Citat:
Ursprungligen postat av
Chiefbeef
Jag tycker att man ska införa ett slags certifikat för att få köpa kött. För att få certifikatet så måste man vara med på slakt och styckning.
Jobbar i kök själv och styckar väldigt mycket djur. Jag lägger ofta ut på sociala medier på det och allt för många "hatar" men som jag vet själva äter kött.
Kött försäljning ska ske på en kött affär. vad tycker ni? Äter vi för mycket kött? ska man inte behöva "förtjäna" att få äta döda djur?
Det är väl bara veganer som håller på och ge negativa kommentarer eller tumme ner isf på dina bilder ang styckningen. I annat fall är det ju bara dumbommar som lever kontraproduktivt
Förtjäna att äta döda djur genom ett certifikat? Låter som en straffbeskattning. Djur är till för att hållas nere i antal i flera fall. Det började med vilt skutna djur. Som bekant så reglerar man djur-demografin dels pga av de inte ska förstöra landskap, inkl skogar med att äta sönder nyodlingar eller förstöra mark.
Och pga av en art ska inte dominera, samt att vissa arter är lite av den invasiva sorten som kan sprida sjukdomar och även dräpa allt för många andra djur som är svagare så de blir utrotningshotade. Det må väl bara naturens gång men människan är skapt att iaf ta ansvar för det genom att kontrollera det, genom att skuta djuret sen stycka det sen äta det eller bara slänga kadavret pga oätlighet
Tycker att djurhållningen är nåt mycket viktigare än slakten. Sen att vi äter för mycket kött kan ju diskutteras ur ett miljöperspektiv ochså, men ifall man har boskap så kostar det, så då skaffar man inte mycket boskap och dess avkomma ifall man inte sen avser att slakta dom om man nu inte nischar på mjölken