Citat:
Ursprungligen postat av
gen3ralwhite
Vilken skola gick du på och hur har det gått för dina klasskamrater?
Har gått i två olika skolor, Hermods (tog bara ett kurs hos dom) och NTI-skolan. Jag har inga koll med mina klasskamrater eftersom jag studera distans, men jag har hört från min Gränssnitt 3D lärare om att många av hans andra elever är inte så seriösa om denna kursen och han uppskattas att jag var seriös elev.
Citat:
Ursprungligen postat av
patrikgbg
Glöm spel som privatprojekt, det tar på tok för låmg tid. Gör något enklare. Du kan java? Ta något webbramverk och bygg någon liten modul istället och lägg ut som open source. Inleder du ditt cv med att du är ansvarig för OS projektet x och en länk till gitlab får du jobb direkt.
Edit: försökte PMa men du är för ny, skicka mig pm när ditt konto är äldre så ska du få mer tips.
Jag kan förstår det, jag har märkt att skapa en egen spel tar längre tid än jag hade trott.
Jag har faktiskt lek runt med ide om att skapa program för nån som driver restauranger. Det ska hjälpa med att skapa checklista för att köpa in råvaror och ha koll med allergi i maten. Programmen ska kunna både köra i mobilappen och på webbsidan. Men jag är orolig att denna projekten bli för stort för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fetvard
Betalningen man får under första tiden som frilansare är nog lite väl mager för att ge upp andra inkomstkällor, det är nog mer att se som en slags betald praktik med målet att bygga en fin portfölj.
Citat:
Ursprungligen postat av
tr0llelito
Det finns minimibelopp man får tjäna enligt de regler Sappolito faller under, vad sägs om att rapportera rätt siffror och om det påverkar hans bidrag så är det endast korrekt och inget annat? Såssar!
Jag vill gärna tjäna extra med jag känner att det är inte riktig rätt att missbruka med bidragen, och därför ville jag ha jobb med riktig inkomst. Tror att jag får vänta med jobba som frilansare tills jag får andra jobb först.