2021-03-13, 11:31
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Jag mr verkligen inte bra av att arbeta 5 dagar i veckan; man har ju inte ens tid fr att andas.
Man br rimligen arbeta som hgst 4 dagar i veckan, allt annat r galenskap enligt mig.

Ni som jobbar 5 dagar i veckan, trivs ni med tanken att ni jobbar bort era liv?
Citera
2021-03-13, 11:37
Medlem
yidarmy123s avatar
Nej, men jag har inget annat val fr tillfllet. Hade jag tjnat ihop ngra millar p kryptovalutor s hade jag slutat jobba direkt och frskt flytta till ngot varmt land med billig mat och fina horor.

Att slippa jobba och slippa behva prata med svenska feministiska kvinnor r mitt livsml.
Citera
2021-03-13, 11:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Jag mr verkligen inte bra av att arbeta 5 dagar i veckan; man har ju inte ens tid fr att andas.
Man br rimligen arbeta som hgst 4 dagar i veckan, allt annat r galenskap enligt mig.

En vecka r 168 timmar lng. Att jobba 40 timmar av dom r inte att jobba bort sitt liv.
Citera
2021-03-13, 11:40
Medlem
yz44s avatar
D kan det vara en god ide att byta till ett deltidsarbete.
Citera
2021-03-13, 11:41
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
En vecka r 168 timmar lng. Att jobba 40 timmar av dom r inte att jobba bort sitt liv.

Du fr ju rkna med att man mste sova ocks.
Citera
2021-03-13, 11:43
Medlem
vtcs avatar
r det tiden som r problemet s g ner i tid. r det dremot trist arbetsklimat, trkiga sysslor eller brist p stimulans s byt jobb.

Att hnga kvar i ngot man inte trivs med och gnlla istllet fr att gra ngot t saken leder sllan till lycka.
Citera
2021-03-13, 11:43
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Citat:

Fast rkna p 8 timmars smn samt 2 timmar till fixa mat,stda och snt dr, d r det 98 timmar kvar och jobbar du d 40 samt transport fram och tillbaka s hamnar du i lget d du spenderar halva tiden eller mera p jobbet. Dessutom den halvan d du r pigg och mr bst.
Citera
2021-03-13, 11:49
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Fast rkna p 8 timmars smn samt 2 timmar till fixa mat,stda och snt dr, d r det 98 timmar kvar och jobbar du d 40 samt transport fram och tillbaka s hamnar du i lget d du spenderar halva tiden eller mera p jobbet. Dessutom den halvan d du r pigg och mr bst.
Om man anstrnger sig ordentligt kan man skert intala sig att glaset r halvtomt.
Citera
2021-03-13, 11:50
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Det r en frhllandevis stor del av tiden. I synnerhet om du rknar in lunchen och tiden det tar att ta sig till och frn jobbet. Det r inte arbetstid, men det r tid du inte r fri att nyttja som beror p arbetet. Sen har du andra saker som mste gras, ssom stda och tvtta.
Citera
2021-03-13, 11:55
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det r mycket vrre n ni tror.

8 timmars arbetsdag infrdes 1919 i sverige.

Men det gllde bara fram till 1968 ungefr. D infrdes succesivt 11,5 timmars arbetsdag. det r nmligen s att en barnfamilj har ca 7,5 timmars markservice per dag (matlagning, tvtt, std). All denna markservice var gjort nr far kom hem frn jobbet 1968. Man kunde d ta det lugnt och umgs.

Det fungerar naturligtvis inte att ha 11,5 timmars arbetsdag (om man delar exakt lika) och familj samtidigt. Drav all psykisk ohlsa (var 7.e kvinna har kontakt med psykiatrin) och accelererande diagnoser hos barn.

Sedan fattar jag att detta vergr flashbacknivn.

Det blir s hr nr folk saknar grundlggande kunskaper och frstelse om fysikens lagar.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2021-03-13 kl. 11:58.
Citera
2021-03-13, 11:56
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer

Du fr skaffa dig en karrir. Ett jobb r fr losers.

https://www.youtube.com/watch?v=tnlNUZqFzgY
Citera
2021-03-13, 11:59
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det r mycket vrre n ni tror.

8 timmars arbetsdag infrdes 1919 i sverige.

Men det gllde bara fram till 1968 ungefr. D infrdes succesivt 11,5 timmars arbetsdag. det r nmligen s att en barnfamilj har ca 7,5 timmars markservice per dag (matlagning, tvtt, std). All denna markservice var gjort nr far kom hem frn jobbet 1968. Man kunde d ta det lugnt och umgs.

Det fungerar naturligtvis inte att ha 11,5 timmars arbetsdag (om man delar exakt lika) och familj samtidigt. Drav all psykisk ohlsa (var 7.e kvinna har kontakt med psykiatrin) och accelererande diagnoser hos barn.

Sedan fattar jag att detta vergr flashbacknivn.

Det blir s hr nr folk saknar grundlggande kunskaper och frstelse om fysikens lagar.

Bra analys
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in