Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Om du är läskunnig så framkommer det rätt så snabbt, även för dig, att det finns en visselblåsare här som har vänt sig till medier, då gissningsvis Samnytt. Varför skulle inte Samnytt ta upp en sådan här nyhet menar du? Känner du dig obekväm eftersom även du beter dig på samma sätt, som dessa tre personer som togs på bar gärning.
Att visa upp andras journaler är en sak men det är knappast relevant att veta att även folk inom vården kan skvallra eller prata skit om andra.
Precis som du skriver saker anonymt och knappast vill att din arbetsgivare ska veta allt vad du har att säga här.
Och givetvis beter jag mig på samma sätt ibland och det gör även du och alla andra här som låtsas förfasas över det, jag har privat talat flera gånger om om vilka nollor jag stött på i arbetet och vilka vänsterblivna imbeciller jag sett.
Men knappast någon av oss vill ha ett angivarsamhälle i någon slags DDR-stil där man ska oroa sig för att någon skvallrare ska ta skärmdumpar eller spela in ens konversation för att använda det mot varandra.
Sen vet jag inte om du brukar sjunga Kumbaya och gruppkramas med folk du stöter på i arbetslivet men
jobbar man inom vården förväntas man bara erbjuda bra vård åt sina patienter på samma vis som en bilmekaniker förväntas reparera bilen åt en bilkund. Jag förväntar mig inte att en läkare ska gilla varenda patient.