2021-03-13, 12:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du får ju räkna med att man måste sova också.

Såklart man måste. Du sover bort mer av ditt liv än du jobbar bort.
Citera
2021-03-13, 12:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Fast räkna på 8 timmars sömn samt 2 timmar till fixa mat,städa och sånt där, då är det 98 timmar kvar och jobbar du då 40 samt transport fram och tillbaka så hamnar du i läget då du spenderar halva tiden eller mera på jobbet. Dessutom den halvan då du är pigg och mår bäst.

Fixa mat och städa hade du behövt göra ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det är en förhållandevis stor del av tiden. I synnerhet om du räknar in lunchen och tiden det tar att ta sig till och från jobbet. Det är inte arbetstid, men det är tid du inte är fri att nyttja som beror på arbetet. Sen har du andra saker som måste göras, såsom städa och tvätta.

Det är en skaplig del men det finns gott om liv kvar utanför arbetstiden.

Det är historiskt sett en enorm lyx att ha så mycket fritid som vi har.
Citera
2021-03-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Jag mår verkligen inte bra av att arbeta 5 dagar i veckan; man har ju inte ens tid för att andas.
Man bör rimligen arbeta som högst 4 dagar i veckan, allt annat är galenskap enligt mig.

Ni som jobbar 5 dagar i veckan, trivs ni med tanken att ni jobbar bort era liv?

Aldrig i mitt liv att jag jobbar 5 dagar i veckan, att jobba mån-ons, räcker gott o väl!
Citera
2021-03-13, 12:14
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är en skaplig del men det finns gott om liv kvar utanför arbetstiden.

Det är historiskt sett en enorm lyx att ha så mycket fritid som vi har.
Beror ju på hur du menar. Från och med att vi började med jordbruk stämmer det, men innan dess när vi var jägare och samlare så lade vi mindre tid på arbete än idag. På stenåldern arbetade vi ungefär motsvarande halvtid.
Citera
2021-03-13, 12:15
Medlem
Skaffa ett hemmajobbarjobb.

Fördelar:
Du slipper pendla
Du får klart disk och tvätt under arbetsdagen
Du kan enkelt ta en timmes nap och sen träna på lunchen så du mår gött
Du slipper en stressande chef som flåsar dig i nacken
Du slipper kallpratet på kontoret

Med det sagt så skulle jag hellre jobba 0 dagar i veckan, men hemmajobbarjobbet är ett klart drägligare alternativt till att sätta sig i kollektivtrafiken klockan 7 varje morgon och sedan inte ha ork nog att leva när man kommer hem vid 18.
Citera
2021-03-13, 12:19
Medlem
Sanningen är att vi inte orkar. Fem dagar är förskräckligt mycket och har man haft en familj att försörja och allt vad det innebär så har det inte funnits tid till att varken andas eller leva. Jag är nu i 50-årsåldern och skild. Kottarna utflugna för längesen. Men det är sanning att det inte är så roligt trots allt. Fyra dagar hade varit mer rimligt! Och man åldras onödigt mycket. I varje fall vad jag fått erfara.
Citera
2021-03-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana

Fördelar:
Du slipper pendla

Med det sagt så skulle jag hellre jobba 0 dagar i veckan, men hemmajobbarjobbet är ett klart drägligare alternativt till att sätta sig i kollektivtrafiken klockan 7 varje morgon och sedan inte ha ork nog att leva när man kommer hem vid 18.

Ja du nämner en bra idé! Och särskilt nu när det är covid-tider och den period som förväntas följa efter den. "Kallpratet på kontoret", ja detta är lite väl ansträngt skådespeleri ibland. Jobbade faktiskt mina första 15 år på kontor men växlade om till byggarbetare. Det jag tycker är skönt med min grupp, vi är enbart killar, är att vi slipper tänka på hur vi uttrycker oss. Vi kan sitta vid fikabordet och svära hur mycket som helst och snacka brudar utan att det är politiskt okorrekt. Frihet är egentligen inte att bara vara restriktiv under en arbetsdag och visa en tråkigare sida av sig själv än vad man faktiskt är.
Citera
2021-03-13, 12:25
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Du får skaffa dig en karriär. Ett jobb är för losers.

https://www.youtube.com/watch?v=tnlNUZqFzgY
Du är garanterat arbetslös.
Citera
2021-03-13, 12:25
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana

Fördelar:
Du slipper pendla

Håller med! Sitter hemma heltid nu under pandemin. Tidigare kanske jag var på kontoret 1-2 ggr/veckan. Är mycket mer effektivare hemma. Slipper störningsmoment och kan lägga upp dagen som jag önskar och känner för. Ibland blir det två timmars effektivt jobb, någon enstaka gång upp till 10 timmar. Hinner med att tvätta och städa då jag slipper dessa raster. Vid möten som är ointressanta för mej så kan jag pyssla och traska omkring i stilla mak medans jag lyssnar med ena örat.
Citera
2021-03-13, 12:32
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Nej, men jag har inget annat val för tillfället. Hade jag tjänat ihop några millar på kryptovalutor så hade jag slutat jobba direkt och försökt flytta till något varmt land med billig mat och fina horor.

Att slippa jobba och slippa behöva prata med svenska feministiska kvinnor är mitt livsmål.

Kan vi bli partners in crime? har samma ambitioner/planer :d
Citera
2021-03-13, 12:37
Även fast jag gillar mitt jobb så hade jag gärna jobbat endast 4 dagar i veckan, alternativt haft 6 timmars arbetsdag istället för 8. Jag hoppas att det i framtiden blir vanligare med 6 timmars arbetdag, tror det bara skulle ge positiva effekter.
Citera
2021-03-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Nej, men jag har inget annat val för tillfället. Hade jag tjänat ihop några millar på kryptovalutor så hade jag slutat jobba direkt och försökt flytta till något varmt land med billig mat och fina horor.

Att slippa jobba och slippa behöva prata med svenska feministiska kvinnor är mitt livsmål.

Min erfarenhet är att utländska kvinnor, om än mindre feministiska, är skräniga och krävande på ett sätt som inte svenskor är. Pallar du det? Jobbigare än feminism IMO. Feminismen tycker jag brukar ”lägga sig” när man bättre lärt känna tjejen också då den mer är en skyddsmur än värderingar på djupet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in