Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-03-12, 14:12
  #1
Avstängd
SuneSnuss avatar
Hej har haft psykisk ohälsa i en massa år så har ej kunnat plugga, är det försent med det när man är 34? Jag vet att det finns en massa trådar men är man patetisk om man börjar i höst? Jag vet att det inte är försent egentligen men tänker om det är psýkiskt nerbrytande att vara så mycket utanför när alla andra är typ 24.

Ska man typ vara med på nollning och sånt för att integreras eller ska man skippa sånt som gammel man?
Citera
2021-03-12, 14:12
  #2
Medlem
pigfaceregulates avatar
Varför skulle det vara för sent?
Citera
2021-03-12, 14:13
  #3
Medlem
Nej, det är inte försent. Dock kommer de flesta vara runt 20 och inte runt 24.
Citera
2021-03-12, 14:14
  #4
Avstängd
SuneSnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigfaceregulate
Varför skulle det vara för sent?

Egentligen är det väl mer en nojja över att man kommer vara så pass mycket udda och utanför så att det inte går att genomföra utbildningen. Jag kände mig som gammelfarfar när jag skrev högskoleprovet vara bara en massa 19 åringar
Citera
2021-03-12, 14:14
  #5
Medlem
belle.indifferences avatar
Hade jag fått välja nu i efterhand så hade jag börjat plugga 10 år senare.
Det brukar inte vara så att det bara är en som är äldre, jag tror inte du behöver oroa dig. Jag tror att ålder och alla typer av livserfarenhet är till fördel när man ska plugga. Kör på!
Citera
2021-03-12, 14:14
  #6
Avstängd
SuneSnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrbert2
Nej, det är inte försent. Dock kommer de flesta vara runt 20 och inte runt 24.

Jeez... vad tidigt folk börjar nu för tiden
Citera
2021-03-12, 14:17
  #7
Medlem
Cannibalizations avatar
Vad är det för kurser du ska läsa?
Citera
2021-03-12, 14:19
  #8
Medlem
Bonnatorps avatar
Beror på vad du väljer.

När jag gick yrkeshögskola så var halva klassen över 30. Till och med några som tangerade 50 tror jag.
Citera
2021-03-12, 14:20
  #9
Medlem
Pianotangents avatar
Att börja till hösten kan bli en utmaning för dig då många har sökt in dit redan nu.

Beror lite på vad du tänkt gå för utbildning?
Citera
2021-03-12, 14:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Hej har haft psykisk ohälsa i en massa år så har ej kunnat plugga, är det försent med det när man är 34? Jag vet att det finns en massa trådar men är man patetisk om man börjar i höst? Jag vet att det inte är försent egentligen men tänker om det är psýkiskt nerbrytande att vara så mycket utanför när alla andra är typ 24.

Ska man typ vara med på nollning och sånt för att integreras eller ska man skippa sånt som gammel man?
De kurser jag läst så har en del varit 30+. Har till och med läst kurser med personer på 60+.
Citera
2021-03-12, 14:21
  #11
Avstängd
SuneSnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Att börja till hösten kan bli en utmaning för dig då många har sökt in dit redan nu.

Beror lite på vad du tänkt gå för utbildning?

Sista sökdag är på måndag
Citera
2021-03-12, 14:22
  #12
Medlem
Pope666s avatar
Nej det är försent sorry! De kommer skratta åt dig ” hej farfar” kommer de säga. Sök jobb på pressbyrån istället, lycka till bre
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback