Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-03-17, 17:44
Medlem
Pungpuckels avatar
Svenskar älskar förbud, man skulle förbjuda allt istället då blir alla glada.
Eller kanske att köttätning måste ske på särskild anvisad plats,från särskild anvisad butik med ett nytt slags kött-id.
Det skulle folk älska, se bara hur dom utan civil protest följsamt godtar rökförbud på uteservering.

Förbudspartiet borde någon starta, förbjud allt!
Skulle slå varenda populistparti med hästlängder.
Citera
2021-03-17, 18:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefbeef
Jag tycker det låter rimligt, varför ska folk som inte har sett ett djur dö få äta ut av det.
Det är som på farmen, man måste vara med på slakt för att få äta av djuret

Så om du inte plockat ris på ett fält i Vietnam, så ska du inte få äta det?
Citera
2021-03-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så om du inte plockat ris på ett fält i Vietnam, så ska du inte få äta det?

Och den som inte bott 10 år i DDR eller Sovjet ska inte få förespråka vänsterpolitik.
Citera
2021-03-17, 18:56
Medlem
Onanikrems avatar
Fy fan vilket bra land det skulle bli om alla barn fick umgås, vara med djur (även köttdjur) Lära sig respektera det man får på tallriken, lära sig att de flesta djur går att äta, vissa är bara gulligare än andra.

Förr fick barn vara med vid slakt på gården, fick plocka ägg hos hösen och även nacka hönsen när tiden är kommen, lära sig ta ur ett djur utan att punktera magen/tarmarna. Idag blir barnen veganer för de ser på TV och läser på internet.. soyapojkar!
Citera
2021-03-17, 21:30
Medlem
yz44s avatar
Tycker att TS är allt för begränsad i sina tankar.
Varför inte begränsa allt som man inte själv har varit med och tagit fram.
Så säg hej då till all elektronik, alla transporter, alla hus osv.
Det låter väl som en väldigt bra ide, tycker du inte det TS?
Citera
2021-03-17, 22:06
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Där kom dagens butthurt!
Vi pratar om levande individer som dödas unge herrn.
Och där kom dagens icke-argument.
Citera
2021-03-17, 22:07
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Har gjort egen soja, och quorn är svamp och det har jag plockat. vart vill du komma? att fabrikerna är dåliga?
Och jag brukar steka fisk. Vart vill du komma?
Citera
2021-03-17, 23:30
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Jag tycker att man ska ha certifikat för att få lägga ut korkade åsikter på internet. Det läggs ut alldels för mycket korkade åsikter på internet. Eller så kan man ha en filosofi där man ger fan i vad andra gör och låter dem sköta sig själv oavsett om det gäller kött eller korkade åsikter på internet, ty andra människor kommer alltid att ha andra värderingar och åsikter än en själv.
Citera
2021-03-18, 07:55
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Jag tycker att man ska införa ett slags certifikat för att få köpa kött. För att få certifikatet så måste man vara med på slakt och styckning.

Jobbar i kök själv och styckar väldigt mycket djur. Jag lägger ofta ut på sociala medier på det och allt för många "hatar" men som jag vet själva äter kött.

Kött försäljning ska ske på en kött affär. vad tycker ni? Äter vi för mycket kött? ska man inte behöva "förtjäna" att få äta döda djur?

Det är väl bara veganer som håller på och ge negativa kommentarer eller tumme ner isf på dina bilder ang styckningen. I annat fall är det ju bara dumbommar som lever kontraproduktivt

Förtjäna att äta döda djur genom ett certifikat? Låter som en straffbeskattning. Djur är till för att hållas nere i antal i flera fall. Det började med vilt skutna djur. Som bekant så reglerar man djur-demografin dels pga av de inte ska förstöra landskap, inkl skogar med att äta sönder nyodlingar eller förstöra mark.

Och pga av en art ska inte dominera, samt att vissa arter är lite av den invasiva sorten som kan sprida sjukdomar och även dräpa allt för många andra djur som är svagare så de blir utrotningshotade. Det må väl bara naturens gång men människan är skapt att iaf ta ansvar för det genom att kontrollera det, genom att skuta djuret sen stycka det sen äta det eller bara slänga kadavret pga oätlighet

Tycker att djurhållningen är nåt mycket viktigare än slakten. Sen att vi äter för mycket kött kan ju diskutteras ur ett miljöperspektiv ochså, men ifall man har boskap så kostar det, så då skaffar man inte mycket boskap och dess avkomma ifall man inte sen avser att slakta dom om man nu inte nischar på mjölken
Senast redigerad av Sladdaren 2021-03-18 kl. 07:58.
Citera
2021-03-18, 07:55
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Jag tycker det låter rimligt, varför ska folk som inte har sett ett djur dö få äta ut av det.
Det är som på farmen, man måste vara med på slakt för att få äta av djuret
Ja, det är rimligt. Men då får väl föräldrar ta tag i sådant. Men en till jävla myndighet?
Citera
2021-03-18, 08:04
Medlem
Sladdarens avatar
Vill man se hur en slakt går till ?? Youtube är till den hjälp, behövs inte närvara fysiskt för att inse oh förstå hur det går till. Är personer så störiga att vara negativa till hur djuret står levande och sen dödas humant för att sen flås och styckas sen slaktas. Så är dom bara dåligt allmänbildade om man klagar över sånt och sen stoppar köttbiten i munnen strax efter med en gaffel
Citera
2021-03-19, 16:42
Medlem
falsksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Ja, vi borde införa körkort för dom som vill skriva något offentligt överhuvudtaget.
Vad skönt det skulle vara att slippa läsa något skrivet av en analfabetisk dyslektiker i alla fall en dag i veckan.
Man kan inte vara analfabet och dyslektiker samtidigt. Ta tillbaks det du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in