Citat:
Ursprungligen postat av
ReiseReise
tackar för svaren. Precis som jag misstänkte så har Umeå redan hamnat lite på svarta listan. Tror det även har mycket med Stockholmare som flyttat (flytt) dit och sedan tagit problemen med sig som de själva skapat.
Skellefteå är nog den plats jag siktat in mig på som mest. Verkar vara mellanstor med allt man behöver rent butiksmässigt och uteliv, samtidigt så ligger det relativt nära en stad (Umeå). Verkar finnas relativt bra med arbetsmöjligheter också, bostäderna ser relativt rimliga ut.
Fokuset ligger ju tyvärr på berikningen. Känns förjävligt att säga det, men det är så det har blivit. Vill inte ha massa blattar och zigenare överallt som förstör tillvaron och får mig att känna mig orolig över en eventuell familj i framtiden. Får gärna vara som när jag själv var barn på 90-talet, dvs kanske 5-10% invandrare som mest består av lokala pizzabagare.
Av dom tre städer du fokusera på är Skellefteå den i mitt tycke trevligaste staden. Dock är den utifrån mina observationer mer berikad än Luleå.
Jag har dock ingen färsk statistik att stödja mig emot. Tendensen brukar vara att ju längre norrut man kommer desto mindre utlänningar.