Citat:
Ursprungligen postat av
Sappalot
Har gått i två olika skolor, Hermods (tog bara ett kurs hos dom) och NTI-skolan. Jag har inga koll med mina klasskamrater eftersom jag studera distans, men jag har hört från min Gränssnitt 3D lärare om att många av hans andra elever är inte så seriösa om denna kursen och han uppskattas att jag var seriös elev.
Jag kan förstår det, jag har märkt att skapa en egen spel tar längre tid än jag hade trott.
Jag har faktiskt lek runt med ide om att skapa program för nån som driver restauranger. Det ska hjälpa med att skapa checklista för att köpa in råvaror och ha koll med allergi i maten. Programmen ska kunna både köra i mobilappen och på webbsidan. Men jag är orolig att denna projekten bli för stort för mig.
Det kan vara lagom om du håller det på rätt nivå men jag hade nog rekommenderat något lite enklare. En markdown parser för något webbgränsnitt kanske? Det kan även få stars och forks.
Men om du vill bli programmerare så borde du redan ha ett gäng repos. Du ska inte tro att programmering är något du bara sysslar med på arbetstid.
Nu när du inte har jobb så bör du ägna 12h om dagen till koden, minst.
Börja med en webbsida om dig själv, ett online cv så har du en bra start. Kanske publicera sidorna i markdown?