 11:59
Umeå är kraftigt förändrat. Flyttade därifrån för 12 år sen ca. Vid ett besök för 4-5 år sedan stod jag på Rådhustorget där en solig sommardag..häpnade.. Vid den tid jag fortfarande bodde kvar så var det Max 5% mörkhyade invandrare synligt.. i huvudsak iranier. Nu runt 2017 så var det ungefär 50% mörkhyade, mycket afrikaner. Så Umeå måste haft en enorm kulturberikning sista decenniet. Helt klart är det också betydligt fler brott. Umeå var en riktigt trevlig stad då jag flyttade, vet dock inte hur det är idag. Men som sagt många nya spännande svenskar. Men det kanske är lika med de andra. Körde runt i Luleå för nåt år sen, såg rätt mörkt ut därmed. Skellefteå får jag tanken är lite lugnare. Mycket bönder o kristna.
Citera
2021-03-19, 12:39
Medlem
ReiseReises avatar
tackar för svaren. Precis som jag misstänkte så har Umeå redan hamnat lite på svarta listan. Tror det även har mycket med Stockholmare som flyttat (flytt) dit och sedan tagit problemen med sig som de själva skapat.

Skellefteå är nog den plats jag siktat in mig på som mest. Verkar vara mellanstor med allt man behöver rent butiksmässigt och uteliv, samtidigt så ligger det relativt nära en stad (Umeå). Verkar finnas relativt bra med arbetsmöjligheter också, bostäderna ser relativt rimliga ut.

Fokuset ligger ju tyvärr på berikningen. Känns förjävligt att säga det, men det är så det har blivit. Vill inte ha massa blattar och zigenare överallt som förstör tillvaron och får mig att känna mig orolig över en eventuell familj i framtiden. Får gärna vara som när jag själv var barn på 90-talet, dvs kanske 5-10% invandrare som mest består av lokala pizzabagare.
Citera
2021-03-19, 13:11
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
tackar för svaren. Precis som jag misstänkte så har Umeå redan hamnat lite på svarta listan. Tror det även har mycket med Stockholmare som flyttat (flytt) dit och sedan tagit problemen med sig som de själva skapat.

Skellefteå är nog den plats jag siktat in mig på som mest. Verkar vara mellanstor med allt man behöver rent butiksmässigt och uteliv, samtidigt så ligger det relativt nära en stad (Umeå). Verkar finnas relativt bra med arbetsmöjligheter också, bostäderna ser relativt rimliga ut.

Fokuset ligger ju tyvärr på berikningen. Känns förjävligt att säga det, men det är så det har blivit. Vill inte ha massa blattar och zigenare överallt som förstör tillvaron och får mig att känna mig orolig över en eventuell familj i framtiden. Får gärna vara som när jag själv var barn på 90-talet, dvs kanske 5-10% invandrare som mest består av lokala pizzabagare.

Jag har bott i Skellefteå. Jag trivdes väldigt bra där. Har dock inte varit där sedan 2010 så nu vet jag inte hur det ser ut där.
Citera
2021-03-19, 13:29
Medlem
skeggmuffs avatar
Umeå är väldigt lugnt

Visst finns det blattar men dom flesta håller sig för sig själva så är man inte en del av deras umgänge så märker man inte av dom.
Senast redigerad av skeggmuff 2021-03-19 kl. 13:31.
Citera
2021-03-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Undvik Umeå som dels har ådragit sig hög berikning de senaste åren och dels i hög utsträckningen befolkas av inhemska vänsterfeminister.

Östersund och Örnsköldsvik har relativt låg invandringsprägel. Dock är urinvånarna väldigt egendomliga.

Luleå, Piteå och Skellefteå är däremot trivsamma tillhåll.

Inlandsorterna bör inte ens övervägas av flera orsaker.

Absolut inte Boden som kallas Lilla Hazarien.
Citera
2021-03-19, 13:44
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:

Av dom tre städer du fokusera på är Skellefteå den i mitt tycke trevligaste staden. Dock är den utifrån mina observationer mer berikad än Luleå.

Jag har dock ingen färsk statistik att stödja mig emot. Tendensen brukar vara att ju längre norrut man kommer desto mindre utlänningar.
Citera
2021-03-19, 13:48
Medlem
magpests avatar
Byarna runt omkring Umeå är väldigt vita och medelklassiga. Det är min bedömning efter att ha besökt Umeå ett par gånger. Baggböle, Kåddis, Brännland, Stöcksjö och så vidare. Finns ingen brottslighet där vad jag kan se. Väldigt trygga områden.
Citera
2021-03-19, 14:49
Medlem
Citat:

Den tiden är över. Invandrare ska berika hela landet. Din framtida dotter kanske blir tillsammans med invandrare
Citera
2021-03-19, 14:53
Medlem
Kalix.

Dit funderade jag på att flytta ett tag. Vet inte om det är så mycket att hänga i julgranen, men babbefritt och relativt nära finska gränsen.
Citera
2021-03-19, 14:59
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Kalix.

Dit funderade jag på att flytta ett tag. Vet inte om det är så mycket att hänga i julgranen, men babbefritt och relativt nära finska gränsen.

Mest samefinska blandningar som bor där uppe. Är de verkligen svenskar? Kallt, grått och tråkigt är det i alla fall.
Citera
2021-03-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Mest samefinska blandningar som bor där uppe. Är de verkligen svenskar? Kallt, grått och tråkigt är det i alla fall.

Må så vara, men babbefritt. Helt säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in