Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-14, 17:50
  #1
Medlem
freddanabcs avatar
Hej. Imorgon öppnar anmälan för höstterminen & är rätt kluven.

Hur stor skillnad är det egentligen mellan dessa 3 ingenjörsutbildningar? Om jag har fattat det rätt så är Mekatroniken någonstans emellan Datateknik och Elektroteknik, vilket isåfall verkar givande för mig.
Tycker mig dock höra att det inte spelar jättestor roll vilken av dessa utbildningar man går på, då dem
i princip leder till "samma" jobb. Sant eller inte, ingen aning.

Jag skulle nog säga att jag är 50/50 när det gäller praktisk/teoretiskt lagd. Pillar mer än gärna med tekniska prylar (prylnörd och går igång på allt som har med ny tech att göra) samtidigt vill jag nog också hålla på med lite programmering och mysa vid en dator.

Flexibel arbetstid och möjighet att sköta saker och ting oberoende på plats hade varit att föredra.
Jobbade 10 år som byggnadsarbetare (är 28 år) och det finns garanterat inget mer själsdödande än att kriga sig upp i ottan för att sitta och frysa i en rostig jävla byscha med bajskastande kollegor, inget jag vill göra igen, haha!

Ett stort + hade varit om utbildningen generar goda chanser för utlandsjobb då målet är att packa min skit och lämna landet så fort som möjligt.

Vad tror ni? Någon läsare som kanske har läst någon av dessa utbildningar som kan säga några meningar eller två om vad dem sysslar med idag och vad ni tyckte om utbildningen. Tack.
Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback