• 1
  • 2
2021-03-17, 16:29
Medlem
Jag tycker att man ska införa ett slags certifikat för att få köpa kött. För att få certifikatet så måste man vara med på slakt och styckning.

Jobbar i kök själv och styckar väldigt mycket djur. Jag lägger ofta ut på sociala medier på det och allt för många "hatar" men som jag vet själva äter kött.

Kött försäljning ska ske på en kött affär. vad tycker ni? Äter vi för mycket kött? ska man inte behöva "förtjäna" att få äta döda djur?
Citera
2021-03-17, 16:34
Medlem
SittFints avatar
Aslöjligt förslag. Tycker du verkligen vi behöver ännu mer fjantig byråkrati?

Varför sluta där? Alla som vill ha bomullskläder måste besöka en bomullsplantage. Alla som vill ha ullkläder ska vara med och se hur fåren behandlas. Alla som vill ha en smartphone måste besöka en fabrik i Kina.
Citera
2021-03-17, 16:35
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Ähh.

Alla idag vet väl vart kött kommer ifrån (utom många Stureplansbimbos) . Min dotter när hon var 5-6 år
visste exakt vart köttet kom ifrån dock kanske inte styckdetaljerna .

Nu ska man tycker jag få slå all veganer och trädkramare på käften som hela tiden
ska pracka på folk en massa floskler . Låt folk äta vad de vill och klapp seft.

MER KÖTT ÅT FOLKET !!
Citera
2021-03-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefbeef
Jag tycker att man ska införa ett slags certifikat för att få köpa kött. För att få certifikatet så måste man vara med på slakt och styckning.

Jobbar i kök själv och styckar väldigt mycket djur. Jag lägger ofta ut på sociala medier på det och allt för många "hatar" men som jag vet själva äter kött.

Kött försäljning ska ske på en kött affär. vad tycker ni? Äter vi för mycket kött? ska man inte behöva "förtjäna" att få äta döda djur?
Du har ändå en viss poäng. Många som är vegetarianer/veganer har noll koll. Själv äter jag kött och har fortfarande frysen full sedan senaste älgjakten. Jag äter då djur som haft ett bra liv och fått en snabb död.
Citera
2021-03-17, 16:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefbeef

Nej, vad ska det vara bra för?
Citera
2021-03-17, 16:58
Medlem
Vermillionss avatar
Jag äter inte kött själv, men däremot så tycker jag att alla som vill idka kött kan se hur det går till. Sedan får man välja hur man ska ta ställning till det. Scan diskuterade även detta.

Låter detta rimligt eller är det science fiction för er?
Citera
2021-03-17, 16:59
Medlem
Dundersnubbens avatar
Trams. Håll dig till matlagningen istället.
Citera
2021-03-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Jag äter inte kött själv, men däremot så tycker jag att alla som vill idka kött kan se hur det går till. Sedan får man välja hur man ska ta ställning till det. Scan diskuterade även detta.

Jag tycker det låter rimligt, varför ska folk som inte har sett ett djur dö få äta ut av det.
Det är som på farmen, man måste vara med på slakt för att få äta av djuret
Citera
2021-03-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Trams. Håll dig till matlagningen istället.

Tror att köttkvaleten kan bli så mycket bättre om det var mer begränsat. behöver inte bönderna fylla djuren med konstgjord protein
Citera
2021-03-17, 17:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions

Brukar du själv ofta besöka fabriker som tillverkar t ex soya eller quorn?
Citera
2021-03-17, 17:12
Medlem
Vermillionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Där kom dagens butthurt!
Vi pratar om levande individer som dödas unge herrn.
Citera
2021-03-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Har gjort egen soja, och quorn är svamp och det har jag plockat. vart vill du komma? att fabrikerna är dåliga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in